رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا

مسئولان شهری برای نام گذاری یکی از خیابان ها به نام معلم فداکار همکاری کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رنجی با بیان اینکه در مصوبه شورای آموزش و پرورش مقرر گردید که یکی از خیابانها یا میادین جدید شهر شفت به نام معلم فداکار نامگذاری گردد , تصریح کرد: مسئولان شهری برای نام گذاری یکی از خیابان ها یا میادین شهر به نام معلم فداکار همکاری نمی کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه شعار آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی بر مدار اعتدال و تدبیر است گفت: مهمترین خط و مشی آموزش و پرورش روی سیاست پنجگانه وزارت است که شامل ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تمرکز زدایی، توسعه مشارکت، بودجه بندی و ساماindexندهی نیروهای انسانی است.

مدیریت مبتنی برهزینه راه به جایی نمی برد

عبدالله رنجی به پروژه مهر اشاره کرد و گفت: این پروژه نماد مدیریت، برنامه ریزی، سازماندهی، ارزشیابی و مظهر بهروری است که هدف از اجرای آن ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در آغاز بازگشایی مدارس است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت به بحث ارتقای کیفیت آموزشی و کاهش هزینه ها اشاره کرد و افزود: مدیریت مبتنی بر هزینه راه به جایی نمی برد و یک مدیر باید با درایت خود و منابع موجود به گونه ای کار کند که محتاج دستگاه های دیگر نشود و این یعنی اقتصاد مقاومتی.
رنجی گفت: امسال هفت هزار و ۶۷۰ نفر دانش آموز در سه مقطع تحصیلی در ۱۲۳ مدرسه شهرستان به علم آموزی می پردازند.
وی اظهار کرد: برخی از مناطق گردشگری این شهرستان کوهستانی هستند و تعداد خانوار کمی آنجا ساکن می باشند برای مثال ما در منطقه گردشگری امام زاده ابراهیم یک مدرسه پایه ابتدایی با ۱۰ نفر دانش آموز در چهار پایه و یک آموزگار داریم.

اقدامات آموزش و پرورش شفت/ کاهش تعداد معلمان حق التدریسی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت از اعزام ۱۷۶ دانش آموز به اردوی راهیان نور خبر داد و گفت: همچنین اعزام دانش آموزان به مناطق غرب کشور نیز صورت گرفته است.
این مقام مسئول سازماندهی، ارزشیابی پروژه مهر، برگزاری جلسات توجیهی پروژه مهر با مدیران مدارس و تشکیل شورای آموزش و پرورش، انتصاب مدیران و… را مهمترین اقدامات انجام شده در سال تحصیلی جدید خواند .
رنجی با اعلام این که تاکنون ۲۰ درصد مدارس شهرستان هوشمند سازی شده گفت: امسال برای پایه ششم ابتدایی هوشمند سازی صورت گرفته و از طرف سازمان نوسازی مدارس تجهیزات به اندازه کافی مهیا شده است.
وی ادامه داد: در اغاز سال تحصیلی جدید ۸ کلاس پایه ششم نیز هوشمند سازی می شود.
رنجی بر ضرورت آموزش حین خدمت معلمان تاکید کرد و گفت: با توجه به تدوین و اجرای سند تحول بخشی از سند تحول و راه اندازی پایه ششم، معلمان این دوره آموزشی ضمن خدمت را بصورت کامل گذرانده اند و معلمان پایه پنجم و نهم متوسطه نیز در حال گذراندن این دوره ها هستند.

رنجی تاکید کرد: در نظر داریم تا آخر شهریور نیروهای حق التدریس را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم.

مسئولان شهری برای نام گذاری یکی از خیابان ها یا میادین شهر به نام معلم فداکار همکاری نمی کنند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت از برگزاری دوره آموزش قرآن، احکام، ورزش، ساخت صنایع دستی، آموزش رایانه و … برای صد و ۶۶ هزار و ۶۴۵ دانش آموز خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مدارس شهرستان نوسازی شده است.
وی از افتتاح مدرسه سه کلاسه جیرده پسیخان با حضور مسئولان خبر داد و گفت: ۴ پروژه نیمه آماده داریم که تا پایان سال دو پروژه اماده می شود.
رنجی با اشاره به اینکه سالن ورزشی جیرده ۷۰ درصد پیشرفت داشته است, گفت: سالن ورزشی شهید بهشتی نیز با اعتبار ۲ میلیارد تومان برای فرهنگیان در حال ساخت است.
وی همچنین از احداث استخر شنای فرهنگیان شهرستان شفت خبر داد و گفت: مبلغ هزینه شده استخر ۱/۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت از پیگیری پروژه های جدید در شهرستان خبر داد و گفت: ساخت خانه معلم به اتمام رسید ولی نیاز به تجهیزات دارد.
وی از ساخت دبیرستان شهید رجائی چوبر خبر داد و افزود: این دبیرستان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در آغاز سال ۹۵ تحویل داده می شود .
رنجی با بیان اینکه در مصوبه شورای آموزش و پرورش مقرر گردید که یکی از خیابانها یا میادین جدید شهر شفت به نام حسن امیدزاده «معلم فداکار» نامگذاری گردد , تصریح کرد: مسئولان شهری در این زمینه باید همکاری کنند.

teledintitled

Share