برپایی عزاداری محرم در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی

نباید در جامعه فقیری داشته باشیم/افزایش طلاق در شأن جامعه شیعی نیست+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بر ضرورت آشنایی جامعه با فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) برای حاکمیت دین و دستورات دینی در جامعه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بر ضرورت آشنایی جامعه با فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) برای حاکمیت دین و دستورات دینی در جامعه بود.

حجت‌الاسلام احمد مروی عصر دیروز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امام جمعه رشت با اشاره به مسئولیت شیعه، اظهار کرد: بسیاری از بزرگان خود را محب امام علی (ع) می‌دانستند زیرا شیعه از جایگاه والایی برخوردار است.

وی به ویژگی‌های شیعه از نگاه امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: شیعیان در راه ولایت مال خود را می‌بخشند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه شیعیان به خاطر محبت امام علی (ع) نسبت به همدیگر محبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام علی (ع) نباید در جامعه فقیری داشته باشیم و نذری دادن از مصداق بذل مال است.

این مسئول اضافه کرد: مکتب اهل بیت (ع) و شیعه اجازه نمی‌دهد برای پرداخت دین به دیگران فرد بدهکار خانه‌ای که خانواده او در آن زندگی می‌کند بفروشد، شیعه به خاطر طلبی که دارد حق ندارد فرد بدهکار را خوار و ذلیل کند.

مروی، افزایش طلاق و نزاع را در شأن جامعه شیعی و علوی ندانست و بیان کرد: شکایت خانواده‌ها برای ارث و میراث از همدیگر در شأن جامعه دینی و علوی نیست.

وی، آشنایی با فرهنگ عاشورا را مورد تأکید همگان قرار داد و گفت: عاشوراییان باید با فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) آشنا شوند و به آن عمل کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) برای حاکمیت دین و دستورات دینی در جامعه بود و زندگی و تعامل امام حسین (ع) و مردم‌داری ایشان باید در جامعه ترویج و نهادینه شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مراقب بود حتی شأن فقیر در جامعه حفظ شود و ذلیل نشود، متذکر شد: رفتار امام حسین (ع) باید برای تمام افراد جامعه الگو باشد و باید به عزت و شخصیت دیگران احترام گذاشت.

tel final1

Share