سرلشکر جعفری در مراسم تشییع پیکر سرلشکر همدانی:

تا ریشه‌کنی کامل داعش از پای نمی‎نشینیم/خشم انقلابی دامان آل سعود را خواهد گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سوریه در روزهای آینده شاهد پیروزی‌های بزرگی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در مراسم تشییع پیکر سرلشکر همدانی در همدان با درود به تمام شهدای اسلام و انقلاب اظهار کرد: این رزمنده صمیمی و مجاهد در جبهه‌های شرف و کرامت حضوری فعال داشت و مقطع پایانی عمر خود را در جبهه‌های نورانی دفاع از حرم اهل بیت (ع) صرف کرد.

jafari-000005_PhotoAوی با بیان اینکه سردار همدانی از پرافتخارترین شهدای انقلاب اسلامی است، افزود: وی پس از انتقال تجربیات و انجام فعالیت‌های مستشاری در سوریه جان خود را تقدیم اسلام کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نثار درود خدا بر مجاهدان راه دین، گفت: مردم همدان فرزند مجاهدی مانند سردار همدانی را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند و باید از این نظر به خود ببالند.

وی نخستین شرط مجاهدت در راه خدا را پشت پا زدن به همه تمایلات دنیایی و روزمره دانست و خاطرنشان کرد: مجاهدان در راه خدا زندگی دنیایی را با آخرت معامله می‌کنند.

جعفری افزود: چنین مردانی چه کشته شوند و چه زنده بمانند و سال‌ها بعد به شهادت برسند اجر عظیمی در نزد خدای متعال دارند.

وی با تأکید بر اینکه سردار همدانی نیز مزد سال‌های سختکوشی، مجاهدت و تلاش خود را در راه برقراری امنیت و دفاع از اسلام عزیز تقدیم کرد، اظهار کرد:‌ این سردار بزرگ در مسیر استحکام‌بخشی به جبهه مقاومت اسلامی به شهادت رسید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بصیرت سردار همدانی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: وی با همه توان در مسیر معرفت‌افزایی و ایجاد بصیرت اقدام کرد و در همین مسیر نیز پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.

جعفری با بیان اینکه سردار همدانی خوب می‌دانست شرط «ایمانی وقعی» به خدا چیزی نیست، جز جهاد در راه او، ادامه داد:‌ وی در همان ابتدای انقلاب با مشاهده ناامنی در کشور در خط مقدم دفاع از نظام حضور یافت و در این مسیر دستاوردهای بزرگی برای انقلاب رقم خورد.

وی با بیان اینکه با شروع جنگ تحمیلی در منطقه غرب کشور به ویژه سر پل ذهاب و در جنوب حضوری فعال داشت،‌ تأکید کرد: البته بهتر است بگوییم وی در تمام مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از نظام در مقابل دشمن مبارزه کرد.

وی از توانمندی سردار همدانی در مقابله با دشمنان خدا و مدیریت وی در سازماندهی و فرماندهی جبهه‌های مختلف سخن گفت و تصریح کرد: تشکیل بسیج، تشکیل سپاه و یگان موفق تیپ انصارالحسین تنها بخش کوچکی از خدمات ایشان به نظام اسلامی بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سابقه درخشان و طولانی این شهید بزرگوار با همرزمی وی با حاج احمد متوسلیان، شهید همت و شهید شهبازی سخن گفت و افزود: وی عمر پربرکت و گرانمایه خود را در راه دفاع از حق صرف کرد و در این مسیر همیشه آرزوی شهادت داشت.

وی ادامه داد:‌ سردار همدانی بعد از جنگ نیز از پای ننشست و با اداره لشکر ۱۶ قدس استان گیلان تجارب خود را در اختیار نظام و انقلاب قرار داد.

وی با بیان اینکه سردار همدانی در ستاد نیروی زمینی سپاه مسئولیت معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی را بر عهده داشت، تأکید کرد: آماده‌سازی یگان‌های رزمی از وظایف وی بود که در این راه خوش درخشید.

وی تشکیل سپاه محمدرسول‌الله (ص) در تهران بزرگ را از دیگر مأموریت‌های سردار همدانی دانست و گفت:‌ بر هم زدن توطئه دشمنان در فتنه ۸۸ از دیگر فعالیت‌های بزرگی بود که با عنایت الهی توسط سردار همدانی انجام شد.

جعفری تأکید کرد:‌ اگر درایت و مدیریت سردار همدانی در عاشورای سال ۸۸ نبود، جمع کردن این فتنه سخت می‌شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وی بعد از قائله ۸۸ و دفع فتنه آرام و قرار نداشت و داوطلبانه برای دفاع از جبهه مقاومت به سوریه رفت، تأکید کرد: سردار همدانی با صبر و مجاهدت در آن جا نیز با بهره‌گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس، بسیج عظیم مردمی را در سوریه تشکیل داد.

وی افزود: کوله‎بار تجربیات سردار در سوریه و مهم‌تر از همه امداد الهی که به کمک وی آمد، باعث شد تا سوریه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز شود.

جعفری با بیان اینکه پیروزی‌های بزرگی را در روزهای آینده در سوریه شاهد خواهیم بود، افزود: شهید همدانی جان خود را در این مسیر تقدیم کرد.

وی با طرح این سئوال که سوریه چه اهمیتی برای ایران دارد و چرا باید از جریان مقاومت در آن جا حمایت کرد؟ در پاسخ به آن گفت: مردم بصیر کشور به تبعیت از رهبری می‌دانند که سوریه پشتیبان جبهه مقاومت اسلامی در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی غاصب است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: امنیت منطقه غرب آسیا از جمله ایران اسلامی به عنوان کانون جوشان انقلاب اسلامی به سوریه و محور مقاومت در این جبهه وابسته است.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب نیز سوریه را خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی خوانده‎اند، بیان کرد: باید با تمام توان از این جبهه حمایت کرد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: نظام سلطه در منطقه به دنبال سقوط نظام حاکم در سوریه هستند تا از این طریق نفوذ خود را در کشورهای اسلامی گسترش دهند.

وی تأکید کرد: سردار همدانی با عمق وجود این خطر را احساس کرده بود و با درک همین موضوع برای دفاع از جریان مقاومت در سوریه حضور موثری داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به جریان استکبار گفت: مردم مومن و انقلابی ایران به آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی استکبار جهانی به وی‍ژه آل سعود مسلمان‌کش تأکید می‌کند که تا آخرین قطره خون خود از انقلاب اسلامی و آزادی ملت‌های منطقه دفاع خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با همه توان در مقابل فرزند شوم استکبار یعنی داعش تروریست می‎ایستیم و تا ریشه‌کنی کامل آنها راه خود را ادامه خواهیم داد.

جعفری تأکید کرد: آل سعود بداند خشم انقلابی ملت‎های مسلمان در از دست دادن عزیزانشان در فاجعه منا دامان حکومت بی‎تدبیر عربستان را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تنها راه سعادت، قرارگیری در مسیر جهاد در راه خداست، افزود: تقدیم جان نخستین شرط مبارزه در راه پروردگار است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارزش و جایگاه مجاهد فی‎سبیل‌الله را بی‌بدیل دانست و ادامه داد: شهید سردار همدانی پیش‌روی راه مجاهدت و ایثارگری بود.

وی افزود: سردار همدانی می‌دانست که طی این مسیر نیازمند تقواست به همین دلیل لقب خود را به «متقی‎نیا» تغییر داد و در راه تقواپیشگی نیز به مقام شهادت رسید.

جعفری ادامه راه شهید سردار همدانی را پیروی از ولی فقیه و دفاع از دین مبین اسلام دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

teledintitled

Share