حال حجاج و زائران کاروان های گیلان خوب است

مدیر کاروان گیلانی:دولت عربستان اجازه آمارگیری به ایران نمی دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کاروان گیلانی حاضر در «منا» گفت: آمار مفقودین و فوتی ها را باید بالای هزاران نفر تخمین زد، هنوز خود سعودی ها هم آمار دقیقی در این رابطه اعلام نکرده اند و به ایرانیان اجازه ورود به این بحث را نمی دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ,مدیر کاروان گیلانی حاضر در «منا» گفت: آمار مفقودین و فوتی ها را باید بالای هزاران نفر تخمین زد، هنوز خود سعودی ها هم آمار دقیقی در این رابطه اعلام نکرده اند و به ایرانیان اجازه ورود به این بح۱۴۴۳۰۹۹۷۰۱۰۳۰_isna-3ث را نمی دهند.

شهریار بی آلایش، مدیر کاروان گیلانی حاضر در مکه مکرمه درخصوص حال و هوای زائران گیلانی حاضر در محل انجام مناسک حج، اظهار کرد: تیم امنیتی عربستان سعودی امروز با تقسیم بندی حجاج در ساعت ها و زمان بندی های خاص کاروان ها را راهی رمی جمرات می کنند.

وی با اشاره به ادامه اعمال حج برای سایر کاروان های حجاج، افزود: کاروان اعزامی از شهرستان رشت با شماره ۲۸۰۰۷ از ساعت ۱۵به وقت عربستان سعودی وارد مسیر منتهی بازشده توسط نیروهای امنیتی عربستانی وارد رمی جمرات می شود.

مدیر کاروان گیلانی حاضر در «منا» با بیان اینکه کاروان رودسر با مدیریت آقای منصور یوسف نیا تنها کاروانی است که در شمار فوتی ها و مجروحین حادثه «منا» قرار دارد، تصریح کرد: حال سایر حجاج و زائران کاروان های گیلان خوب است و در سلامتی کامل به سر می برند.

بی آلایش متذکر شد: در حادثه تلخ منا حجاج زیادی از کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند و تازه امروز ناظران و تیم امنیتی عربستان سعودی تدارکات امنیتی بسیار بالا و شدیدی را اتخاذ کرده اند تا بتوانند از وقوع حادثه تلخ دیگر جلوگیری کنند .

مدیر کاروان گیلانی حاضر در «منا» با بیان اینکه آخرین آمار از شمار تلفات این حادثه از سوی سازمان حج و زیارت رسانه ای شده است، گفت: آمار مفقودین و فوتی ها را باید بالای هزاران نفر تخمین زد، هنوز خود سعودی ها هم آمار دقیقی در این رابطه اعلام نکرده اند و به ایرانیان اجازه ورود به این بحث را نمی دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماری از مجروحین این حادثه به بیمارستان های ریاض، جده و طائف منتقل شده اند، در صورتی که دولت ایران آماده بازگرداندن مجروحان و پیکر قربانیان این حادثه را اعلام کرده است، دولت عربستان اجازه آمارگیری و اینگونه اقدامات را به ایران نمی دهد.

Share