فرماندار لنگرود خبر داد:

مفقود شدن پنج حاجی لنگرودی در فاجعه منا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار لنگرود از مفقود شدن پنج حاجی این شهرستان در فاجعه منا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ,فرماندار لنگرود از مفقود شدن پنج حاجی این شهرستان درDSC04403 فاجعه منا خبر داد.

ظهر امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک حاج علی ثامنی جانباخته فاجعه منا اظهار کرد: پیکر این عزیز جانباخته امروز پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد جامع تا سطح شهر تشییع و برای تدفین به زادگاهش شلمان منتقل می‌شود.

سیدرضا جوادپور با اشاره به تشییع پیکر پنج تن دیگر از جانباختگان فاجعه منا در لنگرود، افزود: ابراهیم فخری، احمد اسماعیلی چافی، اصغر صالحی، کریم پورتقی راستگو و حیدر حسینی‌سرایی از جانباختگانی بودند که روز دوشنبه گذشته در لنگرود تشییع شدند.

وی از مفقود بودن پنج تن دیگر از حاجیان لنگرود در فاجعه منا خبر داد و تصریح کرد: سید بیژن نوربخش، حبیب ترابی، محمود ربیع‌نژاد، غلامرضا خورسند و ابراهیم کریم‌پور از مفقودین فاجعه منا هستند که وضعیت آنها مشخص نشده است.

فرماندار لنگرود با انتقاد از سیاست‌های حکومت آل‌سعود و بی‌تدبیری آنها در مناسک حج، تصریح کرد: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور کشورهای اسلامی از جمله ایران درباره فاجعه منا ضروری است تا تمام ملت‌ها و کشورهای اسلامی بدانند که چرا این فاجعه بزرگ رخ داد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه بزرگ نشان داد که آل‌سعود لیاقت و توانمندی اداره حرمین شریفین را ندارد، متذکر شد: آل‌سعود باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و با عذرخواهی از کشورهای اسلامی به مجامع جهانی پاسخ دهد.

teledintitled

Share