معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید حاج حسین همدانی:

سردار همدانی الگوی ایستادگی و مقاومت در تمام دوران انقلاب بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید سردار همدانی الگوی ایستادگی و مقاومت در تمام دوران انقلاب اسلامی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید سردار همدانی الگوی ایستادگی و مقاومت در تمام دوران انقلاب اسلامی بود.

photo_2015-10-22_12-47-38سردار علی عبداللهی دقایقی پیش در مراسم بزرگداشت سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی نخستین فرمانده لشکر ۱۶ قدس گیلان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان با تسلیت عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: سردار همدانی الگوی ایستادگی و مقاومت در تمام دوران انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: رزمندگان گیلانی افتخار داشتند در عملیات‌های سرنوشت‌ساز کربلای ۲ و کربلای ۵ در دوران دفاع مقدس تحت امر شهید همدانی باشند.

فرمانده اسبق لشکر ۱۶ قدس گیلان با بیان اینکه پس از یک هفته آغاز جنگ در سر پل ذهاب با سردار همدانی آشنا شدم، گفت: سردار همدانی یکی از فرماندهانی بود که توانست جلوی پیشروی دشمن در منطقه غرب در دوران دفاع مقدس را بگیرد.

گیلان توسط سردار همدانی دارای لشکر ۱۶ قدس شد

وی ادامه داد: سردار همدانی در تمام عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس موثر و تعیین کننده بودو تیپ قدس گیلان را تبدیل به لشکر کرد و استان گیلان توسط سردار همدانی دارای لشکر ۱۶ قدس شد.

عبداللهی با تصریح بر اینکه شهید همدانی در دفاع مقدس به تکلیف خود عمل کرد، افزود: سردار همدانی بسیار ارتباط تنگاتنگی با لشکر قدس گیلان داشت.

وی با بیان اینکه شهید همدانی چهار دهه مبارزه کرد، گفت: شهید همدانی در جریان فتنه نفر نخست مبارزه با ایادی غرب بود و لحظه‌ای خط ولایت را فراموش نکرد و تلاش کرد «ولی‌ زمان» از او راضی باشد.

استاندار اسبق گیلان با اشاره به اینکه در سوریه گروه‌های تروریستی در مدت کوتاهی دوسوم این کشور را اشغال کردند، گفت: دمشق در معرض سقوط قرار گرفت و از ایران درخواست کمک کردند.

وی نقش سوریه در مقاومت را بسیار اساسی در منطقه دانست و تصریح کرد: سوریه یکی از ستون‌های محور مقاومت است.

عبداللهی افزود: استکبار به تمام تروریست‌های سوریه علاوه بر تجهیزات، حقوق می‌دهد و شهید همدانی محور مقاومت در سوریه را نجات داد و نیروها را برای تقویت جبهه مقاومت در سوریه ساماندهی کرد.

وی فرماندهان جمهوری اسلامی را فرماندهان راهبردی خواند و خاطرنشان کرد: نمونه این فرماندهان، سردار همدانی است و مردم سوریه سردار همدانی را ناجی خود می‌دانند.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سردار همدانی مجموعه پشتیبانی برای مردم سوریه ایجاد کرد، یادآور شد: داعش از پیروان یزیدیان است و شهید همدانی به خوبی این موضوع را درک کرد.

وی با اشاره به اینکه جبهه مشترک ایران، سوریه، روسیه و عراق تشکیل شد، اظهار کرد: روسیه از هوا مواضع تروریست‌ها را بمباران می‌کند و دیگر نیروها علیه گروه‌های تروریستی عملیات زمینی انجام می‌دهند.

عبداللهی با بیان اینکه امروز می‌بینیم طفل شش ماهه را سر می‌برند و همان رفتار یزیدیان را انجام می‌دهند، گفت: دستاورد فداکاری سردار همدانی و دیگر فرماندهان بسیار بوده و نخستین آن امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تصریح بر اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا امن‌ترین کشور در منطقه است، یادآور شد: امنیت ایران اسلامی اتفاقی نیست بلکه حاصل تلاش خون‌هایی بوده که برای آن ریخته شده است.

فرمانده اسبق لشکر ۱۶ قدس گیلان متذکر شد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی مطرح بوده و روی پای خود ایستاده است.

telegramdintitled

Share