معاون غذا و دارو رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

گیلان استان پرمصرف در لوازم آرایشی‌ بهداشتی /عدم آگاهی ایرانیان از اصول تغذیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون غذا و دارو رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان بیشترین مصرف کننده لوازم آرایشی‌ـ‌بهداشتی در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،فیروز سرودی با اشاره به فرارسیدن ۱۶ اکتبر مصادف با ۲۴ مهر ماه روز جهانی غذا اظهار کرد: دسترسی به ایمنی غذا و امنیت غذایی و غذای فاقد آلودگی هدف ما بوده، چراکه مواد غذایی نامطلوب آثار و ضررهای مخرب در اجتماع وارد می‌کند و تأثیرات مهلک و کشنده دارد.۱۳۹۰۱۰۲۲۰۰۰۰۴۲_PhotoA

وی با بیان اینکه گرسنگی در جهان رو به افزایش است، گفت: نابودی طبیعت، نبود تعادل در رژیم غذایی و گرسنگی از جمله چالش‌های غذایی در دنیا بوده که در ایران نداشتن آگاهی از اصول تغذیه یکی از مشکلات است.

معاون غذا و دارو رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان افزایش چربی، بروز بیماری‌های قلب و عروق، اضافه وزن و چاقی را از دیگر مشکلات در بحث تغذیه دانست و افزود: در یک رژیم غذایی سالم افراد باید میزان کالری دریافتی خود را در طول روز بسوزانند.

وی با تأکید بر کاهش مصرف قند، نمک و چربی، اظهار کرد: افراد باید در برنامه غذایی روزانه خود میوه، سبزی، آجیل و غلات را افزایش دهند.

سرودی به دریافت نشان سیب سلامت ۱۱ محصول از پنج شرکت گیلانی در تهران خبر داد و گفت: این شرکت‌ها به دلیل رعایت نکات بهداشتی این نشان را دریافت کرده‌اند.

وی درباره اجرای طرح نظارتی در سطح فروشگاه‌ها یادآور شد: در این طرح انواع آب‌های معدنی، آبمیوه‌ها، نوشابه‌ها و … مورد آزمایش استاندارد قرار می‌گیرند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در زمینه تولید محصولات غذایی در استان ادامه داد: مکان تولید، نحوه حمل و نقل محصولات غذایی و محل عرضه در سلامت مواد غذایی تأثیرگذار هستند.

* گیلان استان پرمصرف در لوازم آرایشی‌ بهداشتی 

وی گیلان را از استان‌های پرمصرف در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی خواند و گفت: برای جلوگیری از مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد توصیه می‌شود، اقلام آرایشی و بهداشتی حتماً از داروخانه‌ها خریداری شود، زیرا داروخانه لوازم بهداشتی را از شرکت‌های معتبر خریداری می‌کنند و دارای پروانه فعالیت از وزارت بهداشت هستند و مورد پایش قرار می‌گیرند.

سرودی از بازدید هفتگی از مراکز فروش لوازم آرایشی‌ بهداشتی در شهر رشت با همکاری اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اصناف و سازمان صنعت و معدن استان خبر داد.

وی یادآور شد: اخیراً به منطقه آزاد انزلی نیز ابلاغ کرده‌ایم که در فروش لوازم آرایشی و بهداشتی استانداردهای مورد نظر را رعایت کرده و برای عرضه محصولات استاندارد در این زمینه فعالیت کنند که با استقبال مواجه شد.

teledintitled

Share