از گوشه کنار سیاست گیلان

مخالفت و موافقت دو نماینده گیلان با برجام در یک قاب/دستگیری سارق پرایدها در رشت/ملی پوش انزلیچی پناهنده شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

دستگیری سارق پرایدها در رشت

گوشه کنار سیاسترئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اعلام اینکه قفل خودروهای پراید در مقابل سرقت از ایمنی کمی برخوردار می باشند، از دستگیری سارق لوازم داخلی خودرو پراید با ۳۴فقره سرقت در رشت خبر داد.

سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر گفت: درپی وقوع سرقت های متعدد داخل خودرو در شهرستان رشت، موضوع دستگیری سارق یا سارقان با تعامل و همکاری ماموران انتظامی در دستورکار کارآگاهان آگاهی قرارگرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: کارآگاهان در خلال رسیدگی به پرونده های سرقت از دستگیری فردی ۳۲ساله، توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ در حین دستکاری قفل یک دستگاه خودروی پراید مطلع شده و این متهم را جهت تحقیقات تخصصی تحویل گرفتند.

وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات کارآگاهان به ۲۶فقره سرقت خودرو پراید به انگیزه سرقت لوازم و ۸ فقره سرقت داخل خودرو پراید اعتراف کرد، بیان داشت: متهم که پس از سرقت لوازم خودرو، خودروهای سرقتی را در حومه شهرستان رشت رها می کرد، کلیه صحنه های سرقت را تشریح کرده و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

فلاح کریمی با اعلام اینکه سه مالخر اموال مسروقه نیز در خصوص این پرونده شناسایی و دستگیر شده اند، اظهار داشت: مقادیری از اموال مسروقه از جمله رینگ، لاستیک، پخش خودرو، باطری و … از مالخران اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ فلاح کریمی در پایان با بیان اینکه قفل خودروهای پراید در مقابل سرقت از ایمنی کمی برخودار بوده و سهل انگاری مالباختگان در نحوه حفظ و حراست از خودرو خود عامل اصلی سرقت می باشد، از رانندگان خواست، به منظور جلوگیری از سرقت، وسایل نقلیه خود را به انواع تجهیزات حفاظتی و ایمنی ضد سرقت مجهز نموده و از پارک در محل های خلوت خودداری کنند.

ملی پوش انزلیچی در آلمان پناهنده شد

سعید-فضل-اولی۰-۶۶۳x498گیل نگاه نوشت:سعید فضل اولی قایقران اهل انزلی که نزدیک به یک ماه پیش راهی آلمان شد تا تمریناتش را در این کشور ادامه دهد، اعلام پناهندگی کرد.

پیش از این ایسنا از مهاجرت او به این کشور خبر داده بود اما برخی رسانه با رد این خبر مقصد او را انگلیس معرفی کردند اما دارنده مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون در آلمان پناهنده شد.

او به همراه علی آقا میرزایی در کایاک دو نفره پارو می زد اما پس از ناکامی در قهرمانی جهان با قهر از تیم ملی رفت و راهی آلمان شد.

 سعید فضل اولی متولد۱۸ مرداد  ۱۳۷۱ در بندر انزلی است. او  در سال ۱۳۸۵ قایقرانی را زیر نظر شاپور عطارودی آغاز کرد و بعد از گذشتن ۲ماه ،تمریناتش را با سر کار خانم مدینه جهانی ادامه داد.

فضل اولی سپس بعد از یک سال زیر نظر محمد ساویز در باشگاه بنادر و کشتیرانی تمریناتش را ادامه داد تا در اواخر سال ۱۳۸۶ به اردوی تیم ملی دعوت شد که تا تابستان امسال در عضویت تیم ملی بود.

مهمانان گیلانی مجلس شورای اسلامی

۸ دی نوشت:عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان جلسه امروز (سه شنبه  ۲۱ مهرماه) اسامی میهمانان این نهاد قانونگذاری را قرائت کرد که در بین افراد حضور یافته اعضای شورای اسلامی دهستان دهکا آستانه اشرفیه هم مهمان امروز بهارستان بودند.

ثبت ۳۸ دقیقه فیلم شگفت انگیز از پلنگ ایرانی در سیاهکل

palang_dar_siahkal-3جعفر میرزایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار داشت: محیط بانان پاسگاه آغوزی شهرستان سیاهکل‌ حین گشت و کنترل در مناطق شکار ممنوع درفک و دیلمان، موفق به ثبت ۳۸ دقیقه فیلم از یک قلاده پلنگ در زمان تغذیه از لاشه یک مرال نر نابالغ در شهرستان سیاهکل شدند.

وی در این رابطه گفت: پلنگ ‌مذکور با مشاهده محیط بانان به سرعت منطقه را ترک کرد، اما این موضوع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گزارش داده شد و بلافاصله من و پرسنل این اداره به همراه محیط‌بانان پاسگاه آغوزی در کمتر از یک ساعت در محل حاضر شده و موضوع را بررسی و مستندسازی کردیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل افزود: آثار شاخ‌زنی بر روی درختان منطقه، رد پای تعدادی گوزن و پلنگ و نشانه‌های درگیری پلنگ با مرال مستند‌سازی و مشخص شد که مرال شکار شده، ‌نر، نابالغ و در حدود پنج ماهه بوده است.

مخالفت و موافقت دو نماینده گیلان با برجام در یک قاب

در جریان تصویب جزئیات برجام در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی تصویر زیر که توسط عکاس تسنیم به ثبت رسیده است حکیمی نماینده رودبار با نشان دادن عدد ۲ مخالفت خود را با تصویب جزئیات برجام و ندیمی با عدد ۴ موافقت خود را با این طرح نشان می دهد.

۱۳۹۴۰۷۲۱۱۰۱۵۰۵۹۲۶۶۲۸۸۲۸۴

teledintitled

Share