در جلسه شورای شهر:

علوی:شهردار قبلی را زدیم حالا این را هم بزنیم؟/باقری:حرف حق را می‌گویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باقری با بیان اینکه در خصوص خرید اتوبوس و مینی باس بار‌ها در شورا صحبت کردیم به دیگران اتهام بستیم گفت: با توجه به بر بررسی سازمان بازرسی این قرارداد یکی از سالم‌ترین قراردادهای شهرداری بود ومن از آن‌ها حلالیت می‌طلبم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه ,صدو دوازدهمین جلسه شورای شهر بعد از انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی کمیسیون‌ها شاهد نطق دو عضو شورا یعنی محمود باقری و امیر حسین علوی بود.این جلسه که قرار بود از ساعت ۱۶ آغاز شود به دلیل حضور تعدادی از اعضای شورا در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا، در مصلای  رشت با تاخیر یک ساعته آغاز شد.

طلب حلالیت باقری به خاطر خرید اتوبوس و مینی بوس

bagheri_9202محمود باقری خطیبانی به عنوان اولین ناطق صحبت‌های خود را با طلب حلالیت آغاز کرد.

باقری با بیان اینکه در خصوص خرید اتوبوس و مینی باس بار‌ها در شورا صحبت کردیم به دیگران اتهام بستیم گفت: با توجه به بر بررسی سازمان بازرسی این قرارداد یکی از سالم‌ترین قراردادهای شهرداری بود ومن از آن‌ها حلالیت می‌طلبم.

وی در ادامه صحبت‌های خود بار دیگر به مشکلات مالی شهرداری اشاره کرد. باقری با اشاره به مشکلات مالی شهرداری گفت: امروز شهرداری با زور و تهدید بولدوزر در حال گرفتن پول از مردم است. وی ادامه داد: آیا با گذشت سی و شش سال از انقلاب به جای مسیر قانون باید اینگونه حرکت کنیم.

باقری با بیان اینکه با گذشت ۱۲روز از مهر فقط کارمندان سازمان آتش نشانی حقوق خودشان را دریافت کرده‌اند گفت: نباید پول از جیب کارمند برداشته و به پیمانکار داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری نباید دست به کارهای تعهدآور مالی بزند گفت: ۴ چک ۷۰۰ میلیونی قیر برگشت خورده است که دیرکرد هر روز آن ۵ میلیون تومان است و هر ماه بابت آن باید ۶۰۰ میلیون تومان خسارت پرداخت شود.

 کتابچه ۸۰ میلیونی و بازی با تیم داماش

باقری ادامه داد: شهرداری حتی به دلیل مشکلات مالی از مصالح بی‌کیفیت در پروژ‌ها استفاده می‌کند.

این عضو شورا در ادامه صحبت‌های خود گفت: چرای برای تهیه کتابچه سرای محلات یک فرد از بیرون شهرداری با رقم ۸۰ میلیون تومانی مامور به کار می‌شود؟

وی با بیان اینکه ماه هاست حقوق کارگران حجمی پرداخت نشده و شهرداری بدهکار است گفت: چطور می‌خواهیم تیم داری کنیم؟

 وصیت باقری

وی همچنین با بیان اینکه زندگی من در زمین ورزشی بوده است گفت: چرا همکاران خودمان را خراب می‌کنیم؟ وی ادامه داد: من در وصیت نامه خودم آورده بودم که اگر می‌خواهید چیزی از من به یادگار بگذارید یک زمین ورزشی باشد.

وی خطاب به تیم داماش گفت: این واگذاری یک بازی است و شهرداری توانایی اداره تیم را ندارد.

باقری همچنین با بیان اینکه شهردار برای ۲۹ پست جدید ابلاغ زده است گفت: چطور وقتی شهردار برای پست‌هایی که در چارت مصوب شهرداری وجود ندارد ابلاغیه می‌زند؟

 چرا نظارت شورا انجام نشد؟

alavi_7525در ادامه جلسه امیرحسین علوی به عنوان ناطق صحبت کرد. علوی در خصوص لزوم انجام طرح تفضیلی و حسابرسی شهرداری در سالهای ۹۰ و۹۱ به رئیس شورا تذکر داد.

وی همچنین با اشاره به ابلاغیه‌های شهردار گفت: این ابلاغیه‌ها بدون مجوز از شورا بوده است و به نظرم شهردار حتما در این باره لایحه مورد نظر را به شورا ارائه می‌دهد.

علوی در ادامه با بیان اینکه شورا وظیفه نظارت بر شهرداری را دارد این سوالات را مطرح کرد: شورا چه اقدامی انجام داده است؟ در مورد اسناد و مدارکی که گم شد چرا کسی اظهار نظری نکرد؟ چطور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از معاونت مالی شهرداری در این مورد توضیحی نخواسته است؟

اقدامات مثبت شهردار و نا‌امید نکردن مردم

وی ادامه داد: این شورا برای اولین بار طرح امورمجامع و حسابرسی داخلی را برای شهرداری مصوب کرده است که فقط شهرهای بزرگ کشور چنین طرحی دارند.

علوی گفت: اینقدر تیشه به ریشه خود نزنیم و به ناامید کردن مردمی که با هزاران امید ما را به عنوان نماینده انتخاب کردند دست نزنیم.

علوی با بیان اینکه اظهار نظر‌ها باید تخصصی باشد گفت کل عملکرد شورا در طی دو سال نباید زیر سوال برود.

علوی با بیان اینکه حق نداریم مردم را ناامید کنیم گفت: چرا اقدامات مثبت شهرداری دیده نمی‌شود؟

این عضو شورا حل آبگرفتگی‌های شهر، ایجاد پارک در دل محروم‌ترین محلات و آسفالت از نکات مثبت این شهرداری دانست که نباید نادیده گرفته شود.

علوی همچنین تامین بودجه هر منطقه با درآمدزایی خود منطقه را امری مثبت عنوان کرد و گفت: مردم از فعالیت‌های عمرانی شهرداری راضی هستند.

وی ادامه داد: شهردار قبلی را زدیم و چند ماه شهرداری با مشکلات زیاد اداره شد حالا این را هم بزنیم؟

علوی با بیان اینکه خودمان باید برنامه‌های قوی را بنیان گذاری کنیم گفت: حق نداریم مردم را ناامید کنیم.

محمود باقری در میان نطق علوی به او گفت: شما نماینده مردم هستید، من هم نماینده مردم، من حرف حق را می‌گویم و مثل برخی نیستم که در شهرداری لحاف و تشک پهن کرده‌اند و از تغییر نگهبان شهرداری تا مدیران سازمان‌ها درکار شهردار دخالت کنند.

Share