مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خبر داد:

کاروانسرای‌ لات برای احیاء، مرمت و بهره برداری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کاروانسرای‌ لات استان گیلان برای احیاء، مرمت و بهره برداری به مدت ۱۲ سال به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، کاروانسرای‌ لات استان گیلان برای احیاء، مرمت و بهره برداری به مدت ۱۲ سال به سرمایه‌گذار بخش خصوصی۴۹۰۵۱ واگذار شد.

رضا علیزاده گفت: کاروانسرای‌لات استان گیلان در قالب یکی از مجموعه مزایده‌های برگزار شده توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، برای پیشبرد اهداف تعیین شده قانونی در مورد اماکن تاریخی و فرهنگی، به منظور مرمت، احیاء و بهره برداری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

کاروانسرای چهار ایوانی لات مربوط به دوره قاجاریه بوده و در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رشت و در نزدیکی مزار امامزاده هاشم در کنار جاده رشت – تهران واقع شده است. این بنای تاریخی به شماره ۱۵۶۶ در زمره آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در حال حاضر در مالکیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار دارد.

کاروانسرای لات رشت که نزد اهالی محل به کاروانسرای شاه عباسی نیز شهرت دارد، در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رشت و در ۴ کیلومتری امامزاده هاشم، بر سر جاده رشت به قزوین واقع شده‌ است. در کنار کاروانسرا مغازه، نانوایی و غذاخوری محلی وجود دارد که این امر  می تواند در جذب گردشگران و ایجاد اشتغال نقش زیادی داشته باشد.

teledintitled

Share