امام جمعه اسالم:

هیچ کس حق ندارد محیط زندگی مشترک جامعه را آلوده کند/اسالم حتی در استان هم مظلوم و ناشناخته مانده/برخی مسئولین شهرستان تالش، تنها مسئول شهر تالش هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام جدائی در ادامه یکی از مهم ترین موانع پیشرفت بخش اسالم را حدم حضور مسئولین شهرستان در بخش ها دانست و گفت:بعضی از مسئولین محترم شهرستان تالش، در حقیقت مسئولین شهر تالش هستند نه شهرستان تالش چرا که حضورشان در بخش بسیار کم و نادر است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های نماز جمعه بخش اسالم با بیان اینکه عبد صالح کسی است که هم خودش عامل به تقوا باشد و هم اطرافیانش را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کند تصریح کرد:اسلام ، دینی است که با رهبانیت میانه خوبی ندارد ، با انزوا و گوشه گیری رابطه نزدیکی ندارد و به کسانی که در لاک خودشان هستند ، لبخند نمی زنند میانه خوبی ندارد، اسلام یک دین اجتماعی است.

jodaeiiqttjjbامام جمعه اسالم با بیان اینکه در اسلام «به من چه و به شما چه» چیزی شبیه کفر گویی است خاطرنشان کرد: ذائقه اسلام این نوع عبارت ها را بر نمی تابد و با ذات دین مغایرت دارد.وقتی انسان ها در یک محیط در کنار هم و با هم زندگی می کنند ؛ نمی تواننندنسبت به بی خیال وبی تفاوت نسبت به هم باشند.

حجت الاسلام جدائی بر ضرورت توجه و حساسیت نسبت به آلودگی های دینی و معنوی تاکید کرد و افزود:وقتی گناه در جامعه رواج پیدا کند و در محیط های اجتماعی شعله ور شود، وقتی سیل معاصی در جامعه، سرایز شود، همه را با خود می برد.بنابراین نباید نسبت به منکرات و گناه در جامعه بی تفاوت باشیم.

خطیب جمعه اسالم با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد محیط زندگی مشترک جامعه را آلوده کند, گفت:در ماشین بی حجاب می نشیند می گوید حریم خصوصی است ، در حالیکه ماشین حریم خصوصی نیست چون شیشه دارد و صدها چشم او را می بیند.

وی محرم را ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکست ستمکاران را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست و گفت:ما هرچه داریم از محرم است.اگر امروز ایران اسلامی است چه شیعه، چه سنی، همه اش به برکت قیام امام حسین(ع)و به برکت محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش است وگرنه برنامه کلی یزید، رواج شرک و بت پرستی و نابودی کامل اسلام بود.

جدائی با بیان اینکه خونی که در خاک کربلا ریخته شد ، اسلام را برای همیشه بیمه کرد گفت:کربلا عرصه عشق است.قطعه ای از خاک که افلاک سر تعظیم در برابرش فرود می اورند و ملائک و کروبیان خاک آن را طوطیای چشم خود می کنند.کربلا تفسیر حج است.
وی اضافه کرد:هرکس می خواهد معنای حج را بداند و درس های حج را به عینه مشاهده کند، باید در این سرزمین قدم نهد تا بفهمد حاجیان واقعی چه کسانی بودند و هر آن که قصد خدا می کند باید چگونه از جان و مال و اهل خویش بگذرد تا به وصال یار نائل آید، گرچه فرزندان یزید امسال حج حاجی ها را کربلا کردند.
خطیب جمعه اسالم در ادامه گفت:هرکس در خانه امام حسین(ع) آمده، دست خالی برنگشته، خانواده های بسیاری از عزیزان شافعی هم از در خانه امام حسین(ع) حاجت گرفته و می گیرند و این اظهار ارادت عزیزان شافعی امسال هم به شکل بهتر و قوی تر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام جدائی بر ضرورت شناساندن بخش اسالم تاکید کرد و گفت: متاسفانه بخش اسالم با وجود تمام زیبایی های شگفت انگیز خدادادی و طبیعت بکر و دل انگیزش ، نه تنها برای مردم دنیا و مردم ایران خوب معرفی نشده بلکه حتی در استان گیلان هم ، مظلوم و ناشناخته مانده است.در سطح استان گیلان کم نیستند مردمانی که وقتی اسم اسالم را می شنوند با تعجب سؤال می کنند : اسالم کجاست؟

وی با بیان اینکه صدا و سیما مرکز گیلان در شناساندن اسالم می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد,یاداور شد:نصب تابلوهای راهنما توسط اداره راه و شهرسازی استان هم تاثیر زیادی دارددر سراسر شهر رشت، تابلوهای شهرها را مشاهده می کنید اما نه تنها هیچ تابلویی و اثری از اسالم دیده نمی شود بلکه حتی از تالش هم هیچ اثری دیده نمی شود.در بسیاری از نقاط، تابلوی راهنمای آستارا را می بینید اما خبری از تالش نیست و تا نزدیک ورودی اسالم، هیچ تابلوی راهنمایی دیده نمی شود!
حجت الاسلام جدائی در ادامه گفت:اسالمی که جاده زیبای اسالم به خلخال را در دل خود پرورش داده و در نزدیکی خودش ، جاده حیرت انگیز گیسوم را دارد، چرا اداره راه ، نسبت به اسالم کم لطفی کرده است.در پونل چندین تابلو خلخال نصب می شود تا مسافرینی که می خواهند از جاده اسالم به خلخال بروند را گم راه می کنند و آن ها را به مسیر دیگر و جاده دیگر ، می کشانند.چرا در همان نزدیکی های پونل ، هیچ تابلویی نصب نمی شود که مسافر را به سمت جاده اسالم به خلخال راهنمایی کند!
امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه نصب تابلوها بر اساس نظر چه کسانی انجام می شود تصریح کرد:آیا در نوشتن و نصب این تابلوها، مصالح شهرها و مناطق لحاظ شده است؟آیا عدالت و انصاف رعایت می شود؟

حجت الاسلام جدائی در ادامه یکی از مهم ترین موانع پیشرفت بخش اسالم را حدم حضور مسئولین شهرستان در بخش ها دانست و گفت:بعضی از مسئولین محترم شهرستان تالش، در حقیقت مسئولین شهر تالش هستند نه شهرستان تالش چرا که حضورشان در بخش بسیار کم و نادر است.به گونه ای که در این ۹ ماه و ۱۰ روز فعالیت بنده در این بخش هنوز آن ها را نمی شناسم و نه اسم شان را می دانم و نه تلفن شان را دارم.
وی اضافه کرد:در گذشته وقتی امام جمعه وارد شهری می شد در همان روزهای اول با مسئولین آشنا می شد و ارتباط های روزانه یا هفتگی، گاهی اوقات هم ماهانه داشتند و مسئولین در مناسبت های محتلف به امام جمعه سر می زدند، گزارش کار می دادند، وضعیت منطقه راتشریح می کردند؛ اما الان از این مسائل خبری نیست.

امام جمعه اسالم در پایان گفت:با توجه به تعریفی که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از جایگاه امامت جمعه دارند، به نظر این موضوع عجیب است و جای نگرانی دارد.به نظر شما دلیل این تغییر ساختارها چه چیزی می تواند باشد؟!دوری بعضی مسئولین از امام جمعه در شأن دولت تدبیر و امید نیست.

telegramdintitled

Share