رئیس ستاد اقامه نماز گیلان:

امیدوارم روزی برسد که بازار در وقت نماز تعطیل شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام حجازی با اشاره به ارزشهای نماز گفت: نماز به برکت کسب و کار می افزاید و به حقوق و درآمد برکت می دهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان فومن با حضور حجت السلام سید ابوطالب حجازی مدیر کل ستاد اقامه نماز استان، محمد جواد عامر دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان فومن، اسدنیا رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت شهرستان فومن و سندی رئیس اتحادیه اصناف شهرستان با حضور اتحادیه ها و اصناف برگزار شد.

ستاد اقامه نماز اقدامات مناسبی را انجام داده است/نقش کمتر مدارس ابتدایی در برپایی نماز

۱۴۲۴۶۹۴۷۴۵_hejazi1به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , رئیس ستاد اقامه نماز گیلان در جمع اصناف اظهار کرد: این ستاد از زمانی که تشکیل شده توانسته اقدامات مناسبی در جهت ترویج،تبلیغ و برگزاری بهتر نماز داشته باشد.

حجت الاسلام حجازی از برپایی نماز در بیش از دو هزار مدارس گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد، مدارس ابتدایی کمتر از سایر مقاطع تحصیلی دیگر در برپایی نماز نقش داشته اند.

برنامه خانواده مطهر برای ۱۲۰ خانواده عملیاتی می شود

حجت الاسلام حجازی از همکاری روحانیون و خواهران و برادران طلبه در برپایی نماز مدارس تقدیر کرد و گفت: امسال برنامه خانواده مطهر را در دستور کار داریم که برای ۱۲۰خانواده عملیاتی می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان این برنامه را ویژه کودکان دانست و تصریح کرد: با دعوت از این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد و آموزش و پرورش آموزش، چگونگی عادت به نماز برای کودکان به خانواده های آنها آموزش داده می شود.

کاسبی کردن مانند جهاد در راه خدا است/امیدوارم روزی برسد که بازار در وقت نماز تعطیل شود

حجت الاسلام حجازی با اشاره به ارزشهای نماز گفت: نماز به برکت کسب و کار می افزاید و به حقوق و درآمد برکت می دهد.

وی کاسبی را مانند جهاد و جنگ در راه خدا دانست و تأکید کرد: برای برکت کارهایتان نماز برپا دارید و به تبلیغ آن در بین مشتریان و زیرمجموعه های خود بپردازید.

حجت الاسلام حجازی اظهار کرد: اکثر صنوف هنگام اذان می گویند نمی توانیم اقامه نماز اول وقت داشته باشیم در حالی که روزی دهنده و برکت دهنده خداوند است.

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین از اعضای صنوف خواست تا برای رضای خدا کار کنند، نماز برپا دارند و برای نماز کار کنند.

وی تاثیر مبلغ بودن صنف را در نماز گزاران بسیار بالا دانست و تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که در هنگام نماز ظهر و مغرب بازار ما به احترام نماز تعطیل شود.

حجت الاسلام حجازی خواستار برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا با نزدیک شدن به ایام  محرم شد و گفت: تدارکات لازم برای آن روز باید دیده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: در ترویج فرهنگ نماز خط شکن باشید و حضور فعال فرهنگی داشته باشید.

مادران اولین مبلغان نماز در خانه هستند

محمد جواد عامر معاون فرماندار فومن در این جلسه گفت: توجه مادران به مبحث نماز بر کسی پوشیده نیست  و مادران اولین مبلغان نماز در خانه هستند.

وی اظهار کرد: اگر سه دقیقه نفس نکشیم زنده نخواهیم ماند پس بابت همین نفس کشیدن باید شکرگزار باشیم و نماز کوچکترین شکرگزاری از خداوند در مقابل نعمات بی پایانش است.

محمد جواد عامر از ۱۵ برنامه فرهنگی در گسترش فرهنگ نماز در طی سال جاری توسط ستاد اقامه نماز شهرستان خبر داد و گفت: یکی از برنامه های شاخص که در گستره کشور برگزار می شود برنامه شب شعر نماز ظهرعاشوراست که آبان ماه در سالن فرهنگ و ارشاد برگزار می شود.

مهمترین طرح های ستاد اقامه نماز در شهرستان فومن

وی همچنین از گلبانگ محمدی با اجرای زنده اذان در مکانهای متفاوت شهر خبر داد و اظهار نمود: طرحهای احیاء نماز جماعت در مساجد با عنوان سفیران صبح و طرح منهاج (اشاعه فرهنگ نماز در بازار )، طرح قیام،اعزام روحانی به روستا های فاقد ائمه جماعت و طرح اعزام مبلغ دینی به پیش دبستانی و مهد کودک جهت تبلیغ نماز و آوردن این دانش آموزان به مساجد و بقاع متبرکه، کانون فرهنگی مساجد در جهت جذب نوجوانان، تشکیل کارگروه تخصصی بررسی مشکلات و ارائه راهکار و پیشنهاد در احیاء فرهنگ نماز در سطح شهرستان از مهمترین طرحهای این ستاد است.

معاون فرماندار فومن با بیان اینکه تا امروز ۵ جلسه با حضور مدیران استانی و شهرستانی در ترویج فرهنگ نماز برگزار شده است, گفت: ۶۰ نفر از افراد مختلف شامل هیئت مذهبی فعال,اصحاب جراید,اصناف , روسای ادارات و ائمه جماعت و … به عنوان یاوران نماز در ترویج این فرهنگ انتخاب شده اند.

وی از اجرای برنامه ای به مناسبت هفته کودک با عنوان مسابقه بزرگ نقاشی در موضوع اهمیت نمازدر سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان با اهداء جوایز و لوح تقدیر خواهد بود.

خبرنگار:زلیخا صفری

teledintitled

Share