از گوشه کنار سیاست گیلان

سلام خاص شروع درس حضرت آیت الله خائفی/پخش مستندی از دیلمان در ایتالیا/پرایدی با قدرت کامی کازه در لاهیجان/دومین شهروند شایسته بندر انزلی معرفی شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

 سلام خاص شروع درس حضرت آیت الله خائفی

t3_6388472گیلان آنلاین نوشت: آیت الله شیخ عبدالله خائفی از علمای گیلانی ساکن در شهر مقدس قم می باشد. ایشان از علمای برجسته و از اساتید نام آور حوزه علمیه قم به شمار می آید که مدت زیادی را در شهر نجف اشرف به تحصیل و تدریس پرداخته و از محضر درس اساتید بزرگی چون امام خمینی و آیت الله خویی کسب فیض نمود. آیت الله خائفی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز سمت پیشکسوتی دارد در دوران فتنه، به طور جدی به دفاع و حمایت از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب پرداخت.

ایشان که سالها امامت جماعت نمازهای دفتر رهبر انقلاب در قم را بر عهده داشته اند همیشه در ابتدای درس خارج فقه و سخنرانی های خود، سلام خاص بر حضرت سید الشهدا را قرائت می کنند و بعد از آن بلافاصله بر مقام معظم رهبری با عنوان «السید القائد» نیز سلام می فرستند که این کار در بین علما بی سابقه است.

«السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و علی ابنه السید القائد الامام الخامنه ای»

پخش مستندی از دیلمان در ایتالیا

به گزارش درسیاهکل ، قسمت هایی از مجموعه مستند «دیلمان، بهشت نیاکان» در ایتالیا پخش می شود.
مستندهای «نو سال در گیل و دیلم» و «فروغ باورهای دیلمی» از مجموعه مستند «دیلمان بهشت نیاکان» در بیست و ششمین دوره جشنواره باستان شناسی Rassegna Internazionale del Cinema Archeoligico ایتالیا که از ۱۴ الی ۱۸ مهرماه جاری در این کشور برگزار می شود به نمایش در خواهند آمد.
مجموعه مستند «دیلمان، بهشت نیاکان» در ۱۳ قسمت به کارگردانی فرهاد مهرانفر فیلمساز برجسته گیلان در سیمای مرکز استان تولید شده است.
گفتنی است؛ اداره کل تأمین برنامه و رسانه بین الملل سیما، عرضه بین المللی مستند فوق را بر عهده دارد.

فرهاد مهرانفر کارگردان مستند «دیلمان بهشت نیاکان» در رابطه این مستند گفته است: استراتژی ما برای ساخت این اثر، معرفی این منطقه به عنوان ژئوپارک درفک بود که پدیده زمین شناسی داشته و می‌توان آن را به عنوان یک میراث جهانی مطرح کرد.

پرایدی با قدرت کامی کازه در لاهیجان

به گزارش «لاهیجان»، یک دستگاه خودروی پراید به دلایل نامعلوم با حاشیه میدان دکترحشمت لاهیجان برخورد کرد. خوشبختانه در این حادثه تک سرنشین خودرو آسیبی ندید، اما سوای اینکه شاید این برخورد یک تصادف ساده بوده و هر روز در میادین مختلف شهرهای کشور رخ می دهد، می توانیم به قدرت باور نکردنی پراید در تخریب حاشیه میدان دقت بیشتری داشته باشیم.

پرایدی که با تحریم خرید خودرهای صفر داخلی انگار به رگ غیرتش برخورده و هر روز در یک نقطه از کشورمان به خودنمایی و هنرنمایی هایی مشغول است تا تمامی ظرفیت خود را در معرض دید منتقدان خودروهای داخلی و به تعبیر یک مسئول دولتی خائنان به کشور قرار دهد.

این همسفر مطمئن جاده ها ، یک روز در جنوب کشور هوس خرما می کند و سوار بر درخت نخلی می شود تا به آرزوی خود برسد، روز دیگر قدرتش را به رخ شتر بخت برگشته می کشاند و امروز هم ما را به یاد کامیکازه و اسکادرانان ژاپنی می اندازد که در سال های انتهایی جنگ جهانی دوم خودشان را با هواپیما به ناوهای آمریکایی می کوبیدند.

با هم به انتظار می نشینیم تا با ادامه روند «#کمپین_تحریم_خودرهای_داخلی» طبق آمارهای رسمی خبرگزاری ها چه هنرهایی از این ماشین دوست داشتنی مشاهده خواهیم کرد و چه آپشن های پنهانی از خود را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد داد.

دومین شهروند شایسته بندر انزلی معرفی شد

انزلی چی نوشت: سازمان مردم نهاد انجمن طرفداران توسعه بندر انزلی و فرهنگ گیلان پنج شنبه شب آیین نکوداشت “جبارنوید” شهروند شایسته بندر انزلی را در مجتمع فرهنگی ارشاد بندر انزلی برگزار کردند.

سعید وحدتی پور از اعضای انجمن طرفداران توسعه بندر انزلی در بیانیه ای با اشاره به این که آیین سپاس از شهروند شایسته بدور از جناح بندی های سیاسی برگزیده می شود، گفت: این مراسم برای معرفی و بزرگداشت نخبگان برآمده از بطن جامعه که مظهر امید، کوشش، تعهد و خلاقیت هستند برگزار می شود.

فیلم کوتاهی در مورد جبار نوید، کار محمد شکیبا به نمایش درآمد و سینا اسماعیل نیا بیانیه عکاسان بندر انزلی را قرائت نمود. در این بیانیه با اشاره به اهمیت عکاسی در زندگی انسان معاصر، احترام تمام قد جامعه عکاسی بندر انزلی به جبار نوید اعلام شد.

همچنین به مناسبت اولین سالگرد درگذشت زنده یاد حامد خسروی، یاد و خاطره وی گرامی داشته شد و  مستند چراغ پشتان، اثر این فیلم ساز فقید در مورد عزیز طویلی تاریخ نویس انزلی چی، به نمایش در آمد.

امین حق ره از اعضای انجمن ‘ فرهنگ گیلان ‘ بعنوان مجری تاکید کرد: یقینا وجدان بیدار جامعه قدرشناس افراد شایسته و خادمان واقعی جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به یک عمر تلاش جبارنوید در ثبت زندگی مردم بندر انزلی، افزود: این دومین بار است که از وی تجلیل به عمل می آید و این نشان می دهد که انزلی چی ها چقدر نوید را دوست دارند.

حق ره با اشاره به وجود استعدادهای قابل توجه در میان عکاسان بندر انزلی، خواستار این شد که جامعه عکاسی این شهرستان دارای یک تشکل مدون شود.

در پایان این مراسم لوح سپاس از شهروند شایسته توسط پدر حامد خسروی، به جبار نوید اهدا گردید.

جبار نوید معروف به نوید عکاس، دی ماه ۱۳۰۱ در یکی از خانه های کوچه مجاور سینما گل سرخ بندر انزلی بدنیا آمده است. بنا به گفته خودش تا قبل از جنگ جهانی دوم نقاشی می کرده و هر آن چه را کشیده فروخته، بخاطر همین حتی یک تابلوی خودش را نیز ندارد.

با آمدن دوربین های عکاسی به بندر انزلی (دوربین های تخته ای) او به فن عکاسی که بعدها به هنری ارتقا می یابد علاقمند می شود و عکاسی را بصورت تجربی یاد می گیرد.

نوید با عکس هایی که در بیش از نیم قرن گذشته از مردم بندر انزلی گرفته، به خاطره دسته جمعی تمام انزلی چی ها تعلق دارد.

teledintitled

Share