در مراسم تجلیل از آتش نشانان فومن

با این خودروهای فرسوده همکارانم جانشان را در کف دست می گذارند/خاطرات تلخ و شیرین یک آتش نشان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یزدان پژوه به فرسودگی خودروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: همکاران ما جان خود بر کف دست می گذارند و با غیرت و شهامت پشت این خودروها می نشینند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشان طی مراسمی با حضور امام جمعه و شهردار و شورای شهر فومن از این قشر پر تلاش تجلیل شد.

 یزدان پژوه:با این خودروهای فرسوده همکارانم جانشان را در کف دست می گذارند

بهرام یزدان پژوه مسئول آتش نشانی فومن با تبریک این روز به پرسنل زحمت کش آتش نشانی فومن گفت:شهروندان فومنی سعی کنند قبل از خارج شدن از منزل از بستن شیر گاز اطمینان حاصل نمایند.
photo_2015-09-30_19-01-40وی تاکید کرد؛در منازل سعی شود خاموش کننده استاندارد نگهداری شود و افراد آموزش لازم برای استفاده از خاموش کننده را ببینند.
یزدان پژوه با اشاره به اینکه از انباشته شدن مواد اتش زا برای جلوگیری از حریق احتمالی در مجاورت منابع حرارتی باید پرهیز شود, گفت:استفاده از سیستم اعلام حریق در منازل الزامی است.
وی با اشاره به اینکه ما در شش ماه نخست امسال ۲۷ مورد حریق مسکونی داشته ایم,اظهار کرد: در بخش تجاری ۱۵ مورد, در بخش علفزارها ۷۹ مورد ،خودرو ۸ مورد و سایر حریق ۱۱ مورد صورت گرفته است.

یزدان پژوه به خدمت رسانی آتش نشانی شهرستان فومن در ۱۴ مورد از تصادفات، ۴ مورد گیرافتادن در آسانسور و همچنین ۱۴ مورد جانوران وحشی  خبر داد.پرسنل اتش نشانی در این حوادث خدمات رسانی کردند.
یزدان پژوه فاصله زمانی رسیدن تا محل حادثه را ۵ دقیقه اعلام کرد و افزود:آتش نشانی فومن با ۲۰ نفر پرسنل و سه دستگاه ماشین آتش نشانی و یک ماشین امداد و نجات آماده ارائه خدمات به شهروندان است که با تدبیر شهردار و اعضای شورای شهر «ست نجات» دوم نیز به این مجموعه اضافه شده که تاثیر زیادی در رسیدگی سریعتر به مصدومان در هنگام تصادفات دارد.

وی با اشاره به اینکه تا شعاع سه کیلومتری تحت حوزه خدمات رسانی آتش نشانی فومن قرار دارد ,اظهار کرد:علاوه بر آن تا شعاع ۲۰ کیلومتری شهرستان در مواقع ضروری کمک رسانی می کنیم و حتی تا در برخی موارد در شهرستان صومعه سرا و بازار جمعه نیز ماموریت کاری داشته ایم.

یزدان پژوه از تجهیز آتش نشانان فومنی به لباس نسوز و کفش ایمنی خبر داد و گفت: فومن از جمعیت بالایی برخوردار است و لزوم احداث یک ایستگاه دیگر آتش نشانی حس می شود.

وی در ادامه اظهارات خود به فرسودگی خودروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: همکاران ما جان خود بر کف دست می گذارند و با غیرت و شهامت پشت این خودروها می نشینند.

ابراهیمی:از خودروی آتش نشانی برای آبیاری استفاده نشود

photo_2015-09-30_19-01-26مختار ابراهیمی رئیس شورای شهر فومن نیز در این مراسم آتش نشانان را فرشگان نجات خواند و گفت: کمک رسانی شما پرسنل خدوم و زحمت کش به مردم بر کسی پوشیده نیست.

وی ضمن اشاره به ۷ مهر و روز آتش نشانی گفت:امیدوارم راهی برای برطرف نمودن مشکلات شما باز شود.

رئیس شورای شهر فومن به حادثه خیز بودن منطقه اشاره کرد و افزود: باید به نیروهای آتش نشانی فومن اختیارات لازم داده شود و امکانات آنها بهسازی و استاندارد سازی شود.

ابراهیمی با بیان اینکه رقم حقوق پرداختی به آتش نشانان پایین است, خاطر نشان کرد:فضای آتش نشانی فومن محل دپوی زباله و مصالح نیست و باید این فضا تغییر و ارتقاء پیدا کند.

رئیس شورای شهر فومن تاکید کرد: نباید از ماشینهای آتش نشانی برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد زیرا حادثه هیچگاه خبر نمی کند و در آن زمان نمی توانند خود را به موقع به محل حادثه دیده برسانند.

حجت الاسلام صفوی: دغدغه مالی پرسنل آتش نشانی برطرف شود

photo_2015-09-30_19-01-22حجت السلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن در جمع پرسنل آتش نشانی فومن با خداقوت به آنها گفت:شما جوانمردانه خدمت می کنید و گاهی تمام هستی یک خانواده در حادثه آتش سوزی نابود می شود و هیچ کسی جز شما نمی تواند به آنها کمک کند.
وی به شهادت آتش نشانان در حین خدمت اشاره کرد و گفت:باید امکانات لازم برای آتش نشان فراهم شود و تاخیری در پرداخت حقوق و مزایای آنها صورت نگیرد.

صفوی اضافه کرد:جناب عباسقلی زاده شهردار فومن لیاقت شهردار شدن در کلان شهر ها را دارند اما امروز وظیفه برطرف کردن تمام نابسامانی شهر به عهده شهرداری است.
امام جمعه فومن از مسئولان خواست تا دغدغه پرسنل آتش نشانی را در بخش مالی برطرف کنند تا آنها هیچگونه دغدغه فکری نداشته باشند.

خاطرات تلخ و شیرین یک آتش نشان

photo_2015-09-30_19-01-19در حاشیه مراسم «احمد با وفا» کارمند آتش نشانی فومن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت:از سال ۷۰ در آتش نشانی مشغول هستم و تا امروز شاهد حوادثی دردناک بودم.
وی اضافه کرد: ۱۱ مورد سوختن و خاکستر شدن آدمها در آتش را از نزدیک دیده ام و این موضوع خاطره ای تلخ و آزار دهنده در ذهنم بر جا گذاشته است.

«باوفا» در ادامه ی گفتگوی خود به خاطرات دوران کاری اش اشاره کرد و گفت: در گذشته آتش نشانی فومن و شفت کلا در یک مرکز متمرکز بود و در روستاها شاهد آتش سوزی های بسیار خطرناک و مرگ آور بودیم.در یکی آتش سوزی یک منزل مسکونی , طفل خردسالی در آتش گیر افتاده بود و در آن زمان هیچ امکاناتی برای نجات داشتن او نداشتیم اما وقتی التماس ها و گریه و زاری «مادر» آن کودک را دیدم ,گونی را با آب خیس کردم و دل به آتش زدم و خوشبختانه آن کودک را نجات دادم و هنوز هم آن خاطره برایم زیبا و خوشحال کننده است.

وی در بخشی دیگر از گفتگو به خاطرات تلخ دوران کاری خود نیز اشاره کرد و گفت: شاهد سوختن و خاکستر شدن افراد زیادی در آتش بودم اما کاری از پس ما بر نمی آمد و این مساله باعث شد که در دوره ای بخاطر فشار روحی سه سال از آتش نشانی دور شوم اما چون کادر رسمی این سازمان بودم دوباره به کار برگشتم.

احمد باوفا در پایان اظهار کرد:؛امروز امکانات آتش نشانان بسیار خوب و مکانیزه است و آنها می تواند جان آدمها را نجات دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم  تعدادی از پرسنل آتش نشانی فومن تجلیل شدند و همچنین شهردار فومن از آسایشگاه آتش نشانی که از وضعیت خوبی برخوردار نبود دیدن کرد و قول مساعد داد که مشکل آسایشگاه بر طرف شود.

photo_2015-09-30_19-01-03

Share