سیدعلی خمینی در مراسم ساگرد شهادت چهارمین شهید محراب

فسادهای هزاران میلیارد تومانی در شان نظام نیست/زبانی که بگوید در کشور مشکل وجود ندارد، زبان دشمن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدعلی خمینی به نارضایتی مردم از اوضاع اقتصادی، بیکاری و فساد در کشور اشاره کرد و گفت: فسادهای هزاران میلیارد تومانی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و همه مردم از این وضع ناراضی اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انتخاب ,حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در مراسم ساگرد شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی که عصر امروز(۲۵ مهر) با حضور انبوه مسئولین و مردم استان کرمانشاه در مسجد ایت الله بروجردی برگزار شد، با اشاره به شخصیت بالای چهارمین شید محراب، اظهار کرد: هیچ صحبتی بهتر از پیام امام(ره) درباره شخصیت این شهبد بزرگوار وجود ندارد و پیام امام(ره) پس از شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی نشان از عمق علاقه امام(ره) به این شهید بزرگوار دارد.

۱۱۵۱۵۵_۸۵۸وی شهید اشرفی اصفهانی را فردی ساده زیست معرفی کرد که تمام دوران زندگی اش را بدون هیچ چشمداشت دنیوی صرف خدمت به خلق کرد و بدست منافقین کوردل به شهادت رسید و افزود: زندگی شهید محراب به معنای واقعی یک زندگی سعادتمندانه بود.

وی با بیان اینکه امروز نیز باب خدمت و شهادت بسته نیست، گفت: از نظر امام(ره) و از منظر ادبیات اسلامی همه مردم مسئولیت دارند و هر کس در هر جایی می تواند خدمت کند و گره ای از مشکلات مردم باز کند، البته طبیعتا مسئولین وظیفه دو چندانی دارند و باید تمام حرکتشان و فکرشان برای خدمت به خلق باشد. در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد مسئولی برای رسیدن به جایگاه بالاتر سیاسی یا دریافت حقوق و یا حفظ جایگاهش خدمت کند، بلکه خدمت به خلق خودش ارزش است.

یادگار امام بر لزوم ساده زیستی مسئولین در نظام جمهوری اسلامی نیز تاکید کرد و با اشاره به ساده زیستی امام(ره)، گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند و بارها توصیه کرده اند که زندگی مسئولین نباید از متوسط مردم بالاتر باشد.

وی با بیان اینکه پیام امام(ره) این بود که کشوری بسازیم که دین و دنیا در آن همراه هم باشد، مسئولین به فکر خدمت باشند و کشوری بسازیم مطابق میل مردم نه مطابق میل شرق و غرب، گفت: شعار نه شرقی نه غربی به معنی مذاکره نکردن با دیگران نیست. بلکه یعنی با همه مذاکره و گفت و گو می کنیم و حرف همه را می شنویم، اما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم.

وی در ادامه به نارضایتی مردم از اوضاع اقتصادی، بیکاری و فساد در کشور اشاره کرد و گفت: فسادهای هزاران میلیارد تومانی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و همه مردم از این وضع ناراضی اند. در سالهای گذشته کسی جرات نمی کرد هزار تومان جابجا کند، اما امروز به جایی رسیده ایم که هزار میلیارد تومان هم رقمی نیست.

سید علی خمینی با بیان اینکه این شرایط باعث شرمندگی است، گفت: سالهاست مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد تاکید دارند. راه مبارزه با فساد نیز این است که هر فردی از زندگی خودش شروع کند و اگر امکان تخلف برایش فراهم بود، این کار را انجام ندهد.

خمینی تصریح کرد: زبانی که بگوید در کشور مشکل وجود ندارد، زبان دشمن است. مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف در کشور وجود دارد، اما باید کمک کنیم حل شوند. مردم عاشق و حامی نظام اند و امید هست که در سالهای آتی با حمایت آنان این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شوند.

وی اظهار کرد: در کنار همه این نارضایتی ها، خوشبختانه امنیت خوبی در کشور داریم و در شرایطی که در اطراف ما جنگ و نابسامانی وجود دارد، به برکت نظام ولایت فقیه و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، در ایران امنیت حکمفرماست.

وی به اقتدار کنونی کشور نیز اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب شرق و غرب برای ما تصمیم می گرفتند، اما اکنون در شرایط اقتدار به سر می بریم که به برکت خون شهدا و پشتوانه ملت حاصل شده است. خمینی افزود: در ماجرای اخیر جان باختگان حج امسال نیز دیدیم که پیام رهبر معظم انقلاب به عربستان کارساز واقع شد که نشان از اقتدار کشور ما دارد.

یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: با وجود تمام مشکلات مردم پای آرمان های انقلاب ایستاده و حامی نظام اند و باید دست به دست هم بدهیم که مشکلات مرتفع شوند. حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند چهارمین شهید محراب نیز با بیان اینکه شهید اشرفی در مبارزات قبل از انقلاب نقش مهمی داشتند و خون مبارکشان نیز در راه انقلاب ریخته شد، گفت: این حضور با شکوه مردم کرمانشاه در مراسم بزرگداشت ایشان پس از گذشت ۳۳ سال از شهادتشان، بواسطه خدمت صادقانه چهارمین شهید محراب است.

telegramdintitled

Share