سخنگوی دولت در نشست خبری

یکشنبه آینده لایحه برنامه ششم توسعه با قید یک فوریت تقدیم مجلس می‌شود/ از مردم عذر خواهی می کنم که نمی توانیم رفاه اقتصادی که در شان آنهاست برایشان ایجاد کنیم/خواهان نقد منصفانه تمامی طرح های دولت هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوبخت گفت: لایحه دائمی شدن احکام برنامه توسعه برای برنامه ششم طی دوره ۹۵ الی ۹۹ در دولت تهیه شده و در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریت تقدیم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از میزان ,محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: با توجه به چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی اکنون درسازمان مدیریت و برنامه ریزی طرح های مختلفی در حال پیگیری و انجام است.

nobakhtGE635700705404829453وی افزود: لایحه دائمی شدن احکام برنامه توسعه برای برنامه ششم طی دوره ۹۵ الی ۹۹ در دولت تهیه شده و در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریت تقدیم خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: بودجه سال ۹۵ در مهلت قانونی با روش بودجه ریزی و مبنای عملکرد درحال تهیه است.

وی تأکید کرد: دولت تا پایان سال نیز بسته های سیاست اقتصادی برای تسریع خروج از رکورد، افزایش رشد اقتصادی و مهار تورم را ارائه واجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور آقایان سیف و طیب نیا داشتیم چگونگی اجرا، اهداف و روش این بسته های سیاستی و همچنین مبانی آن تشریح و تبیین شد و دراختیار اصحاب رسانه قرار گرفت.

سخنگوی دولت افزود: آنچه که مرتبط با سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود در قالب استفاده از ابزارهای دولت، پرداخت به طرح های عمرانی و واحد های غیر دولتی از جنبه ما به التفاوت سود تسهیلاتی بود که صورت گرفت.

نوبخت اظهار کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان از آغاز این بسته برای تسریع طرح های عمرانی پرداخت می شود.

وی تأکید کرد: شب گذشته طی جلسه ای که با معاون محترم خزانه داری کل کشور داشتم آخرین پرداخت به طرح های عمرانی که از عوامل مهم تسریع خروج از رکود بود را بررسی کردیم.

وی افزود: ما اقتصاد را در همین شرایط تحریم به گونه ای مدیریت می کنیم که کمترین آسیب ایجاد شود.

سخنگوی دولت اظهار کرد: به هر حال از مردم عذر خواهی می کنم که نمی توانیم رفاه اقتصادی که در شان مردم ما است را برای آنان ایجاد کنیم ضمن اینکه ما سه عقبه بزرگ از کارشناسان رسمی دولت را در اختیار داریم و با این وجود حاضریم نظرات تمامی کارشناسان و متخصصین را بشنویم.

نوبخت تاکید کرد: از اساتید عزیز دانشگاه ها خواهش می کنم به جای آنکه برداشت کلی خود را درباره این بسته به صورت اظهار نظر اعلام کنند پیشنهادات تخصصی خود را به ما که مجریان این بسته هستیم منعکس کنند چرا که ما می فهمیم و در آنچه مطرح می شود تشکیک و تردید ایجاد نمی کنیم.

وی تصریح کرد: در سازمان مدیریت بیش از ۱۰۰۰نفر مسئولین را به لحاظ نظری مورد کمک فکری قرار می دهند.

سخنگوی دولت افزود: با وجود اینکه قطعا اطلاعات ما در زمینه آمار و ارقام به روزتر است اما خود را مستغنی از نظرات بخشهای علمی کشور نمی دانیم و خواهان نقد منصفانه تمامی طرح های دولت هستیم.

نوبخت در ادامه نشست خبری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

telegramdintitled

Share