برای چندمین بار

مربیان پیش دبستانی مقابل استانداری گیلان تجمع کردند/می‌خواهیم بدانیم تکلیف ما که تا سال ۹۰ الی ۹۱ سابقه کاری داریم چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا,بار دیگر مربیان پیش دبستانی در اعتراض به نادیده گرفته شدن حقوقشان در استخدام آموزش و پرورش، مقابل استانداری گیلان دست به تجمع زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا ,بار دیگر مربیان پیش دبستانی در اعتراض به نادیده گرفته شدن حقوقشان در استخدام آموزش و پرورش، مقابل استانداری گیلان دست به تجمع زدند.

QQ33Qc9CyxWQیکی از این مربیان معترض، اظهار داشت: سابقه کار برخی از ما به ۱۰ سال می‌رسد ولی بعد از سال‌ها تلاش حق و حقوق ما نادیده گرفته شد.

وی افزود: کسانی‌که یک سال یا حتی کمتر سابقه کار داشتند نیز استخدام آموزش و پرورش شدند اما در قبال مربیان پیش دبستانی کوتاهی شده است.

این معلم معترض ادامه داد: پس از سال‌ها دوندگی و پیگیری‌های مکرر، سرانجام مجلس تصویب کرد که مربیانی که تا سال ۹۰ الی ۹۱ سابقه کار دارند، چنانچه در صورت داشتن مدرک لیسانس ۴ سال، فوق دیپلم ۵ سال و دیپلمه‌ها ۷ سال سابقه کار داشته باشند، می‌توانند از طریق شرکت در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند.

وی اظهار کرد: قرار بر این شد که آزمون استخدامی در ۱۷ مرداد ۹۳ برگزار و قانون مذکور تا پایان سال گذشته اجرایی شود اما متاسفانه باز هم کارشکنی‌ها مانع به سر انجام رسیدن این مصوبه شد و مجددا قانون تغییر کرد.

این معلم پیش دبستانی گفت: در ۲۸ مرداد قانون حق التدریس در مجلس رای آورد که طبق آن مقرر شد که تا پایان مهرماه سال ۹۴ کلیه مربیان پیش دبستانی استخدام آموزش و پرورش شوند که البته این طرح در همه استان‌ها اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در گیلان متاسفانه بر خلاف وعده‌های داده شده برای جذب ۳۷۵ نفراز مربیان آقا و خانم پیش دبستانی، تنها ۱۰ درصد از این تعداد جذب شدند و ۹۰ درصد مابقی را از آقایان و پرسنل شرکتی استخدام کردند. ما سال‌ها در روستا‌ها با مشقت تدریس کردیم و با هزینه شخصی در مدارس دولتی کار کردیم اما اکنون بعد از این همه سال بلاتکلیف مانده‌ایم.

این معلم معترض ادامه داد: می‌خواهیم بدانیم تکلیف ما که تا سال ۹۰ الی ۹۱ سابقه کاری داریم چیست؟ مگر نه اینکه مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمندشان تاکید کردند که هر چه برای آموزش و پرورش کشور هزینه کنیم کم هزینه کرده‌ایم؟ پس چرا در اجرای قانون و پرداخت حقوق معلمان و مربیان و هزینه‌های مدارس این چنین اجحاف می‌شود؟ اگر کمبود در آموزش و پرورش ندارند چرا در مدارس ما در یک کلاس دانش آموزان چندین پایه مختلف با هم در یک کلاس می‌نشینند؟

وی افزود: چرا برای استخدام از سرباز معلم ها که تازه وارد هستند و هیچ سر رشته‌ای از آموزش و پرورش ندارند جذب می‌کنند؟ چرا مدارس مربیان قرآن، پرورشی و ورزش ندارند؟

چرا در بسیاری از مدارس مدیران و معاونان مدرسه در چند پایه از مقاطع تحصیلی تدریس می‌کنند؟ مگر نه اینکه مدیریت کارش مدیریت است، پس چرا به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها این چنین خیانت می‌کنند؟

telegramdintitled

Share