هدیه جالب هنرمند گیلانی به شهروندان رشتی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه ,  تعجب در نگاه بسیاری از شهروندانی که از پیاده روهای مختلف رشت می‌گذشتند قابل مشاهده بود. تعدادی نگاهی می‌انداختند و می‌گذشتند. عده‌ای تصور می‌کردند حتما دوربینی در اطراف وجود دارد و اگر تابلوی گذاشته شده بر دیوار یا کنار پیاده رو را بردارند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه ,  تعجب در نگاه بسیاری از شهروندانی که از پیاده روهای مختلف رشت می‌گذشتند قابل مشاهده بود. تعدادی نگاهی می‌انداختند و می‌گذشتند. عده‌ای تصور می‌کردند حتما دوربینی در اطراف وجود دارد و اگر تابلوی گذاشته شده بر دیوار یا کنار پیاده رو را بردارند چند نفر با خنده به  سراغشان می‌آیند و می‌گویند مقابل دوربین مخفی لبخند بزنید و بعضی هم بی‌توجه به قضاوت با لبخندی پهن تابلو را در دست می‌گرفتند و با گام‌هایی آرام از محل دور می‌شدند.

گرافیتی۱۶-۷۴۷x498طی روزهای گذشته خلاقیت یک جوان هنرمند گیلانی باعث اتفاق جالب توجهی در زندگی و نگاه تعدادی از شهروندان شد.

خبرنگار گیل نگاه به صورت اتفاقی در مسیر روزانه خود با یکی از تابلو‌ها برخورد کرد و با پیگیری موضوع به جوان گرافیتی کاری به نام پویا محمودی رسید که با نام هنری mp۳ فعالیت می‌کند. این هنرمند گرافیتی و دیوار نگار رشت در اقدامی جالب تصمیم گرفت که تعدادی از بوم‌ها و تابلو‌های طراحی شده خود را به صورت رایگان به شهروندان هدیه دهد.
محمودی یکی از اعضای گروه هنری قرمز است. گروه هنری «قرمز» متشکل از چند هنرمند جوان است که عمدتا طرح‌هایی با مضامین فرهنگی، اجتماعی و موضوعاتی نظیر حفظ محیط زیست، بحران آب، نظافت شهر و نوع دوستی و مهربانی را اجرا می‌کنند.
حالا پویا با قرار دادن تعدادی از بوم‌ها و تابلو‌های طراحی شده به صورت رایگان در سطح شهر رشت درصدد آشنایی و توجه شهروندان با این هنر نوظهور در ایران برآمده است. شعار این هنرمند گرافیتی که به صورت فارسی و انگلیسی با تکه کاغذی بروی تابلو‌ها نقش بسته این است: رایگان به بهای شناخت یک فرهنگ و هنر با نام گرافیتی.
کار این هنرمند جوان از جهتی دیگر هم ارزشمند است چون هنگام برگزاری نمایشگاههای مختلف هنری مشاهده می‌شود که قیمت هر یک از این بوم‌های نقاشی شده دارای ارزش مادی قابل توجه است اما او بی توجه به ارش مادی این تابلوها آنها را به شهروندان هدیه داده تا در نگاه آنها نسبت به یک هنر تغییر مثبت ایجاد کند.

Share