لاهوتی اشکوری: نمایشگاهها محرک رشد اقتصاد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستونهای حیاتی اقتصاد جهانی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستونهای حیاتی اقتصاد جهانی می باشد.oook

نمایشگاهها محرک رشد اقتصاد هستند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستونهای حیاتی اقتصاد جهانی می باشد.

طهمورث لاهوتی اشکوری با توجه به در پیش بودن دومین نمایشگاه توانمندیهای شهرک های صنعتی استان گیلان به بیان نقش و جایگاه صنایع کوچک و برگزاری نمایشگاه ها پرداخت و گفت : در دهه‏ های اخیر رشد و گسترش صنایع کوچک و متوسط در استراتژی توسعه صنعتی کشورها از جایگاه خاصی برخوردار شده‏است و عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند ، چرا که این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت های شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر ‏گذارند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص اهمیت صنایع کوچک بیان داشت : صنایع کوچک در ایران، به منظور توسعه فعالیت های اشتغال‏زا ، بنگاه‏های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‏اند و با توجه به این‏که درصد بالایی از واحدهای صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‏اند این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‏توانند نقش اساسی در برنامه‏ های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: روند پیشرفت تحولات روز افزون در محیط کسب و کار امروزی، واحدهای کوچک و متوسط را جزیی از شبکه‌ها و زنجیرهای تولید جهانی قرار داده است که توانایی‌های فن‌آوری، نیروی کار متخصص و مدیریت پیشرفته از مهمترین ویژگی‌های آن است.

طهمورث لاهوتی اشکوری یکی از دغدغه های صاحبان صنایع را نبود بازار مناسب داخلی و خارجی دانست و گفت : برگزاری نمایشگاه ها و حضور در آنها می تواند تاثیر بسزایی در رفع این دغدغه و تبلیغات مناسبی در جهت کسب بازار و فروش محصولات صنعتگران داشته باشد .

وی در ادامه افزود: صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستونهای حیاتی اقتصاد جهان می باشد و در واقع نمایشگاه ها یکی از محرک های مهم در رشد اقتصاد هستند . امروزه صنعت نمایشگاهی از جایگاه مهم و ارزشمندی در دنیا برخوردار است و ابزاری موثر برای ترویج ، توسعه و تبادل تجاری با چشم اندازی روشن پیش رو صنعتگران می باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان به بیان نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه ها پرداخت و اذعان داشت : این صنعت برای بسیاری از کشورهای جهان به منزله صنعتی بزرگ و بین المللی و نقطه رشد اقتصادی جدید است و به جز صنعت نمایشگاهی هیچ صنعت بین المللی دیگری در جهان وجود ندارد که مانند آن در تمام اعصار نقشی مهم و محوری در توسعه تجارت ایفا کرده باشد.

لاهوتی اشکوری نقش نمایشگاه ها را در زمینه توسعه تجارت راهگشا دانست و گفت : به هر حال نمایشگاه‌ها در جهت توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور خصوصا در شرایط دشوار محدودیت‌های تجاری می‌تواند محلی برای آشنایی با دستاوردها و توانمندی کشور باشد و در زمینه توسعه تجارت خصوصا توسعه صادرات راهگشا بوده و در زمینه اقتصاد مقاومتی و ارائه ظرفیت‌ها مفید باشند.

وی در پایان بیان داشت: هدف از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندیهای شهرک های صنعتی استان گیلان، ارتقای همه جانبه صنعت استان به ویژه صنایع کوچک می باشد ، البته صنایع کوچکی که از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است و دارای نشان استاندارد در تولید تمامی محصولات خود می باشد.

Share