مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان

مردم گیلان از محل و شرایط زندگی و درآمدشان ناراضی بودند/آمار طلاق در استان گیلان بسیار بالاتر از استان‌های دیگر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: طبق آمار کشوری وضعیت طلاق در استان گیلان بسیار بالاتر از استان‌های دیگر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم ,مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: طبق آمار کشوری وضعیت طلاق در استان گیلان بسیار بالاتر از استان‌های دیگر است.
فاطمه رفیعی  اظهار داشت: زمانی ما می‌توانیم بگوییم تکریم خانواده را به درستی انجام داده‌ایم که نوع نگرشمان را به این مقوله تغییر دهیم و الگوی درست را به جامعه منتقل کنیم.

۱۳۹۴۰۷۰۷۰۰۰۸۴۲_rafieiوی گفت: هر کدام از اعضای خانواده رکن مهمی محسوب می‌شوند که پایه‌های خانواده بر آن قرار گرفته و زمانی‌که هر چیز در جای خود قرار بگیرد می‌توانیم بگوییم عدالت و حکمت درباره آن مقوله رعایت شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: دیدگاه انسان‌ها با هم تفاوت دارد و تنها درست دیدن است که حقیقت را آشکار می‌کند و اگر در تقویم هفته‌ای به‌نام خانواده اختصاص داده شد به این دلیل است که نوع نگاهمان را اصلاح کنیم و همان‌گونه که باید، به خانواده توجه کنیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان تصریح کرد: تمام تلاش ما در این سازمان احترام به شأن خانواده است و اگر به توانایی‌های خود توجه بکنیم و خودشناسی و اعتماد به نفس و تلاش را ضمیمه آن کنیم موفق خواهیم شد و موفقیت واقعی راضی بودن از شرایط زندگی است.

وی افزود: در آماری که سال نود گرفته شده و به ثبت رسیده است مردم گیلان از محل و شرایط زندگی و درآمدشان ناراضی بودند و تعداد زنان تحصیل‌کرده در گیلان بیشتر از مردان است با توجه به اینکه نوع فرهنگ مردم در این استان پذیرای حضور زنان در زمینه اشتغال و حضور در اجتماع است.

رفیعی از بالا رفتن سن ازدواج در گیلان که دلیل اصلی آن را عدم اشتغال دانست ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان کرد: طبق آمار کشوری وضعیت طلاق در استان گیلان بسیار بالاتر از استان‌های دیگر است و این بحران بسیار سختی است که دچارش شده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گیلان اظهار کرد: دلیل اصلی بحران‌ها این است که ما فقط دولت را مسئول می‌دانیم در حالی‌که باید خودمان حرکت کنیم و وظیفه دولت و سازمان‌هایی مثل امور بانوان حمایت و پرداخت تسهیلات و برداشتن موانع برای کارآفرینی و اشتغال است.

وی افزود: حضور مردم در صحنه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که بستر مناسب برای بروز این امر در این دولت فراهم شده است و باید نوع نگاهمان را تغییر دهیم و با در کنار هم بودن می‌توان جامعه را به موفقیت رساند.

teledintitled

Share