آیت الله قربانی امام جمعه رشت

سران فاسد آل سعود و منطقه در اختیار آمریکا و غرب هستند/ثواب حج بیشتر از سایر فروع دین است/ عده‌ای «ریقو» بر مکه حاکم شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت با بیان اینکه عده‌ای «ریقو» بر مکه حاکم شدند، اظهار کرد: مسلمانان باید به حج بروند و بر اساس دستور قرآن باید در آنجا امنیت به وجود آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به فاجعه بزرگ برای حاجیان در مکه مکرمه، اظهار کرد: حج؛ یکی از فروع دین بوده و از ارکان دین محسوب می‌شود.

ghorbani_1216وی با بیان اینکه اسلام بر پنج رکن استوار است، افزود: حج یکی از ارکان دین مبین اسلام بوده و از تمام فروع‌ها بالاتر است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ثواب حج به دلیل سختی بیشتر از دیگر فروع دین است، تصریح کرد: اعمال دیگر جای حج را نمی‌گیرد.

وی تکلیف مهم الهی حج را دارای فایده دانست و گفت: حج انسان را به حرکت وا می‌دارد و از حالت نازپروردگی بیرون می‌آورد و به خودسازی وادار می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه حج پرچم و نشانه اسلام است، افزود: اگر مکه باشد اسلام سر پا می‌ماند و حجاج مشکلات دنیای اسلام را بیان کرده و نیروی مسلمانان را متمرکز می‌کنند.

وی، آل‌سعود را مشکل‌آفرین خواند و یادآور شد: سران فاسد آل سعود و منطقه در اختیار آمریکا و غرب هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عده‌ای «ریقو» بر مکه حاکم شدند، اظهار کرد: مسلمانان باید به حج بروند و بر اساس دستور قرآن باید در آنجا امنیت به وجود آید.

وی به کشته شدن ۲۵ نفر از حاجیان گیلان در منا اشاره کرد و یادآور شد: این حاجیان بر اثر بی‌تدبیری و هوای نفس و سوءمدیریت آل‌سعود به شهادت رسیدند و به ملاقات خدا رفتند.

قربانی با تأکید بر اینکه آل‌سعود بی‌لیاقت نشان داد شایستگی مدیریت کعبه و میزبانی حاجیان را ندارد، تصریح کرد: خداوند شر حاکمان غیر مدیر را از مسلمان کم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز چهارم از هفته دفاع مقدس قرار داریم، افزود: با رهبری امام (ره) و تبعیت مردم از ولایت، بلایی که هشت سال به جان ایران انداختند خنثی شد.

خطیب جمعه رشت، وحدت کلمه و تبعیت از امام (ره) توسط رزمندگان را موجب پیروزی در دفاع مقدس دانست و متذکر شد: این وحدت کلمه با رهبری امام خامنه‌ای محفوظ است.

وی، ملت ایران را یکپارچه خواند و خاطرنشان کرد: ولایتمداری در جامعه موج می‌زند و مردم نعمت ولایت را ارج می‌گذارند.

قربانی با بیان اینکه رزمندگان بسیجی، سپاهی، ارتش و … پیرو رهبری هستند، گفت: دشمن نمی‌تواند در صف ملت ایران نفوذ کند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در سایه اعتقاد به خدا و آخرت انجام وظیفه می‌کنند و باید قدر این نعمت را بدانیم و متخصصان و مسئولان دارای سابقه دینی هستند و باید مراقب باشیم عوامل بیگانه در دانشگاه‌ها و مدارس ما نفوذ نکنند.

امام جمعه رشت در پایان به سوء‌استفاده رژیم صهیونیستی و حمله به مسجدالاقصی اشاره کرد و متذکر شد: اگر سران کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی همراهی نمی‌کردند این رژیم نمی‌توانست چنین بلایی را بر سر مسلمانان آورد.

Share