نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

مسببان حادثه منا مستحق مجازات هستند/مدیریت حرمین شریفین به دست افراد توانا سپرده شود/هنوز داغ حاجیان شهید سال ۶۶ از ذهن و دل ما پاک نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسببان حادثه منا باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی نزد مراجع حقوقی دنیای اسلام و محاکم بین‌المللی انجام گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسببان حادثه منا باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی نزد مراجع حقوقی دنیای اسلام و محاکم بین‌المللی انجام گیرد.

جامعه الحسین (۳۶)ramzani آیت‌الله رضا رمضانی با صدور پیام تسلیت به مناسبت فاجعه منا و درگذشت تعدادی از هموطنان و گیلانی‌ها در این حادثه اظهار کرد: طبق شواهد و قرائن به دست آمده از صحنه های ثبت شده، بی‌کفایتی و سهل‌انگاری مسئولان عربستان در چنین رخداد رقت باری، مسجل و نابخشودنی است و استناد آن به حجاج عذری بدتر از گناه تلقی می‌شود.
وی در ادامه پیام خود آورده است: بی‌تردید مسببان حادثه باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی نزد مراجع حقوقی دنیای اسلام و محاکم بین‌المللی از طرف عموم مسلمانان به‌ویژه خانواده‌های شریف درگذشتگان که به جای آمادگی برای استقبال از زائران خانه خدا، منتظر شناسایی و بازگشت جنازه‌های عزیزان خود هستند، یک حق مسلم است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی نیز باید این همه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی در برگزاری آبرومندانه و امن مناسک حج را محکوم کند، افزود: این سازمان باید با کمک حوزه‌های علمیه و دیگر عقلا و معتمدین جهان اسلام ترتیبی اتخاذ کنند تا مدیریت حرمین شریفین مکه و مدینه که متعلق به همه مسلمانان است به دست اهل و افراد توانا به نمایندگی از طرف تمام کشورهای اسلامی سپرده شود.
رمضانی گفت: این نخستین بار نیست که امت اسلام از حکومت جائر سعودی سیلی می‌خورد؛ چرا که هنوز داغ حاجیان شهید سال ۱۳۶۶ در مراسم برائت از مشرکین از ذهن و دل ما پاک نشده و به قول امام راحل از هر چه و هر کس بگذریم از مسببان این جنایات نخواهیم گذشت.
وی در بخش دیگری از پیام خود ذکر کرده است: آنچه که تاسف بیشتر را بر می‌انگیزاند اینکه کسانی که باید خادم حرمین شریفین باشند و نمونه و مثالی از اسلام واقعی و ناب محمدی(ص) شوند، بر خلاف آیات صریح قرآن کریم که جنگ در ماه‌های حرام است، جان انسان‌های بی‌گناه را در یمن حلال شمرده و هر روز با بی‌حرمتی به کرامت انسانی و اسلامی بی‌گناهان و زنان و کودکان آنها را به خاک و خون می‌کشند و با پول نفت و درآمد حج، بمب و سلاح و هواپیما تهیه و خانه‌های آن مظلومان بی‌پناه را بر سرشان خراب می‌کنند.

Share