سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

قول تائید صلاحیت به کسی داده نشده و نخواهد شد/معیار بررسی صلاحیت‌ روشن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد اعضا و تشکیلات مدیریتی این شورا درباره صلاحیت‌ها با هیچ نامزدی مذاکره ندارند و قول تائید صلاحیت به کسی نداده است و نخواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد اعضا و تشکیلات مدیریتی این شورا درباره صلاحیت‌ها با هیچ نامزدی مذاکره ندارند و قول تائید صلاحیت به کسی نداده است و نخواهد داد.IMG10211288

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که برخی فعالان سیاسی سخن از مذاکره با اعضای شورای نگهبان در رابطه با موضوع تائید صلاحیت‌ها به میان آورده‌اند، آیا شورا مذاکراتی انجام داده یا انجام خواهد داد، گفت: اساساً هیچ نوع مذاکره و یا توافقی قبل از اینکه موعد بررسی صلاحیت‌ها در شورا آغاز شود قابل تصور نبوده و فایده‌ای بر آن مترتب نیست.

وی افزود: مقرر شده هیچ یک از اعضای شورای نگهبان و تشکیلات مدیریتی در مرکز و استان‌ها در مورد مسئله صلاحیت‌ها با هیچ کدام از کاندیداهای احتمالی مذاکره‌ای نداشته باشند کما اینکه تاکنون هم چنین مسئله‌ای در برنامه کاری مطرح نبوده است.

سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه گفت: اگر ما با کسی صحبتی می‌کنیم و یا فردی شکایتی را مطرح می‌کند هیچ یک از اعضا نمی‌توانند به تنهایی با هیچ نوع ارزیابی قول و یا وعده‌ای به شخص شاکی و مراجعه کننده بدهند. موضوع باید در جلسه‌ای ۱۲ نفره مطرح و در مورد آن رای گیری شود و این تنها در موسم بررسی صلاحیت‌ها ممکن است.

ابراهیمیان اظهار داشت: درخواست من از تمامی کاندیداهای احتمالی این است که از بیان این گونه اظهارنظرها خودداری کنند و اگر هم شکایتی در خصوص رد صلاحیت خودشان در بررسی‌های قبلی دارند به جای مراجعه و درخواست از اعضای شورای نگهبان و یا کادر مدیریتی و یا نمایندگان ما در استان‌ها موضوع شکایت را کتبا برای شورای نگهبان ارسال کرده که در موعد بررسی صلاحیت‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی تقاضای مراجعه به اعضای شورای نگهبان و بررسی مسئله صلاحیت‌ها هیچ‌گونه جایگاه قانونی ندارد و ما تکلیفی برای این کار نداریم؛ شورای نگهبان هم قول تائید صلاحیت به کسی نداده و نخواهد داد معیارهای ما برای بررسی صلاحیت‌ها معیارهای قانونی و روشن است.

/فارس

Share