خوانده می شوید

نظر مخاطبان دیارمیرزا در مورد اجرای طرح ترافیک رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اجرایی شدن طرح محدودیت ترافیکی مسیرهای منتهی به میدان شهرداری رشت در بین مردم و کسبه واکنش های متعددی در بر داشته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروژه های هسته مرکزی شهر رشت شامل سه پروژه پیاده راه فرهنگی، محدودیت ترافیکی و خط ویژه اتوبوس هستند.طرح محدودیت ترافیکی مسیرهای منتهی به میدان شهرداری رشت سرانجام از صبح روز بیست و هفتم مهرماه رسما اجرایی شد و از سه مسیر سه راه معلم تا شهرداری , ورودی حاجی آباد به سمت شهرداری و مسیر صیقلان به سمت شهرداری از ساعت ۶:۳۰ صبح الی ۲۲ شب ورود خودروهای شخصی ممنوع شده است.اجرایی شدن این طرح در بین مردم و کسبه واکنش های متعددی در بر داشته است.

آنچه که در زیر می آید نظرات مخاطبان دیارمیرزا در ذیل خبر اجرایی شدن طرح ترافیک شهر رشت است.مخاطبان عزیز می توانند نظرات خود را در مورد این طرح و سایر طرح های شهرداری رشت در ذیل همین خبر قرار دهند.

photo_2015-10-22_11-35-17مخاطبی با نام «دلسوز» نوشت:«شهرداری با این کار برای خودش دکان بازار باز کرده و از فردا با دریافت مبالغی خودرو ها باز هم به مرکز شهر وارد می شوند این طرح یک تقلید کورکورانه از شهر های بزرگ است که بدون هیچ پشتوانه و تمهیداتی و بدون کار کارشناسی به زور به مردم تحمیل شده است.»

این نظر «دلسوز»با واکنش یکی از مخاطبان رو به رو شد ,«همشهری» نوشت: برادر کدوم شهر این طرح مسخره رو اجرا کرده که حتی وسایل نقلیه عمومی هم به مرکز خرید نزدیک نشن؟ این حضرات همیشه ماشین سوار فکر مردمی که برای خرید به بازار مرکزی شهر میان رو نمیکنن؟ چطور باید تا ایستگاه های تاکسی با کلی خرید طی طریق کرد؟!!! شورا پر …. افکار عمومی پر … وجدان و عقل پر…؟!!!ساخت پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پیشنهاداتی است که «دلسوز» مطرح کرده و نوشته است:«اگر شهرداری به جای این هزینه ها پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر می ساخت مشکل تا حد زیادی حل می شد . مشکل ورود خودرو نیست بلکه مشکل نبود پارک برای خودرو و پارک خودرو مغازه دارها در حاشیه خیابان و ایستگاه شدن تاکسی ها و ماشین های مسافر کش در سرتاسر خیابان های شهر است . این طرح اصلا برای این شهر با این خیابانها مناسب نیست و به جای آن می توانستند از طرح زوج و فرد استفاده کنند.»

یکی دیگر از  مخاطبان دیارمیرزا با نام «شهروند» به افزایش زمان حمل و نقل اشاره کرده و نوشته است:«شهر قفل شده و زمان سفر درون شهری سه تا چهار برابر ، برای رفتن به محل کار یا برگشت به خونه باید چند برابر بیشتر وقت صرف کنی و این دقیقا مفهوم رفاه از نظر اعضای محترم شورای شهر و شخص شهردار محترم هست!!!»

«سارا.ف» هم آرزو کرده که خود مسئولین هم ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و گفته: «انشاءالله که خود مصوب کنندگان و پیشنهاد دهندگان این طرح هم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنندو از موقعیت خودشون سوءاستفاده نکنند. فقط یه سوال ماشینهای شخصی تا اون محدوده آیا جای پارک هست؟ یا باید بزاریم رو کولمون ؟ هرچند این صحبتهای ما راه به جایی نمیبره .واقعا متوجه نیستن که از حجم ترافیک مرکز شهر کم کردن و به ترافیک خیابونهای اطراف اضافه؟ ما انتظار اجرای طرحهایی رو داریم که واقعا بشه مدیریت شهری قوی رو توی طرح حس کرد. اما این طرحهای ناپخته فقط از ارزش مسئولین میکاهد.»

«بهرنگ» یکی دیگر از مخاطبانی بوده که نسبت به رفتار چند وقت اخیر شهرداری رشت از  قطع درختان گرفته تا تعویض سنگفرش ها معترض بوده و پیشنهاداتی هم به شهرداری رشت ارائه کرده است. بهرنگ نوشته:«با سلام.بنظر بنده تاوان این بی مبالاتی و گرفتاری مردم را در مقوله ترافیک سنگینی که بواسطه اجرای ناقص طرح ترافیک انجام شده را شورای شهر خواهد داد.چند سوال ؟؟؟ایا شهر رشت فقط به گلسار و مرکز شهر خلاصه میشود؟؟ایا اگر هزینه های تعویض سنگ فرش معابری که در برخی نقاط واقعا سالم بوده و دلیلی برای تعویض وجود نداشت صرف اسفالت اصولی معابری که بصورت خاکی رها شده و یا پر از چاله است بهتر نبود؟؟؟ ایا شهردار رشت قبل از اینکه درختان خیابان امام خمینی را قطع کند. جایی در سطح خیابان درختی کاشت؟؟؟ایا بنظر شما حالا که اقدام به تعویض این جداول و پیاده رو سازی میکند بهتر نبود بجای استفاده از کانیو در امتداد جداول از زهکش اب بر استفاده میشد؟؟؟ایا بهتر نبود ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس های شرکت واحد نوسازی میشد؟؟؟؟ایا نمیشد همچون شهر های دیگر زمین پارکینگ زندان ابتدای خیابان سعدی را تملک میکرد و پارکینگ طبقاتی و پارک سوار ناوگان تاکسی رانی را ساماندهی میکرد؟؟؟؟؟؟ ایا بهتر نبود بجای گرفتار کردن مردم در ترافیک وقفل شدن ماشین ها فکری به احداث جاده های جدید مینمود که حتی طرح و محاسبات مهندسی آن اماده است و فقط به تخصیص بودجه نیازمند است…چرا مسکن مهر بن بست است؟؟؟؟ایا شهردار محترم خبر ندارد که پروژه ای وجود دارد که مسکن مهر را به میدان گیل و امتداد انرا به فلکه امام علی (ع)و در انتها به بلوار امام رضا (ع) وصل میکند؟؟؟؟اگر از نفرین مردم نمیترسید از خشم خدا بترسید.در پایان بهترست مردم بدانند که این تصمیمات بی خردانه محصول مدیران بی تقوایی است که از خدمت به مردم فقط بفکر اسم و رسم ومنافع خودشان هستند و متاسفانه در گزینش انها تقوا و خداترسی در نظر گرفته نمیشود.»

مخاطبی دیگر با نام «عابدینی» برای ما این کامنت را گذاشته:« طرح کارشناسی شده نیست. واقعا جای تاسف داره. ترافیک رو به خیابانهای منتهی به مرکز شهر سوق دادند شهر قفل شده و جالب اینکه اگه کسی اعتراض کنه بقیه هاج و واج نگاهش می کنن. مسوولین که همه با ماشین پلاک دولتی در رفت و آمدن و مشکلی به حمدالله ندارند. فشار روی بقیست. الله الله فریاد از جور زمان الله الله فریاد اهل منان»

«فرزاد» یکی دیگر از مخاطبانی است که به افزایش زمان آمد و شد در دیگر مسیرها اشاره کرده و گفته:«سلام. واقعا متاسفم برای مسولین. از لب اب تا صیقلان ۴۵ دقیقه به فکر مردم و راننده ها نیستین؟ از خدا بترسین . مردم ازاری نکنید.»

«اکبر»در مورد اجرای طرح ترافیک نوشته است: شهر ها درقالب فرهنگ سکنه ، بافت شهری ، بزرگی و کوچکی خیابان ها ، فضای سبز و درختان حاشیه خیابان ، انهار و رودخانه های داخل شهری و… متفاوتند نباید الگو بر داری شود ، می بایست سیستم هماهنگی را اجرا نمود . شهر رشت با بافت کوچک از باب خیابان ظرفیت اجرای اینگونه پروژه اتوبوس رانی را ندارد ، شما از اصل زدید به فرع افزودین ، تمام بار خیابان اصلی را به خیابانهای فرعی کشاندین ، عزیزان جا دادن موشکهای ۹ متری در خیابانهای ۶ متری امکان انفجار آن می رود .

«حسین» یکی از مخاطبانی بوده است که با اجرای این طرح موافق است و می گوید:«طرح خوبیست امیدوارم اجرا بشه هر چه زودتر این ملت زمان پروژه اعلم الهدی هم کلی بدوبیراه میگفتن.»

یکی دیگر از مخاطبان هم در واکنش به نظر مخالفان اجرای این طرح گفته:« بنظرم ربطی به شهردار ندارد – استان چندین سال است پیگیر این مسئله است . شورای ترافیک مصوب کرده نه شهردار»

telegramdintitled

Share