استاندار گیلان در دیدار با مدیرکل ، معاونین و رؤسای شبکه های دامپزشکی استان

کسب مقام اولین و تنها استان در جمع آوری کشتارگاه های سنتی قابل تقدیر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان به وجود شرکت های قوی در استان در حوزه تولید طیور اشاره کرد و گفت: در موادغذایی حدود۲.۵ برابر مصرف استان، تولید داریم که این از مزیت های این بخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در دیدار با مدیرکل ، معاونین و رؤسای شبکه های دامپزشکی استان به مناسبت  هفته دامپزشکی گفت : شبکه های دامپزشکی در تقویت صادرات محصولات دامی نقش مهمی دارند.

DSC00014دکتر نجفی در این دیدار با بیان اینکه کشورهای دنیا به مسائل دامپزشکی اهمیت خاصی قائل هستند افزود: تصور عامه ی مردم از دامپزشک فقط در حوزه دام است در صورتی که بخش عظیم از اقداماتشان در حوزه بهداشتی و پیشگیری است.

وی بر استفاده از فرصت های بعد از تحریم بویژه در بخش صادرات مرغ و گوشت به کشورهایی همچون روسیه تأکید و خاطرنشان کرد: در بخش اقتصادی  به  حوزه دامپزشکی کمتر پرداخته شده است که باید تلاش شود با گسترش مسائل بهداشتی، کشورهای دیگر در جهت استفاده از محصولات ما ترغیب شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان کسب مقام اولین و تنها استان در جمع آوری کشتارگاه های سنتی را قابل تقدیر دانست و افزود: این اقدام مهم باید با اطلاع رسانی منعکس شود تا در تقویت صادرات و نگاه دیگر کشورها به این استان بویژه ۲۴ میلیون گردشگری که با اقامت در گیلان از مواد غذایی آن بهره مند می شوند تأثیر بسزایی داشته باشد.

استاندار گیلان به وجود شرکت های قوی در استان در حوزه تولید طیور اشاره کرد و گفت: در موادغذایی حدود۲.۵ برابر مصرف استان، تولید داریم که این از مزیت های این بخش است.

دکتر نجفی آموزش و ترویج را در بهره مندی از غذاهای با کیفیت و سالم در جامعه بسیار مهم دانست و گفت: کشورهای در حال توسعه نیز به دنبال ارتقا کیفیت و سلامت مواد غذایی خود هستند.

وی همچنین  اقدامات صورت گرفته در جلوگیری از امراض در کشتارگاه ها و بویژه نظارت بر ذبح شرعی را بسیار مثبت ارزیابی کرد

در این دیدار مدیرکل دامپزشکی استان نیز ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته گفت: شعار هفته دامپزشکی امسال با عنوان سلامت غذا از مزرعه تا سفره است.

سهراب عاقبتی با بیان اینکه از هزار و ۷۰۹  عامل بیماری زا ۵۰ درصد عوامل بین انسان و دام مشترک است افزود: مهمترین وظیفه دامپزشکی پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک انسان و دام است.

وی رتبه دامپزشکی گیلان را در بین استانهای کشور بین رتبه های اول تا چهارم عنوان و خاطر نشان کرد: یک چهارم جوجه و ۱۰۰ درصد ظرفیت نصب شده جوجه کشی صنعتی بوقلمون کشور از گیلان تأمین می شود و در تولید ماهیان گرم آبی و دریایی استان نیز جایگاه خوبی در کشوردارد که نظارتهای بهداشتی بر آن انجام می شود.

Share