معاونین بنیاد مسکن گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کردند

ساماندهی فاضلاب و توجه به جاذبه های گردشگری برای افزایش معیشت روستائیان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابایی از ورود بنیاد مسکن به معضل فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت:با توجه به بالابودن آب سطحی در استان لزوم ورود به این زمینه حس می شد و در اولین گام فاضلاب روستای سقالکسار در برنامه قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدکریم فلاح شمس معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران گیلان با بیان اینکه طرح هادی هیچ روستایی در گیلان نیمه تمام رها نشده است ,گفت: در شرایط ایده آل اجرای تمام فازهای طرح هادی ۲ سال طول می کشد و ممکن است نهایتا تا ۴ سال هم بطول بکشد.

IMG_۲۰۱۵۱۰۰۶_۱۳۰۷۲۳به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه باید برای برقراری عدالت در روستاها و همچنین محدودیت های مالی طرح هادی بصورت فاز به فاز اجرایی می گردد , خاطرنشان کرد:تا پایان سال ۹۴ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان دارای طرح هادی می شوند.

وی وجود جاذبه های گردشگری در کنار کشاورزی و دامپروری را در افزایش معیشت روستائیان تاثیرگزار دانست و یادآور شد:در این زمینه تفاهمنامه ای با میراث فرهنگی داریم و روستای انبوه به عنوان بافت با ارزش روستایی و روستای داماش به عنوان طرح نمونه گردشگری انتخاب شده اند.

وی از اداره ثبت به عنوان مرجع صدور اسناد املاک نام برد و گفت:بنیاد مسکن تنها به وکالت از روستائیان نقشه برداری و تشکیل پرونده انجام می دهد و پس از آماده شدن سند آن را تقدیم روستائیان می کند.

فلاح داشتن سند را شرط ساخت و ساز در روستا ندانست و در این باره اظهار داشت:داشتن کاربری مسکونی شرط اساسی برای ساخت و ساز است.

ساماندهی فاضلاب روستایی توسط بنیاد مسکن

بهمن بابایی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه طرح تامین مسکن روستایی با دوام در طرح جامع مسکن روستایی دیده شده است ,خاطرنشان کرد: در طول ۹ سال گذشته بنیاد مسکن یکصدهزار واحد مسکونی روستایی واگذار نموده است.

وی بر ساخت وساز اصولی و همچنین توزیع یکنواخت در روستا تاکید نمود و گفت:طبق برنامه باید از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ آغاز به شناسایی بافت های فرسوده روستایی می کردیم اما این کار زودتر آغاز شده است و بافت های فرسوده در حال شناسایی هستند.

بابایی از ورود بنیاد مسکن به معضل فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت:با توجه به بالابودن آب سطحی در استان لزوم ورود به این زمینه حس می شد و در اولین گام ساماندهی فاضلاب روستای سقالکسار در برنامه قرار دارد.

Share