رئیس آموزش و پرورش شهرستان فومن در گفتگو با دیارمیرزا

عدم وجود کتاب مهمترین مشکل شروع سال تحصیلی جدید بود/آخرین وضعیت خرید مدرسه فاطمیه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس آموزش و پرورش شهرستان فومن از ساخت مجتمع بزرگ آیت الله بهجت(ره) در حیاط هنرستان شهید خلیل حیدری خبر داد و گفت: این مجتمع با همکاری اداره کل نوسازی استان ساخته می شود و از بزرگترین مجتمع های آموزشی شمال کشور است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس آموزش و پرورش شهرستان فومن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در فومن ,در خصوص شرایط آموزش و پرورش این شهرستان مطالبی مطرح کرد.

دور از هرگونه حواشی و سیاسی کاری جهت ارتقاء کیفیت آموزشی تلاش کردم

rajabpoor_2015-10-10_14-28-24رئیس آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه آموزش، پایه و اساس زندگی است گفت: پرورش استعداد و هدایت انسان در مسیر تعیلم به عهده نهاد آموزش و پرورش  است.

وی اظهار کرد: نگاه بنده در آموزش و پرورش توجه به گروهای آموزشی و تقویت آنها و همچنین بهاء دادن به آموزش و تحقیقات پایه های آموزشی مدارس شهرستان است.

عباس رجب پور عنوان کرد: در مدت کوتاهی که سکان آموزش و پرورش فومن را به دست گرفتم تمام تلاش خود را جهت ارتقاء کیفیت آموزشی شهرستان به دور از هرگونه حواشی و سیاسی کاری انجام دادم تا امر آموزش به ساماندهی مناسبی برسد.

کاهش ۳ درصدی دانش آموزان شهرستان فومن

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فومن با اشاره به اینکه در شهرستان فومن ۲۳۶ واحد آموزشی فعال وجود دارد گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سه مقطع تحصیلی در این واحدها آموزش می بینند.

رجب پور از اسکان مسافران در ایام تعطیلات تابستان در مدارس شهرستان خبر داد و گفت: ۲۲۰۰ خانواده فرهنگی در شش مدرسه شهرستان و در ۴۲ کلاس درس برای ایام تعطیلات اسکان داده شدند.

وی از کاهش ۳ درصدی دانش آموزان در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این کاهش دانش آموزان با  توجه به کاهش جمعیت برابری دارد.

عدم وجود کتاب مهمترین مشکل شروع سال تحصیلی جدید بود

وی مهمترین مشکل شروع سال تحصیلی جدید را نبود کتابهای متوسطه اول و دوم در شهرستان اعلام کرد و گفت: امسال صنف لوازم التحریر شهرستان به علت گران بودن هزینه قیمت کتابها که بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان بود از آوردن کتاب پایه اول و دوم متوسطه امتناع ورزیدند.

وی ادامه داد: ما با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی توزیع و خرید کتاب را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بدون مشکل انجام دادیم که این بهترین تجربه برای ما بود تا سال آینده اگر دوباره صنف کتاب فروشان کم کاری کرد ما خودمان ورود کنیم.

رجب پور از اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان در تجهیز و هوشمند سازی مدارس بخش سردار جنگل خبر داد.

عمده مشکل آموزش و پرورش فومن، مدرسه راهنمایی فاطمیه است/از دست دادن بودجه به علت نبود قیمت کارشناسی

وی عمده مشکل شهرستان در بخش آموزش و پرورش را مدرسه راهنمایی فاطمیه دانست و افزود: این مدرسه در زمینی ساخته شده که مالک آن آقای مقیمی برای قلع و قمع مدرسه علیه آموزش و پرورش از دادگاه رای گرفته است و ما از ایشان خواستیم تا قیمت زمین مدرسه را توسط کارشناسان دادگستری تعیین کند تا زمین مدرسه توسط آموزش و پرورش خریداری شود.

وی همچنین ادامه داد: به علت نداشتن قیمت کارشناسی، در کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت اخذ وجه مورد نظر بودجه تامین شده را از دست دادیم ولی تمام تلاش خود را در واحد حقوقی استان با همکاری نماینده شهرستان جناب آقای عاشوری خواهیم داشت تا بتوانیم مدرسه را خریداری کنیم.

فعالیت های اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن/ساخت یکی از بزرگترین مجتمع های آموزشی کشور در فومن

rajab_2015-10-10_14-28-39 رجب پور آماده سازی مدارس، ساماندهی نیروها، جشن ویژه آغاز سال تحصیلی که در شش مدرسه انجام شد، تجلیل از افتخار افرینان دانش آموزی را از مهمترین اقدامات این اداره در سال جاری دانست.

وی نگاه خود را به مدارس روستایی معطوف کرد و گفت: با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان، مدرسه باغبانان در بخش سردار جنگل افتتاح شد و امیدواریم که در سطح روستاها بتوانیم امکانات و تجهیزات مناسبی تزریق کنیم.

این مسئول از ساخت مجتمع بزرگ آیت الله بهجت(ره) در حیاط هنرستان شهید خلیل حیدری خبر داد و گفت: این مجتمع با همکاری اداره کل نوسازی استان ساخته می شود و از بزرگترین مجتمع های آموزشی شمال کشور است.

وی از مجهز شدن برخی مدارس روستا به سیستم گرمایشی جدید خبر داد و تاکید کرد: سه مدرسه دیگر را برای تکمیل و نوسازی به اداره کل نوسازی استان معرفی نمودیم که شامل مدرسه ابتدایی گوراپس، دبیرستان شاهد کاسی سرا و مدرسه ابتدایی شهید هاشمی نژاد لولمان است.

رجب پور از تخصیص اعتباراتی برای پوشش بام مدرسه سمیه خبر داد و گفت: مناقصه پیمانکار انجام گرفته و مقدمات اجراء فراهم شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان  فومن از ایجاد مرکز آزمون ضمن خدمت برای فرهنگیان شهر خبر داد و گفت: همکاران از ۱۶ سیستم کامپیوتری در این مرکز استفاده می کنند.

وی همچنین از هوشمند سازی ۱۸ مدرسه دولتی از محل اعتبارات استانی خبر داد و افزود: از این ۱۸ مدرسه ۱۱ مدرسه پایه ششم و تعدادی نیز مدارس متفرقه و غیر دولتی می باشند.

رئیس آموزش و پرورش با بیان اینکه تا امروز تلاش کردم تا از دانش آموزان که بضاعت مالی خوبی ندارند حمایت کنم گفت: از این پس نگاه من در برپایی برنامه ها و جشن ها بیشتر معطوف به مناطق روستایی و دانش آموزان این مناطق است.

teledintitled

Share