استاندار گیلان عصر امروز در نشست سفرا و نمایندگان کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر

روابط گیلان با استانهای کشورهای همسایه رو به گسترش است/گیلان سرزمین فرصت‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز در نشست سفرا و نمایندگان کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر که در بندرانزلی برگزار شد گفت : روابط گیلان با استانهای کشورهای همسایه رو به گسترش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز در نشست سفرا و نمایندگان کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر که در بندرانزلی برگزار شد گفت : روابط گیلان با استانهای کشورهای همسایه رو به گسترش است.

IMG_7459دکتر نجفی با اشاره به میزبانی منطقه‌ی آزاد انزلی از آنان گفت : منطقه‌ی آزاد می‌تواند با تحرک بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی باعث تقویت روابط گیلان با این کشورها شود.

دکتر نجفی با بر شمردن توانمندی‌های بی‌نظیر گیلان در عرصه‌ی مناسبات خارجی گفت : زیر ساخت‌های گیلان به عنوان سرزمین فرصت‌ها در تقویت مناسبات با کشورهای حاشیه‌ی خزر در دولت تدبیر وامید در حال تقویت است.

وی افزود : گسترش همکاری‌های اقتصادی در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی، دانش بنیان، گردشگری و دریامحور نیز موجب تعامل بیشتر در عرصه‌ی روابط گیلان با کشورهای حاشیه‌ی خزر است.

دکتر نجفی به دیپلماسی فعال ایران در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت : روابط گیلان با استانهای کشورهای همسایه در چند سال گذشته افول کرده بود اما در دوره‌ی جدید با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و افزایش دیدارهای دو جانبه و چند جانبه‌ی متقابل، این روابط رو به گسترش است.

وی گفت : ایران کشوری بزرگ است و گیلان نیز فرصت‌های فراوان برای همکاری‌های متقابل دارد.

معاون آسیا و اقیانوسه‌ی وزارت خارجه نیز در این نشست با ابراز خوشحالی از سفر، سفرای حوضه‌ی دریای خزر به گیلان ابراز امیدواری کرد : این سفرها و دیدارها موجب توسعه مناسبات میان طرفین باشد.

ابراهیم رحیم پور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوضه ‌ی خزر روابط مناسبی دارد گفت : دعوت از هیأت‌های اقتصادی برای سفر به گیلان به منظور استفاده از فضای پسا تحریم برای توسعه‌ی همکاری‌ها است.

وی گفت : برای گسترش روابط فی مابین استفاده از زمینه حمل و نقل، ترانزیت کالا و گردشگری مهم است.

معاون آسیا و اقیانوسیه‌ی وزارت خارجه ارتباطات دوستانه ریاست جمهوری با سران کشورهای منطقه‌ی حوضه ی خزر را بیش از پیش موجب فراهم کردن فضای مناسب برای تحکیم روابط در سطوح عالی و میانی عنوان کرد.

در این نشست که سفرای روسیه، ترکمنستان و کاردار قزاقستان حضور داشتند جوانشیر آخوندف به نمایندگی از آنان گفت : برای توسعه‌ی روابط کشورهای حوضه‌ی خزر باید خطوط ریلی و دریایی طرفین را تقویت کنیم.

وی با قدردانی از میزبانی خوب استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات منطقه‌ای در باکو گفت : این مرکز در راستای گسترش روابط کشورهای منطقه‌ای تأسیس شده است.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی امروز  میزبان سفرای کشورهای حاشیه ساحلی دریای خزر در ایران بود.

teledintitled

Share