رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان فومن

شایسته نیست خیابان اصلی یک شهر گردشگرپذیر در تسخیر دست فروشان باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طالب پور گفت:سد معبر توسط واحد های صنفی و مغازه داران جرم محسوب شده و بر اساس نظام صنفی برای متخلفین و مرتکبین مجازات در نظر گرفته می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طالب پور گفت:سد معبر توسط واحد های صنفی و مغازه داران جرم محسوب شده و بر اساس نظام صنفی برای متخلفین و مرتکبین مجازات در نظر گرفته می شود.

۲۶۰۲_۵۰۰رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان فومن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در فومن با بیان اینکه با بررسی پرونده های متعدد در چندین نوبت به شخصه برای رسیدگی و بازدید در سطح خیابانهای فومن حاضر شده است, اظهار کرد: بسیاری از سد معبرهای بوجود آمده توسط دست فروشان ایجاد شده که متولی جمع آوری آنها شهرداری است.

مسعود طالب پور از برگزاری جلسات متعدد با شهردار و اعضای شورای شهر فومن در این زمینه خبر داد و اظهار نمود: در این جلسات مقرر شده بود تا ساماندهی و شناسایی سد معبر توسط شهرداری انجام شود و در این زمینه گزارش کاری ارائه شود که متاسفانه تا به امروز هیچ گونه گزارشی داده نشده است.

وی با بیان اینکه مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند,یادآور شد: مردم می دانند که چه کسی کار می کند و چه مسئولی از زیر کار و مصوبات اجرایی شانه خالی می کند و کم کار است.
این مقام مسئول خواستار ساماندهی بازار روز توسط شهرداری فومن شد و تاکید کرد؛برای تهیه مکان مناسب جهت برپایی بازار روز اقدام کنند.

وی دست فروشی را لطمه به کسب و کار بازاریان و سبب ایجاد بی نظمی دانست و گفت: مغازه دارانی که با پروانه کسب و رعایت قانون فعالیت می کنند باید در راس بازار باشند.
طالب پور با اشاره به اینکه باید به دست فروشی به عنوان یک معضل شهری و اجتماعی نگاه شود,تصریح کرد: نباید نگاه قضایی به دست فروشی داشت. بلکه شناسایی و ساماندهی این قشر از افراد جامعه که به دلیل نداشتن اشتغال و کار مناسب به این مشاغل رو آورده اند بهترین راهکار فرار از بی نظمی در سطح شهر است.
طالب پور مهمترین خواسته ی مغازه داران و واحد صنفی را جمع آوری دست فروشان اعلام کرد و گفت: عدم برخورد با دست فروشان باعث این درخواست شده است زیرا وقتی واحد صنفی یا مغازه دار کالای خود را بیرون از مغازه می گذارد تعزیرات آنها را جریمه می کند در حالی که دست فروشان خیابانها را اشغال کرده اند و جریمه نمی شوند.
رئیس اداره تعزیرات شهرستان فومن بیکاری را عمده مشکل امروز جامعه خواند و تاکید کرد؛باید برای کاهش بیکاری فکر اساسی شود.

طالب پور با بیان اینکه ایجاد شرایط کسب و کار و سالم سازی بازار از وظایف ماست,تصری کرد: اکثر دست فروشان از شهر های همجوار می آیند و چنین معضلاتی را ایجاد می کنند.
وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن فومن گفت: شایسته نیست که خیابان اصلی شهر بسته و در تسخیر دست فروشان باشد در حالی که مسافر و گردشگر به اقتصاد شهرستان بیشتر از دست فروشان بازار کمک می کند.
رئیس اداره تعزیرات شهرستان فومن بر ضرورت توجه به مقوله گردشگری تاکید کرد و افزود: اگر تصمیمات گرفته شده منجر به جذب توریست نباشد به اقتصاد شهرستان لطمه وارد می کند.
طالب پور از شناسایی واحدهای صنفی که ایجاد سد معبر می کنند با همکاری اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت خبر داد و گفت:پرونده های زیادی برای رسیدگی به تعزیرات ارجاء داده شده است شناسایی بسیار خوب و راهگشا در برطرف نمودن سد معبرها شد.

teledintitled

Share