در جلسه شورای اداری گیلان مطرح شد:

کارخانه چوکا به تعطیلی کشیده شده است و کارخانه اسالم در حال تعطیلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی به ورشکستگی کارخانه چوکا اشاره کرد و گفت: کارخانه چوکا به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی به ورشکستگی کارخانه چوکا اشاره کرد و گفت: کارخانه چوکا به تعطیلی کشیده شده است.

IMG_7084محمود شکری در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت صنایع چوب و کاغذ تالش و اسالم اظهار کرد: کارخانه چوب و کاغذ تالش به تعطیلی کشیده شده و کارخانه اسالم در حال تعطیلی است.

وی یکی از دلیل‌های ورشکستگی کارخانه چوکا را جدا کردن شرکت جنگل شفارود از این کارخانه عنوان کرد و افزود: سال ۶۶ جنگل شفارود به جهاد کشاورزی واگذار شد و کارخانه چوکا از آن زمان کاهش تولید پیدا کرده است.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت جنگل شفارود به سازمان اتکا واگذار شده است، تصریح کرد: تعداد کارکنان کارخانه چوکا از چهار هزار نفر به یک‌هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

شکری به وجود بزرگ‌ترین بندر منطقه در تالش در ۲۰۰ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: احداث بندر در تالش یکی از مصوبات هیئت دولت به گیلان محسوب می‌شود اما تاکنون اجرایی نشده است.

*میدان نفتی سردار جنگل رودسر راه‌اندازی شودIMG_7117

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور خواستار انجام تعهدات مسئولان نسبت به مردم شد و گفت: سال ۹۰ وزیر نفت میدان نفتی سردار جنگل در رودسر را افتتاح کرد و قول اشتغال ۱۰۰ هزار نفر در این پروژه داده شده بود اما تاکنون حتی یک نفر در پروژه مشغول به‌کار نشده است.

محمدمهدی رهبری‌املشی معیشت مردم را از موضوع‌های مهم خواند و تصریح کرد: توجه به کشاورزی از موضوع‌های مهم در گیلان است.

*قانون جلوگیری از واردات برنج در مجلس تصویب شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری گیلان خواستار تصویب قانون جلوگیری از واردات برنج در مجلس شد و اظهار کرد: مصرف سالانه برنج کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در داخل تولید می‌شود.

مهرداد لاهوتی نیاز واردات برنج کشور را سالانه ۴۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: دولت می‌تواند واردات مورد نیاز برنج به کشور را مدیریت کند.

وی پسماند را از موضوع‌های مهم در استان‌های شمالی برشمرد و بیان کرد: قانون‌گذاری در مورد موضوع مذکور حائز اهمیت است.

لاهوتی با تاکید بر اجرایی شدن راه‌آهن رشت ـ قائم‌شهر خاطرنشان کرد: شرکت‌های چینی آمادگی خود برای فاینانس پروژه راه‌آهن مذکور را اعلام کردند.

*برجام از اسناد تاریخی ایران

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور برجام را یکی از اسناد تاریخی ایران دانست که در مجلس به تصویب رسیده است و گفت: ملت ایران باید بداند با چه مرارتی برجام به فرجام رسیده است.

teledintitled

Share