رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن اعلام کرد

نجات اقتصادی بدون توسعه امکان پذیر نیست/گیلان مظلوم واقع شده است و فومن مظلوم‌تر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدی «برنامه» را مقدم بر «بودجه» دانست و با تاکید بر ضرورت امید به آینده گفت: آنچیزی که ملت ایران را تا کنون سرپا نگه داشته فلسفه انتظار و امید است و ما نباید هیچ‌گاه مأیوس شویم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن با حضور فرماندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان و سایر مسئولان در سالن فرمانداری فومن برگزار شد.

ضرورت چهاربانده کردن جاده ماسوله و احداث پارکینگ

photo_2015-10-21_09-16-20به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,  فرماندار شهرستان فومن در این نشست گفت:از ابتکارات دکتر محمدی سفر به شهرستانها و آشنایی میدانی با مشکلات است.
میرشمس مومنی زاده انتصاب محمدی در این سمت را با توجه به سوابق علمی وی تصمیم درست و به جا توصیف کرد و اظهار داشت:با توجه به نگاه توسعه گرای ایشان سطح جلسات ارتقاء پیدا کرده است.
فرماندار فومن با اشاره به اینکه فقط نباید در این جلسات نیازمندیها گفته شود اظهار کرد: از خدمات انجام شده نیز باید گفت.
مومنی زاده از اجرایی شدن بیش از ۸۹ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: گاز رسانی ,آسفالت راه روستایی,آب رسانی به روستاها و…از جمله پروژه های عمرانی انجام شده و در دست اجرا می باشد.
وی بر گردشگری بودن شهرستان فومن تاکید کرد و یادآور شد: خدمات شهرستان در ایام تابستان و نوروز, ملی است و دستگاه های اجرایی فومن به مردم کل کشور خدمات می دهند .
مومنی زاده بر ضرورت ساماندهی وضعیت ترافیکی شهرستان تاکید کرد و خواستار طرح آن در کمیته برنامه ریزی استان شود.

فرماندار فومن زیر ساخت های شهرک تاریخی ماسوله را پاسخگوی مسافران ندانست و افزود:جاده ماسوله باعث تصادفات زیادی می شود و چهاربانده شدن این جاده برای خدمات بهتر به مسافران و ساخت پارکینگ در این شهرک باید در دستور کار قرار گیرد.

مومنی زاده با تاکید بر حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان اظهار داشت:نباید از ساماندهی رودخانه ها که منجر به آسیبهای متعدد زیست محیطی است غافل شد.

نجات اقتصادی بدون توسعه امکان پذیر نیست/ گیلان مظلوم واقع شده است و فومن مظلومتر

photo_2015-10-21_09-16-20کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در این نشست با بیان اینکه دو سال از عمر دولت تدبیر و امید سپری شده و دولت یازدهم توانست به شعار خود که تعامل با جهان، نجات اقتصادی و احیای اخلاق بود عمل کند، اظهار کرد: تعامل با جهان با عنایات رهبری به ثمر نشست و در نظرسنجی انجام شده ۸۶درصد مردم با این رویه موافق بودند. تعامل با جهان یک حرکت دیپلماتیک است اما نباید صرفا به آن محدود شویم.

محمدی گیلان ,مازنداران و گلستان را نگین انگشتری گردشگری خواند و گفت:باید دید جهانی داشته باشیم.واقعیت این است که گیلان دارای پتانسیل بسیار قوی در زمینه گردشگری است و می‌توان از مردم کل جهان برای دیدن زیبایی های استان دعوت کرد.
وی اضافه کرد:شهرستان فومن با توجه به پیشینه تاریخی خود از این پتانسیل در حد اعلاء بهره مند است اما متاسفانه گیلان مظلوم واقع شده است و فومن مظلومتر !

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تاکید بر اینکه شهرستان فومن به جایگاه اصلی خود نرسیده است , تصریح کرد:باید فریاد فومن را به گوش مدیران برسانید.

محمدی با اشاره به اینکه تعامل با جهان صرفا در عقد قرارداد خاتمه نمی یابد , گفت: هیچ منطقه ای به اندازه گیلان و مازندران,دریا و کوه و جنگل را در کنار هم ندارند بنابراین همه برای به بالفعل رساندن این پتانسیل باید تلاش کنیم.

این مسئول «نجات اقتصاد» را از دیگر برنامه ها و اهداف دولت خواند و یادآور شد:نجات اقتصادی کشور فقط به تعامل با کشورهای دیگر و فروش نفت نیست بایستی با منطق و عقل و درایت مشکل را حل کنیم و به یاد داشته باشیم نجات اقتصادی بدون توسعه امکان پذیر نیست.

پروژه‌های فومن را باید در سطح جهانی پیش ببریم

وی تصریح کرد ؛پروژه های اجرایی در فومن باید با دید جهانی و برای تمام مردم دنیا اجرایی شوند, زیرا فومن ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد.کلوچه فومن ،فرهنگ غنی،آداب و سنن ،شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان و جنگلهای بی نظیر هیرکانی از جمله ظرفیت های فومن هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، اولین مسئله در خصوص توسعه را محیط زیست دانست و گفت:اگر محیط زیست نابود شود جبران آن امکان پذیر نیست و برای برگرداندن آن به حالت اولیه باید میلیاردها تومان هزینه کنیم.

محمدی حضور خود در شهرستانها را برای برنامه ریزی بهتر در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: باید در برنامه ششم برای توسعه شهرستان ظرفیت کنونی را به دو برابر افزایش دهیم.
وی «برنامه» را مقدم بر «بودجه» دانست و با تاکید بر ضرورت امید به آینده گفت: آنچیزی که ملت ایران را تا کنون سرپا نگه داشته فلسفه انتظار و امید است و ما نباید هیچ‌گاه مأیوس شویم.
محمدی در پایان ایجاد آرامش در بین احاد مردم جامعه را از وظایف مسئولان دانست.ناصر عاشوری

telegramdintitled

Share