براي سومين سال پياپي و در پي بازخوردهاي وسيع كشوري

قاسم نژاد خبرداد:پخش زنده مراسم شام غریبان ماسال از شبکه های سراسری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار ماسال از پخش زنده ویژه برنامه ی شام غریبان حسینی ماسال از شبکه باران و شبکه های سراسری برای سومین سال پیاپی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار ماسال از پخش زنده ویژه برنامه ی شام غریبان حسینی ماسال  از شبکه باران و شبکه های سراسری برای سومین سال پیاپی خبر داد.

IMG_4563محمود قاسم نژاد صبح امروزدرنشست هماهنگی برگزاری ویژه برنامه شام غریبان حسینی با بیان اینکه عزاداری خالصانه مردم ماسال در شام غریبان حسینی و پخش تلویزیونی آن از شبکه های سراسری با استقبال و بازخوردهای گسترده ای را در سراسر کشور روبرو شد ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجارب سالهای گذشته در سال جاری نیز شاهد برگزاری پرشکوهتر این مراسم باشیم.

وی با اشاره به علاقه بی نظیر مردم ماسال به مذهب تشیع در طول تاریخ اظهار داشت: رشادت های غیورانه مردم این دیار در دفاع از حریم تشیع در طول تاریخ نمونه بارز ارادت این مردم به مذهب تشیع و ائمه اطهار است.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه با اشاره به بازخوردهای وسیع برنامه شام غریبان ماسال در سطح کشور و حتی دیگر کشورها تاکید کرد: باید با ارزیابی دقیق برنامه شام غریبان سال گذشته ضمن تقویت نقاط قوت آن نسبت به رفع نقاط ضعف احتمالی نیز اقدام شود.

حسن ظهیری استفاده از اشعار حماسی تالشی را از نقاط عطف این مراسم عنوان کرد و افزود: انتخاب اشعار مناسب و ارائه حماسی آن از سوی مداحان نقش به سزایی در افزایش جذابیت این مراسم خواهد داشت.

در ادامه این نشست امام جمعه شهرستان ماسال نیز با بیان اینکه محرم امسال به دلیل جان باختن مظلومانه حاجیان در فاجعه منا دارای حزن و اندوه مضاعف است تصریح کرد: در مقاطعی از تاریخ برخی از حکومت ها به اشکال مختلف خواستند از ارادت مردم به ائمه اطهار به ویژه قیام عاشورا بکاهند اما به یاری خداوند روز به روز شاهد افزایش عشق و علاقه مردم به خاندان اهل بیت(ع) هستیم.

حجت الاسلام سید هادی موسوی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم شام غریبان سال گذشته علیرغم بارش شدید باران افزود: هر قدر زیرساخت های مراسم بهتر برنامه ریزی شود مطمئنا خروجی آن نیز با شکوهتر خواهد بد.

وی استفاده از مرثیه های اصیل و سنتی که روح حماسه را زنده کند را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و از همه مداحان و وعاظ خواست: در طول عزاداداری های ماه محرم اطلاع رسانی لازم جهت حضور گسترده مردم در این مراسم را انجام دهند.

teledintitled

Share