استاندار گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

ساخت مدارس طی یکسال گذشته ۳ برابر دوره های قبل بوده است/شهرداریها با پرداخت ۵ درصد عوارض به آموزش و پرورش کمک کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور استاندار گیلان در مدرسه توحید رشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور استاندار گیلان دphoto_2015-09-24_09-43-42ر مدرسه توحید رشت آغاز شد.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان در این مراسم با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گفت: در سال های اوایل انقلاب به جهت تجاورز استکبار جهانی در روزهایی که باید ورود دانش آموزان به مدارس را جشن می گرفتیم متأسفانه صحنه های تلخی را شاهد بودیم.

وی فضای کنونی کشور را مرهون مجاهدتهای رزمندگان و خون شهدا عنوان کرد و افزود: باید خداوند را به جهت اینکه در فضایی امن مدارس را بازگشایی می کنیم سپاسگذار بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه عملکرد ساخت مدارس در طی یکسال گذشته ۳ برابر عملکرد دوره های قبل بوده است خاطر نشان کرد : در سال گذشته ۱۰۶ مدرسه با بیش از ۵۰۰ کلاس درس افتتاح شده است و در سال جاری نیز تاکنون بیش از ۲۰۷ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

وی با ابراز رضایت از برنامه های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در استان گفت: علی رغم مشکلات موجود اعتباری این روند رو به رشد است و امیدواریم تعداد کلاس های درس نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

استاندار گیلان همه ی مدیران را مکلف به کمک به آموزش و پرورش کرد و گفت : در هیچ جای دنیا آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در تحقق اهداف خود موفق باشد و باید کمک رسان این سازمان باشیم.

وی خاطر نشان کرد : شهرداریها با همه ی امکانات و علی الخصوص با پرداخت ۵ درصد عوارض به آموزش و پرورش کمک رسانی کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اندیشه‌ی نظام آموزشی کشور را ایجاد تحول در این بخش دانست و افزود : تحول در بخش نیروی انسانی و آینده سازان کشور از اهداف نظام آموزشی کشور است.

وی افزود : طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش در سالهای گذشته به طور متوسط یک معلم به ۱۵ دانش آموزش، آموزش می داد و در حال حاضر این رقم به ۱۱.۵ دانش آموزش رسیده است.

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و نیز رئیس جمهور در دیدار با فرهنگیان اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش جزو استوانه های نظام است و تحول در بخش اداری باید از این نهاد باشد.

گفتنی است: در این مراسم دبیرستان دوره ی دوم توحید با ۱۸ کلاس درس و با اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان به بهره برداری رسید.

Share