نماینده ولی فقیه در گیلان

می‌خواستند حاجیان شهید شده را به‌صورت دسته جمعی دفن کنند/اگر قدرت نظامی ایران و تشر رهبر انقلاب نبود آل سعود هیچ‌گاه حاضر نبودند شهدایمان را به ما برگردانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مسئله مهم این بود که برگشت سایر حاجیان به وطن خدشه وارد می‌کردند و مهم‌تر از همه اینکه می‌خواستند حاجیان شهید شده را همان‌جا و به‌صورت دسته جمعی دفن کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم ,نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آل‌سعود هر چند سال یک‌بار با بی‌تدبیری یک فاجعه غم‌انگیز ایجاد می‌کند.
ghorbani_4159 آیت الله زین العابدین قربانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه منا ضمن عرض تسلیت به پیشگاه امر عصر (عج)، ولی امر مسلمین و امت داغدار ایران اظهار داشت: گیلان در این فاجعه سهم بسزایی داشت چون ۲۵ نفر از شهیدان و مفقودان در این حادثه از مسلمانان گیلانی هستند.

وی با اشاره به اینکه حاجیان حتی در زمان جاهلیت نیز دغدغه امنیت، آب، غذا و زیارت نداشتند خاطرنشان کرد: حکومت‌ها در زمان جاهلیت نیز برای امنیت حاجیان اهمیت قائل بودند، اما امروزه آل سعود نتوانسته است این فرمان الهی را به خوبی انجام دهد و هر چند سال یک‌بار با بی‌تدبیری یک فاجعه غم انگیز ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مسئله مهم این بود که برگشت سایر حاجیان  به وطن خدشه وارد می‌کردند و مهم‌تر از همه اینکه می‌خواستند حاجیان شهید شده را همان‌جا و به‌صورت دسته جمعی دفن کنند.

آیت الله قربانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند اگر بانیان این جنایت بر اساس اصول و برادری و حفظ وحدت اسلامی به حرف ما گوش ندهند برخورد خشن و قاطعی با آنان خواهیم کرد افزود: اگر قدرت نظامی و دنیایی جمهوری اسلامی و تشر رهبر انقلاب نبود آل سعود که امروز روی انبارهای طلای خوابیده‌اند هیچ‌گاه حاضر نبودند شهدایمان را به ما برگردانند و مفقودین را شناسایی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ۴۶۶ جانباخته‌ ایرانی فاجعه منا و ۲۵ جانباخته‌ گیلانی بیان داشت: این خانواده‌ها مظلوم واقع شده‌اند و حیثیت آن‌ها آسیب دیده است و ما نمی‌توانیم در مقابل این بی‌حیایی‌ها ساکت بنشینیم و باید یک کمیته حقیقت‌یاب مسئولیت این امر را به‌عهده بگیرد.

آیت الله قربانی گفت: حالا که دولت عربستان لیاقت حفظ امنیت حاجیان را ندارد جهان اسلام باید فکری برای حاجیان مکه کند و بداند که ما این مسئله را پی‌گیری کرده و همچنان دنبال این خط خواهیم بود.

 دکتر محمودحجتی وزیر جهاد کشاورزی به نیابت از رئیس جمهور و هیئت دولت نیز در مراسم بزرگداشت جانباختگان منا حضور داشت.

Share