منتظری:روند عملیات نوسازی و بازسازی کند است

فعالیت کارخانه چوکا با دستور مدیرعامل شرکت شستا متوقف شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کارخانه چوکا با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کاغذ لاینر به عنوان بزرگ‌ترین واحد سلولزی کشور و بزرگ‌ترین کارخانه غرب گیلان به لحاظ اشتغال، با دستور شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» به مدت چهار ماه متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،کارخانه چوکا با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کاغذ لاینر به عنوان بزرگ‌ترین واحد سلولزی کشور و بزرگ‌ترین کارخانه غرب گیلان به لحاظ اشتغال، با دستور شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» به مدت چهار ماه متوقف شد.

۱۳۹۱۱۱۲۱۰۰۰۱۳۸_PhotoAرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تعطیلی چهار ماهه کارخانه چوکا اظهار کرد: با دستور شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» تولید شرکت چوکا اخیراً به منظور بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات و تاسیسات حیاتی و فرسوده به مدت چهار ماه متوقف شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده تا پس از اتمام تعطیلی چهار ماهه، کارخانه چوکا دوباره فعالیت خود را آغاز کند، افزود: برای تداوم فعالیت چوکا که مورد تأکید مردم و مسئولان ارشد استان است، پیگیری‌های جدی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش‌ها معطوف به اتمام عملیات نوسازی و بازسازی کارخانه چوکا در موعد مقرر چهار ماهه شود، گفت: این تلاش‌ها باید منجر به فعالیت تولید این شرکت شود.

وی عملیات نوسازی و بازسازی چوکا را با کندی عنوان کرد و یادآور شد: تا کنون وعده‌های کمک مالی شستا محقق نشده و با توجه به اینکه حدود دو ماه از آغاز عملیات بازسازی آن سپری شده، باید تلاش‌ها به این امر بازسازی معطوف شود.

منتظری با اشاره به اینکه اگر عملیات اولیه چهار ماهه با موفقیت انجام شود می‌توان درباره بازسازی اساسی شرکت چوکا تصمیم‌گیری شود، خاطرنشان کرد: بازسازی اساسی و زیربنایی چوکا مستلزم سرمایه‌گذاری حدود ۲ هزار میلیارد ریال توسط هلدینگ شستا است.

وی رسیدگی به امور کارکنان شاغل در چوکا طی مدت بازسازی و نوسازی را از وظایف این شرکت دانست و تصریح کرد: این امر باید به نحو احسن انجام شود.

tel final1

Share