امام جمعه انزلی:

صادرات ناوشکن نمونه بارز اقتصاد مقاومتی/فاجعه منا با هیج توجیهی قابل رفع نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی گفت: متاسفانه از پخش تصاویر ضبط شده در منا جلوگیری شده است ، اگر تمام آن تصاویر منتشر شود آنگاه است که می توان به عمق جنایت و فاجعه در سرزمین منا پی برد، به همین دلیل بررسی این موضوع نیازمند نگرشی دقیق و توجه ای خاص نسبت به تمامی زوایای آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در دیدار خود با مدیر ارشد وزارت دفاع جمهوری اسلامی در استان گیلان و جمعی از کارمندان صنایع دریایی شهید تمجیدی با بیان اینکه دشمنان می دانند اگر پیشرفت روز افزون ایران ادامه یابد نمی توان مقابل این کشور ایستاد ، تاکید کرد : در بحث اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت ها اهمیت بسیاری داد فلذا تکیه بر نیروی متخصص داخلی و اینکه کشور خود نیازش را برطرف کند و به دیگران وابسته نباشد باید مورد توجه قرار گیرد فلذا در کار شما نیز ساخت و صادرات ناوشکن ها می تواند نمونه بارز اقتصاد مقseyedshamsoddin 534اومتی باشد.

 *فاجعه منا عظیم با هیج توجیهی قابل رفع و رجوع نیست

 وی در ابتدا این دیدار با اشاره به فاجعه منا ، درگذشت حجاج را خدمت امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و خانواده داغدار حجاج ایرانی تسلیت گفت و افزود : آل سعود که خود را خادم الحرمین می داند حتی به مسلمانان نیز رحم نکرد ، این فاجعه عظیم با هیج توجیهی قابل رفع و رجوع نیست، در این شرایط که چنین کشورهایی اطراف ما قرار دارند درایت و تدبیر امام راحل (ره) و رهبری بوده که این کشور را حفظ کرده است.

 امام جمعه انزلی همچنین اضافه کرد : متاسفانه از پخش تصاویر ضبط شده در منا جلوگیری شده است ، اگر تمام آن تصاویر منتشر شود آنگاه است که می توان به عمق جنایت و فاجعه در سرزمین منا پی برد، به همین دلیل بررسی این موضوع نیازمند نگرشی دقیق و توجه ای خاص نسبت به تمامی زوایای آن است.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد این هفته را فرصتی بسیار مطلوب دانست و خاطر نشان کرد : باید در چنین موقعیت هایی خاطرات و افتخارات رزمندگان بازخوانی، مرور و برای نسل جدید انقلاب معرفی شده و برای آینده برنامه ریزی شود.

 *ترویج تفکر انقلاب اسلامی تنها راه مقاومت در مقابل دشمن 

 وی همچنین با اشاره به فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس هدف از این انقلاب را جهانی شدن خواند و تصریح کرد : از تمامی زوایای نظامی، عقیدتی و رفتاری این ۸ سال یکی از مقاطع مهم و بسیار شفاف برای همه ی ما بوده و بسیار درس آموز است فلذا در دنیا امروز چیزی که در مقابل دشمنان می تواند مقاومت کند ترویج تفکر انقلاب اسلامی می باشد.

امام جمعه بندرانزلی همچین در پایان با بیان اینکه انقلاب در این کشور یک حرکت الهی در دنیا بوده است گفت : تقابل حق و باطل همیشه بوده و این از مهمترین مصادیق هفته دفاع مقدس است.

*با تمام قدرت در راستای اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهیم کرد

 در ادامه جلسه نیز مدیر ارشد ودجا در استان گیلان با ارائه گزارشی از تاریخچه صنایع دریایی شهید تمجیدی افزود : این مرکز از سال ۱۳۷۵ در راستای پشتیبانی از نیرهای مسلح در بخش دریایی و تجاری دریایی و به منظور تقویت ناوگان شمال به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد.

 ناخدا دوم داود قلی زاده این دیدار را مصداق تجدید بیت با آرمان های شهیدان و امام شهیدان و جایگاه امامت جمعه دانست و تصریح کرد: ما با تمام توان و قدرت در راستای اقتدار و پشتیبانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهیم کرد که روز به روز به قدرت نظامی و دفاعی ایران افزوده گردد و توانمندی های ما در دریای خزر افزایش یابد.

 در پایان نیز به رسم یادبود تابلو فرشی منقش به تصویر ناوشکن دماوند از سوی صنایع دریایی شهید تمجیدی به امام جمعه بندرانزلی اهدا شد.

seyedshamsoddin 535 seyedshamsoddin 536

 

Share