لاریجانی در يادواره شهداي نيروي انتظامي گيلان

مصوبات خوبی برای چایکاران و برنجکاران در بودجه قرار گرفته/در برنامه ششم تلاش می کنیم توجه خاصی به گیلان شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت ها و فعال بودن گیلان، اذعان کرد: در برنامه ششم تلاش می کنیم توجه خاصی به استان گیلان شود ودر این استان نیز با توجه به پشتوانه های آن، زمینه برای رشد فراهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان , دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای نیروی انتظامی گیلان، ۳۸ شهید گرانقدر لنگرود و گرامیداشت سرلشکر حسین همدانی که عصر امروز(۲۲ مهر) در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، گفت: در دنیای امروز، شرایط دنیازدگی و شهوت زدگی چنان غفلتی را در انسان ها ایجاد کرده که درک درستی از سعادت ندارند.

 photo_2015-10-15_18-49-38وی سعادت در مکتب امام حسین(علیه السلام) را همان شعار مردن با عزت بهتر از زندگی با ذلت دانست و افزود: این شعار تغییر دهنده دل ها بوده و زندگی‌ها را عوض می‌کند.

 دکتر لاریجانی با بیان اینکه در زمان های گذشته زندگی با معنویت آغاز و راه و رسم اولیا زینت دهنده آن بود، تصریح کرد: امروز شرایط دنیا تغییر و همه ساز و کارهای زندگی بر اساس غفلت شکل گرفته و غبار غفلت نیز بر روی زندگی ها نشسته است که امام علی(علیه السلام) در این خصوص می فرمایند« انسان ها در خوابند و وقتی مردند، بیدار می شوند».

 رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه شهدا راه درست را انتخاب و در همین دنیا حقایق را با چشمان باز دیدند، اذعان کرد: مقام شهید و مجاهدت در فرهنگ اسلامی مقام بالایی است و این فرهنگ در کشور ما رشد و در دامن خانواده ها قرار گرفته است.

 دکتر لاریجانی ادامه داد: وقتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه ) در خصوص سوال و جواب نشدن شهدا در روز قیامت پرسیدند ایشان فرمودند« وقتی شهدا زیر برق شمشیر مقاومت کردند پاسخ بسیاری از سوالات نیز داده شد».

 وی با اشاره به اینکه به توحید و معاد باید ایمان داشت، تصریح کرد: روحیه شهادت طلبی و مجاهدت طلبی به عنوان میراث گرانقدر در ایجاد امنیت در کشور باید صیانت شود.

 با ایران نمی شود با زبان زور و تهدید سخن گفت

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش مصاف موجود در صحنه بین المللی را جدی شمرد و خاطرنشان کرد: ۱۲ سال در مسئله هسته ای با غرب درگیر بودیم و مذاکرات مختلفی نیز انجام دادیم و آنها حاضر نبودند حقوق ملت را حفظ و فقط زبان زور داشته و ما نیز راهی جزء استقامت نداشتیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استقامت و ایستادگی ملت ایران نشان داد که با جمهوری اسلامی ایران نمی شود با زبان زور سخن گفت.

 بنیه دفاعی کشور در هیچ شرایطی نباید محدود شود

photo_2015-10-15_18-49-42وی با بیان اینکه در توافق هسته ای باید تحریم ها برداشته و دانش هسته ای نیز در ابعاد مختلف آن بماند، اذعان کرد: مذاکرات با ایران از دو سال پیش نشان داد که غربی ها فهمیدند که با زور و تهدید نمی شود جلوی فناوری هسته ای را گرفت و این موضوع با  بررسی های مختلف در کمیسیون های تخصصی و امنیت ملی، در کشور به سرانجامی رسید.

 دکتر لاریجانی ادامه داد: مبنا بر همکاری است و بنیه دفاعی کشور نیز در هیچ شرایطی نباید محدود شود و شورای عالی نیز باید نظارت داشته باشد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران درونی در شرایط منطقه ای باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: ایران از قدرت خوبی برخوردار است و باید شرایط منطقه را کاملا رصد کند.

 وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور دچار چالش است و باید حرکت جدی نیز ایجاد شود، تاکید کرد: ما باید از ظرفیت ها استفاده و سوء مدیریت ها را به مدیریت های فعال و مبتکر تبدیل تا سرمایه ها جذب شود و مسئولین نیز باید یکدل برای حل مسائل اقتصادی کشور تلاش کنند.

 دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه بنیه اقتصادی کشور باید قوی شود، افزود: مصوبات خوبی برای چایکاران و برنجکاران در بودجه قرار گرفته و ۵۰۰ میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل آب روستاها اختصاص یافته که نشان می دهد همه چیز برای کار و شغل مردم فراهم می شود.

 وی اقتصاد سالم را یک اقتصاد مبدل عنوان و تصریح کرد: تحقق آرمان های مهم یک حکومت اسلامی به گفته شهید مطهری در کنار یک اقتصاد سالم محقق می شود و امروز نیز شرایط اولیه برای این امر فراهم است و همه باید با وحدت و پیگیری این حرکت پرتلاش اقتصادی را به نتیجه برسانند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت ها و فعال بودن گیلان، اذعان کرد: در برنامه ششم تلاش می کنیم توجه خاصی به استان گیلان شود ودر این استان نیز با توجه به پشتوانه های آن، زمینه برای رشد فراهم است.

photo_2015-10-15_18-49-49
teledintitled

Share