مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداری رشت

نرخ تاکسی قطعا باید افزایش پیدا کند/تغییرات محسوس در ناوگان حمل و نقل تا پایان سال ۹۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت از پلیس راهور خواست تا برای احقاق حقوق قانونی تاکسی داران با مسافرکش های شخصی باجدیت بیشتری برخورد نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ,مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی  شهرداری رشت ضمن تشکر از مدیران گذشته شهرداری رشت  در حوزه تاکسیرانی ، اظهار داشت : این سازمان در چند وقت اخیر به صورت سنتی اداره شده است و به تجهیزات یارانه ای و الکترونیکی آن توجه چندانی نشده است.shari

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه مدیران گذشته نیز در حد توان در راستای بهبود وضعیت تلاش نموده اند تاکید کرد که هدف از بیان این موضوع زیر سوال بردن شخص و یا مدیری نیست و ما از همه مدیران تشکر می کنیم و هر یک از مدیران  قطعا در زمان مدیریت در حد توان فعالیت نموده اند و قطعا حجم بالای فعالیت و کمبود زمان بر این پروسه تاثیر گذار بوده است.

شریفی راه اندازی یک سیستم کارآمد برای بهبود روند رسیدگی به درخواست های تاکسی داران را ضروری دانست و گفت: سازمان تاکسیرانی در طول روز به طور میانگین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ارباب رجوع دارد که غالبا عجله دارند آن هم به دلیل اینکه در زمان مراجعه به سازمان از رزق و روزی می افتند بنابراین سعی داریم با اصلاح فرایند اداری از معطلی تاکسی داران بکاهیم.

مرتضی شریفی درباره تغییرات اساسی این سازمان در روند خدمات رسانی این سازمان به ارباب رجوع گفت: به زودی فضایی در طبقه همکف به صورت پیشخوان ایجاد خواهد شد تا ارباب رجوع در سازمان های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و پایانه های مسافربری که قرار است ادغام شوند مستقیما با گرفتن شماره مانند بانک ها به همان پیشخوان مراجعه کنند.

وی افزود: ما با بهره گیری از تعامل و ایجاد ارتباط با کلان شهرهای پیشرو نرم افزاری را به مراحل پایانی رسانده ایم که با راه اندازی آن می توانم به جرات ادعا کنم که یکی از اولین ها و به دلیل خدمات وب، اولین در کشور خواهیم بود و بدین ترتیب ارباب رجوع ما در منزل و هرجایی که به اینترنت متصل است از پشت رایانه می تواند خدمات مورد نیاز را دریافت کند و با این سیستم حجم مراجعات ۸۰ درصد کاهش می یابد و مراجعات فقط برای کسانی خواهد بود که برای احراز هویت به سازمان مراجعه می نمایند.
شریفی در ادامه الکترونیکی کردن پرونده های موجود در تاکسیرانی را با اهمیت دانست و گفت: بیش از ۷ تا ۸ هزار پرونده تاکسی دار داریم که با الکترونیکی شدن، این اطلاعات نیز به این سیستم  متصل خواهند شد و همچنین سامانه ۱۳۳ که به صورت سنتی اداره می گردد با اتصال به این سیستم از فعالیت های دستی خارج خواهد شد و کارت شهروندی نیز که شهردار رشت در حال پیگیری و انجام آن است با این نرم افزار قابل پشتیبانی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت  با تشکر از زحمات شهردار رشت و اعضای شورای این شهر گفت: با توجه به افزایش اتوبوس های نو و برنامه ریزی های انجام شده برای ۹۰ دستگاه اتوبوسی که در پارکینگ اتوبوسرانی به صورت غیر قابل استفاده قرار دارد ، حداکثر تا پایان سال ۹۵ تغییرات محسوسی در ناوگان حمل و نقل مشاهده خواهیم کرد.

شریفی تعویض ناوگان را از دیگر برنامه های آتی سازمان عنوان کرد و گفت: تعویض ناوگان فعالیت سنگینی است و مشکل اصلی آن نیز بحث مالی است. بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده و دارای عمر بالای ۱۰ سال هستند که سعی داریم با ایجاد شرایط، تسهیلات مالی کم بهره در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهیم که در صورت موفقیت قدم بزرگی برای نوسازی ناوگان برداشته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت از پلیس راهور خواست تا برای احقاق حقوق قانونی تاکسی داران با مسافرکش های شخصی باجدیت بیشتری برخورد نمایند.

مرتضی شریفی با اشاره به مشکلات رانندگان تاکسی در شهر رشت افزود: پلیس راهور به قانون شکنی خودروهای مسافر کش شخصی با اغماض می نگرد و یکی از دلایل آن را نیز سیاست های اعمال شده در کل کشور بیان می کند و این مشکل را سراسری می داند ؛ از طرف دیگر بحث بیکاری را مطرح می کند اما این نگاه که نباید رزق و روزی را از مسافرکش های شخصی بگیریم ضربه مهلکی را به قشر تاکسی دار می زند.

 وی ادامه داد: متاسفانه ما تمام قوانین را می خواهیم بر روی راننده تاکسی پیاده می کنیم. راننده تاکسی باید لباس مناسب بپوشد، باید خوش اخلاق باشد، باید از تقاطع فاصله بگیرد، باید شب در شهر حضور داشته باشد، باید مودب باشد، باید امین شهروندان باشد، راننده تاکسی نباید ثابت بایستد همه این موارد درست است پس چرا کسی مسافرکش های شخصی را جریمه نمی کند؟ ما برای احقاق حقوق قانونی آن ها چه اقداماتی انجام داده ایم!؟ اگر قانون است باید برای همه باشد و برای ساماندهی به این اوضاع باید فکر اساسی کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت با بیان اینکه راننده های مسافرکش شخصی غالبا دو شغله هستند گفت: راننده های مسافرکش شخصی غالبا دارای دو ویژگی بارزهستند. اول اینکه دو شغله هستند و دوم اینکه مال این شهر نیستند. وی افزود: راننده تاکسی که امتیاز تاکسی این شهر را دارد و در این شهر در گرما و سرما زحمت می کشد، عوارض می دهد چرا باید با چنین مشکلاتی نیز مواجه باشد؟ همه انتظار دارند تمامی قوانین از سوی تاکسی داران اجرا شود ما هم انتظار داریم اما منافع قانونی این تاکسی داران را لحاظ می کنیم؟ منافعی که قرار است با اجرای قوانین به این قشر برسد کجاست!؟ متاسفانه سازمان شهرداری مجوزهای لازم برای برخورد با این افراد را ندارد و برخورد با این شخصی سوارها از وظایف پلیس محترم راهور است و ماعملا هیچ اختیاری در این زمینه نداریم.

شریفی در ادامه به ادغام سازمان های مربوط به حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: مطالعات جامعی در شهر رشت در این حوزه انجام شده است و با ادغام سازمان های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و پایانه های مسافر بری باید اقدامات این سازمان ها در اجرا نیز یکپارچه شوند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت درباره افزایش نرخ تاکسی ها در ماه های آتی اظهار داشت: یکی از خروجی های مطالعات در طرح جامع حمل و نقل شهر رشت به روز کردن نرخ تاکسی هاست که قطعا باید افزایش پیدا کند اما میزان آن از خروجی های این مطالعات می باشد و مطمئنیم مردم نیز اذعان دارند که نرخ تاکسی ها و در نتیجه درآمد رانندگان تاکسی متناسب با شرایط اقتصادی روز نیست.

وی افزود: از طرف دیگر اگر قرار است چنین اتفاقی روی دهد باید خدمت رسانی به شهروندان متناسب با نرخ کرایه ها افزایش یابد که وابسته به تغییر ناوگان عمومی و تقویت نظارت خواهد بود.

شریفی در رابطه با ارائه خدمات رفاهی به رانندگان تاکسی گفت: برای رفاهیات این قشر برای سال آینده برنامه داریم و با توجه به نظر مثبت دکتر ثابت قدم  شهردار رشت شدیدا پیگیر آن هستیم و امیدواریم بتوانیم بودجه ای برای امور رفاهی تاکسی داران تخصیص دهیم تا با دادن حواله برای نیازهای روزمره ای که برای کار به  آن ها نیاز دارند و یا کمک هزینه ای برای ایام خاص مانند شب یلدا و یا ماه مبارک رمضان برای آن ها پرداخت کنیم.

وی افزود: امسال هم سعی کردیم ازجمعیت رانندگان برای رفاه این قشر استفاده کنیم تا بتوانیم با افزایش خرید از تخفیف مناسبی برای رانندگان و خانواده هایشان بهره بگیریم. سازمان با رایزنی با عرضه کنندگان محصولات مختلف از خوراک گرفته تا پوشاک، با بالغ بر ۶۰ مرکز تفاهم نامه امضا کرد تا گام کوچکی در این راستا برداشته شود.

 شریفی ادامه داد : یکی از مهمترین موضوعات برای تامین رفاه رانندگان تعویض ناوگان است. خودروی فرسوده باعث آسیب های روحی جسمی و مالی خواهد شد. تغییر ناوگان از طریق ارائه تسهیلات مناسب گام بزرگی است که به دنبال آن هستیم.
telegramdintitled

Share