دبيرشورايعالي مناطق آزاد كشور

کلید توسعه انزلی بندر کاسپین است/منطقه آزاد انزلی مستعدترین منطقه برای صنعتی شدن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: کلید توسعه منطقه آزاد انزلی احداث مجتمع بندر کاسپین است؛ چراکه بندر قدیم انزلی ظرفیت های توسعه ای ندارد و کاسپین می تواند تمامی نیازهای اقتصادی منطقه و استان را برطرف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فرینا ,مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: کلید توسعه منطقه آزاد انزلی احداث مجتمع بندر کاسپین است؛ چراکه بندر قدیم انزلی ظرفیت های توسعه ای ندارد و کاسپین می تواند تمامی نیازهای اقتصادی منطقه و استان را برطرف کند.

photo_2015-10-07_16-13-30اکبر ترکان در مراسم افتتاح پروژه ها و طرح های منطقه آزاد انزلی گفت: در اوایل انقلاب از گیلان و مازندران به عنوان قطب کشاورزی نام برده می شد، اما امروزه این دو استان همگام با صنعتی شدن به توسعه می رسند.
مشاور رییس جمهور، سهم کشاورزی را در تولید ناخالص کشورهایی همچون آمریکا و آلمان ناچیز دانست و افزود: اگر چه صنعت کشاورزی صنعت مهمی است اما به تنهایی نمی تواند اقتصاد یک کشور را بچرخاند، پس لزوم توسعه صنعتی در اینجا بیشتر نمایان می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که سهم تولید ناخالص داخلی ایران با اقدامات دولت بالاتر برود.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور همچنین وجود زیرساخت ها را برای جذب سرمایه گذاران ضروری دانست و افزود: سرمایه گذار به دنبال منفعت و بازدهی مالی است، پس شرط جذب آنان در مناطق آزاد وجود زیرساخت های مناسب است که اهتمام به تکمیل آن ها در مناطق آزاد آغاز شده است.
ترکان منطقه آزاد انزلی را مستعدترین منطقه برای صنعتی شدن در کشور معرفی کرد و گفت: این منطقه حائز شرایط و تمامی امکانات زیرساختی برای جذب سرمایه گذاران است که امیدوارم با تفاهم نامه اخیر میان این منطقه با چین و اکتائو قزاقستان مسیر مراودات بین المللی و تجاری در این منطقه بهبود یابد.
مشاور رییس جمهور هم چنین یکی از موانع اصلی فعالیت ها در مناطق آزاد را اقدامات بانک ها در عدم پیگیری در مقررات دانست و گفت: وقتی فردی از بانک تسهیلات بگیرد و آن را به موقع پرداخت نکند راه را برای دیگران نیز بازکرده که میزان بالای مقررات بانک ها مبین این موضوع است.
ترکان تاکید کرد: بانک ها باید پیگیر مقررات خود باشند تا تسهیلات اعطایی به افراد در راه صحیح و با هدف از پیش تعیین شده مصروف شده باشد.
گفتنی است امروز اکبر ترکان با حضور در منطقه آزاد انزلی از موج شکن های بندر کاسپین، طرح های گردشگری ساحلی، بوستان جنگلی، واحد تولید داروهای دامی، ساختمان گمرک مرکز پلاک گذاری خودرو، واحد تولیدی بسته بندی مواد غذایی و ساختمان اداری جدید منطقه بازدید کرد.

Share