مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

گیلان یک‌هزار نفر معلم زن اضافه دارد و با کمبود معلم مرد در استان مواجه هستیم/نیروها بدون برنامه ریزی و فشار سیاسی به آموزش و پرورش اضافه شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجتی به بررسی وضعیت نیروهای واجد شرایط در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان یک‌هزار نفر معلم زن اضافه دارد و این امر محصول نبود برنامه‌ریزی یا فشار سیاسی در سال‌های گذشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,مهدی حاجتی بعد از ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدماتی برای جبران کمبود نیرو، اظهار کرد: کارگروه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان تشکیل شده‌است.

hajati_1317وی به بررسی وضعیت نیروهای واجد شرایط در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان یک‌هزار نفر معلم زن اضافه دارد و این امر محصول نبود برنامه‌ریزی یا فشار سیاسی در سال‌های گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نیروها بدون محاسبه به آموزش و پرورش اضافه شدند، تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ هزار ساعت حق‌التدریس پرداخت کردیم و این معادله همچنان مجهول است ضمن اینکه با کمبود معلم مرد در استان مواجه هستیم.

وی به وجود یک هزار و ۹۱۳ نفر نیروی مازاد پیش‌دبستانی و خرید خدمت در گیلان اشاره کرد و گفت: از بین نیروهای مذکور ۳۷۵ نفر حائز شرایط جذب شناسایی شدند.

حاجتی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق گیلان تعداد ۲۰۹ نفر معلم زن کمبود داریم، بیان کرد: در بیشتر مناطق با معلم اضافی زن مواجه هستیم.

وی تقسیم نیروی انسانی در مناطق مختلف را سخت دانست و خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ نفر از ۳۷۵ نفر مذکور برای مقطع ابتدایی در نظر گرفته شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از تعطیل کردن بسته‌های حمایتی در استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم از نیروهای پیش‌دبستانی و دبستانی در مناطق مورد نیاز استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مهر در ابتدای سال تحصیلی امسال، تصریح کرد: مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی در بازگشایی مدارس حضور پیدا کردند.

حاجتی به برگزاری ۲۰۰ جلسه برای آغاز تحصیلی امسال در آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و یادآور شد: یک‌هزار و ۱۸ مصوبه برای آغاز سال تحصیلی در گیلان داشتیم.

teledintitled

Share