چرا آیت الله جوادی آملی دیروز کلاس درس خود را تعطیل کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,اعتماد نوشت: مخالفان برجام در قم همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بگویند مراجع مخالف برجام هستند اما علمای قم نامه می‌نویسند و در درس‌های خود چیز دیگری می‌گویند و حتی حاضر نیستند پذیرای آنها در کلاس‌های درس خود باشند.  مخالفان برجام که پیش از این در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,اعتماد نوشت: مخالفان برجام در قم همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بگویند مراجع مخالف برجام هستند اما علمای قم نامه می‌نویسند و در درس‌های خود چیز دیگری می‌گویند و حتی حاضر نیستند پذیرای آنها در کلاس‌های درس خود باشند.

۱۳۹۰۳۹_۷۶۰ مخالفان برجام که پیش از این در خیابان ساحلی شهر قم و روبه‌روی دفتر علی لاریجانی بست نشسته بودند و می‌گفتند تا لاریجانی پاسخگوی آنها نباشد آنجا را ترک نخواهند کرد دیروز به مسجد اعظم قم رفتند تا در کلاس درس بزرگان قم مخالفت خود را با برجام ابراز کنند اما آیت‌الله جوادی آملی حتی حاضر نشد پذیرای آنها در کلاس درس خود باشد و در کلاس درسش حاضر نشد.

حجت‌الاسلام رضوی، رییس دفتر آیت‌الله جوادی آملی در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن تایید تعطیل شدن کلاس تفسیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی در مسجد اعظم قم گفت: ایشان وقتی شنیدند آنها به مسجد اعظم قم آمدند تصمیم گرفتند سر کلاس تفسیر قرآن حاضر نشوند و کلاس‌شان را تعطیل کردند.

مخالفان برجام پس از یک تحصن ناموفق روبه‌روی دفتر علی لاریجانی مکان تحصن خود را تغییر دادند و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بست نشستند؛ اقدامی که شنبه‌شب با دخالت پلیس پایان یافت و تحصن‌کنندگان را که تعدادشان از ۴٠ نفر تجاوز نمی‌کرد متفرق کرد.

صبح دیروز اما مدرسه فیضیه محل جدید تحرکات مخالفان برجام بود و صبح دیروز در آنجا به جو‌سازی علیه آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حرم حضرت معصومه (س) پرداختند و مدعی شدند او باید پاسخگوی این مساله باشد که چرا نیروهای داخل حرم بستری را فراهم کردند تا نیروی انتظامی به داخل حرم بیاید و تجمع ۴٠ نفره آنها را متفرق کند. حتی برخی صحبت‌هایی درمورد نامه دیروز آیت‌الله مکارم شیرازی را مطرح کردند و نسبت به آن واکنش نشان دادند. در نهایت مخالفان تصمیم گرفتند به مسجد اعظم قم بروند؛ مسجدی که از قدیم محل درس علمای بزرگ قم بوده است و در ایام سال تحصیلی علمای بزرگی همچون آیت‌الله وحید خراسانی ساعت هشت صبح، آیت‌الله مکارم شیرازی ساعت ٩ صبح، آیت‌الله نوری همدانی ساعت ١٠ و آیت‌الله جوادی آملی ساعت ١١ صبح در آنجا دروسی همچون خارج فقه و تفسیر قرآن را برگزار می‌کنند که ورود مخالفان برجام به مسجد اعظم قم پیش از شروع کلاس تفسیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی بود اما کلاس ایشان تشکیل نشد و ایشان به مسجد اعظم نیامدند.

 نکته قابل توجه این است که آیت‌الله جوادی آملی پیش از این هم با برخورد برخی هواداران محمود احمدی‌نژاد رو‌به‌رو شده بود، زمانی که او نسبت به ماجرای هاله نور که از سوی محمود احمدی‌نژاد مطرح شده بود واکنش نشان داد تعدادی از طلاب هوادار محمود احمدی‌نژاد در نماز جمعه علیه آیت‌الله جوادی آملی شعارهای را سر داده بودند.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share