از گوشه کنار سیاست در گیلان

هدیه فرهنگی سفیر اندونزی در ایران به استاندار گیلان/روایت ندیمی از یک سایت محلی که همه ی ارکان نظام را زیر سوال برد/اقدامات نخستین رئیس بلدیه رشت چه بود/عکس یادگاری بچه های هیات با آیت الله قربانی و دکتر نجفی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.هدیه فرهنگی سفیر اندونزی در ایران به استاندار گیلان

سفیر اندونزی در ایران ظهر امروز در سفر یک روزه به گیلان با استاندار دیدار کرد.نجفی در این دیدار گفت:در اجرای پروژه‌هایی همچون راه آهن، پتروشیمی و حمل و نقل که در استان در حال اجراست آمادگی مذاکره جهت مشارکت کشور اندونزی وجود دارد.

در پایان این نشست سفیر اندونزی کتاب مردم دوست داشتنی ایران که مجموعه عکس های وی از کشورمان است را به استاندار گیلان اهدا کرد.

DSC00025

روایت ندیمی از یک سایت محلی که همه ی ارکان نظام را زیر سوال برد

image_460_300به گزارش خبرنگار زبان گویا، ابوذر ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با حضور در مراسم عزاداری خانواده جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع)، طی سخنانی اظهار داشت: جمع شدیم تا یاد ایثار امام حسین (ع) و یارانش زنده نگهداریم و این واقعه عظیم تفکر بیشتری نماییم.

ندیمی گفت: ریشه تکامل نیاز است و تا بشر هست، نیاز هم هست و ما همواره مدیون به نیاز هستیم، زیرا نیاز به دانستن موجب شده است که ما در آفرینش تفکر کرده و عظمت خالق هستی را بیشتر درک نماییم.

وی در سخنانی اذعان داشت: هر کسی که کار خوبی انجام می دهد، نباید به سر مردم دیگر منت بگذارد، باید در نظر گرفت هر نوع کار خوبی که انسان انجام می دهد در واقع حکم یک صدقه را دارد و نباید برای منفعتی اینچنین بزرگ و ارزشمند، بر سر مردم منت بگذارد، مانایی کار خوب این است که به منت و اذیت ختم نشود.

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در سخنانی تصریح کرد: در سایتی محلی، همه ارکان نظام، از دولت گرفته تا شورای نگهبان، مجلس به همراه کل نمایندگانش، قوه قضاییه و… در قضیه برجام، متهم شدند، هر موضوعی آدابی دارد که باید رعایت شود و آزادی بیان و عقیقده هم یک چهار چوب مشخصی دارد که باید رعایت شود.

ندیمی در پایان سخنان خود گفت: اگر به آدم های کوچک، کارهای بزرگ داده شود، خود و خدای خود را فراموش می کنند، کارهای بزرگ برای آدم های بزرگ است، تصور می کنم به اندازه کافی مثال چنین سخنی را در ابعاد مختلف جامعه و در بخش های دولتی و خصوصی دیده ایم، امید داریم که این موضوع بیش از پیش مورد دقت نظر مسئولین کشور قرار بگیرد.

اقدامات نخستین رئیس بلدیه رشت چه بود

۲۵۰px-میرزا_خلیل_رفیع مهری شیرمحمدی در همشهری نوشت:واهانیان نیز در مورد اقدامات نخستین رئیس بلدیه رشت با استناد به شماره ۱۸ روزنامه نسیم شمال مورخ ۹ربیع الثانی ۱۳۲۶ هجری قمری (برابر با ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۲۸۷ هجری شمسی) می‌گوید: در این روزنامه نوشته شده «انجمن مبارک بلدیه نیز به سعی و اهتمام آقای حاجی میرزا آقا که رئیس بلدیه است شب و روز در فکر ترفیه حال اهالی و تخفیف قیمت اجناس و ارزانی ارزاق می‌باشند.
راه پیربازار که از خرابی ممتنع العبور بود در این ایام به اهتمام بلدیه به نیکو‌ترین طرحی مشغول تعمیر هستند و ایضا بلدیه قول داده است که هر شب هزار چراغ الکتریسیته و فانوس‌های ملون در معابر و محلات شهر رشت روشن کند.»
وی ضمن بیان اسنادی در این زمینه تاکید می‌کند، رشت همزمان با تهران، صاحب انجمن شهر و شهردار بود و خلیل رفیع توسط انجمن شهر بین سال‌های ۱۲۸۶ تا ۱۳۰۰ به عنوان شهردار رشت انتخاب شد. وی در فاصله این سال‌ها، نزدیک به ۱۵ سال به صورت ناپیوسته رئیس بلدیه رشت بوده و آرشیو پرسنلی شهرداری رشت هنوز هم حاوی احکام متعددی است که وی به مناسبت‌های مختلف صادر کرده است.

عکس یادگاری بچه های هیاتی با آیت الله قربانی و دکتر نجفی

در حاشیه حضور استاندار گیلان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب.

IMG_8884

telegramdintitled

Share