مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در جمع خبرنگاران:

شورای شهر برای خرید داماش با عابدینی مذاکره کند/در ورزش همگانی باید دوچرخه و تردمیل جایزه بدهیم نه پیکان!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهنما شرایط داماش برای واگذاری به شهرداری را تا هفته گذشته مناسب برشمرد و افزود :تا قبل از بازی با نساجی تا حدودی مراحل انتقال داماش تمام شده بود که پس از اتفاقات روی داده در آخرین بازی این تیم این مساله به تعویق افتاده و اعضای شورای شهر برای خریداری این باشگاه باید با آقای عابدینی وارد مذاکره شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صبح امروز نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان گیلان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با اصحاب رسانه برگزار شد.

small_imageبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت,مسعود رهنما با بیان این که در حوزه سخت افزار و سرانه ورزشی در استان گیلان با بحران رو به رو هستیم,افزود :یکی از عوامل عقب افتادگی استان گیلان در حوزه سرانه ورزشی و سخت افزار ورزشی خود ما مسئولان هستیم و عدم ثبات و توازن در تقسیم این سرانه ملی در بخش های مختلف استان به بحرانی تر شدن این وضع می افزاید.

وی با اشاره به پایین بودن حقوق و دستمزد کارکنان اداره کل ورزش و جوانان در مقایسه با سایر سازمان های دولتی گفت :پایین تر بودن حقوق دستمزد و مزایای کارکنان سازمان باعث کاهش انگیزه کارکنان می شود و به جد در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم .

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه ظرف ۲ ساله گذشته تا حدودی موفق به کوتاه کردن دست سیاسیون از هیات های ورزشی استان گیلان شده است تصریح کرد: در زمان ورود بنده به اداره کل ورزش جوانان ده فرد سیاسی سکان دار هیات های ورزشی مختلف بوده اند که تا این لحظه موفق به حذف ۵ نفر از اشخاص شده ام و اگر بخواهم در همین سمت ادامه فعالیت داشته باشم دست افراد باقی مانده را نیز کوتاه خواهم کرد.

پلمپ باشگاه های بدنسازی در صورت توزیع داروهای غیرمجاز

وی از پلمپ کردن باشگاه های بدنسازی که در آن ها داروهای غیر مجاز توزیع می شود خبر داد و افزود :این که برخی افراد می گویند اگر باشگاه های بدنسازی و سایر باشگاه های ورزشی تعطیل شود جوانان به سمت قلیان سراها سوق داده می شوند صحیح نیست. زیرا موادی که در این باشگاه ها توزیع می شود بسیار زیان آور تر از مواد مخدر و تنباکو هستند.

قول دریافت مدال در المپیک ریو را نمی دهم

مسعود رهنما با اعلام اینکه در المپیک ریو قول دریافت مدال از سوی ورزشکاران گیلانی را نمی دهد گفت :اگر بنده در این سمت باشم با فعالیت های که در حال انجام هستیم می توان امید دستیابی به مدال در المپیک ۲۰۲۰ را داشته باشیم.

در ورزش همگانی باید دوچرخه و تردمیل جایزه بدهیم نه پیکان !

وی با انتقاد از برگزاری همایش هایی که به منظور ورزش های همگانی در استان گیلان برگزار می شود اشاره کرد و افزود :ورزش همگانی این نیست که صرفا پیاده روی برگزار کنیم و افرادی در میان مسیر برای دریافت خودرو بیایند.ورزش همگانی یعنی اینکه ورزش را به خانه های مردم ببریم و درصد چاقی افراد جامعه را کاهش دهیم نه این که پیاده روی برگزار کنیم و پیکان جایزه بدهیم .

وی در ادامه گفت: اگر قرار است هدایایی داده شود باید مربوط با این حوزه باشد.می توانید دوچرخه اهدا کنید یا لباس ورزشی و تردمیل که به گسترش ورزش همگانی کمک کند.

پناهندگی ملی پوش قایقرانی به ما ربطی ندارد

رهنما درخصوص پناهنده شدن «سعید فضل اولی»یکی از ملی پوشان اهل انزلی تیم ملی قایقرانی به کشور آلمان گفت:این موضوع ارتباطی به بنده ندارد ,ملی پوشان ماهیانه حقوق دریافت می کنند و برخی اظهارات در مورد عدم حمایت از آنها صحیح نیست.در گذشته تعدادی از ورزشکاران برای مطرح کردن خود دست به چنین اقداماتی زده اند و این ورزشکار نیز وقتی به آلمان سفر کرده و شرایط آن کشور را دیده, تصمیم گرفته پناهنده شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان برگزاری مسابقات گیلما در رشت را داری مجوز برشمرد و افزود :این ورزش یکی از شاخه های ورزش کونگ فو است. این قول را میدهم که در آینده اجازه برگزاری مسابقات کشوری این ورزش را در استان ندهم.

وی اضافه کرد:به زودی در استان گیلان مسابقات کشتی گیله مردی برگزار می شود و جوایزی در این مسابقات به برندگان اهدا می کنم که به قهرمانان المپیک نیز داده نشده است!

فوتبال رشت قادر نیست به یک تصمیم واحد برسد

مسعود رهنما در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با تیم داماش گیلان گفت :چرا قبول نمی کنیم که جامعه فوتبال شهر رشت نمی توانند با یکدیگر جمع شوند و به یک تصمیم واحد برسند .چنین مشکلی برای تیم ملوان هم به وجود آمد ولی آن ها درچند جلسه این بحران را رفع کردند.

وی با اشاره به اینکه داماش گیلان با هر میزان تماشاگر و طرفدار که باشد نباید محل سوء استفاده افراد قرار گیرد تصریح کرد :هر شخصی که حرفی در ارتباط با داماش می زند باید پای کار بیاید و به حرف خود عمل کند.

 رهنما تنها راه رهایی داماش گیلان از بحران را جراحی عمده در پیکره این تیم که واگذاری باشگاه به یک شخصیت حقیقی یا حقوقی مطمئن است, دانست و اذعان داشت :راه حل دیگر برای حل مشکلات وجود یک کادر قوی مدیریتی مانند باشگاه سپیدرود است. اگرچه پول کافی ندارند ولی با رایزنی ها و مدیریت مناسبی که به وجود آورده اند توانسته اند از راه های مختلف کمک مالی لازم را جذب کنند.

عابدینی قیمت داماش را ۷۰۰ میلیون تومان تعیین کرد/شورای شهر برای خرید داماش با عابدینی مذاکره کند

وی با قدردانی از عابدینی و با اشاره به جلسه ۴ ساعته خود با ایشان گفت :در جلسه ای که با آقای عابدینی داشتیم ایشان ابراز تمایل خود را برای واگذاری این تیم بیان کردند و قیمت این باشگاه را نیز ۷۰۰ میلیون تعیین نمودند .

مدیر کل ورزش جوانان با اشاره به اظهارات سرپرست باشگاه داماش مبنی بر استفاده ابزاری و سیاسی از این تیم اذعان داشت :رهنما هرگز به برند فوتبال نیاز ندارد و تنها به عنوان یک هوادار و دلسوز این تیم در بین تماشاگران حضور پیدا کرده ام و به هیچ وجه قصد تحریک هواداران را نداشته ام.

رهنما شرایط داماش برای واگذاری به شهرداری را تا هفته گذشته مناسب برشمرد و افزود :تا قبل از بازی با نساجی تا حدودی مراحل انتقال داماش تمام شده بود که پس از اتفاقات روی داده در آخرین بازی این تیم این مساله به تعویق افتاده و اعضای شورای شهر برای خریداری این باشگاه باید با آقای عابدینی وارد مذاکره شوند و تیم را از ایشان تحویل بگیرند.

teledintitled

Share