نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رشد ۳۸۳ درصدی صادرات کالاهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ارزش سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی طی شش ماه اول سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۶ درصدی و صادرات کالاهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی رشد ۳۸۳درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ارزش سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی طی شش ماه اول سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۶ درصدی و صادرات کالاهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی رشد ۳۸۳درصدی داشته است.

بنابر این گزارش حجم سرمایه گذاری اظهار شده از سوی سرمایه گذاران علاقمند به حضور در این منطقه در شش ماهه اول امسال به بیش از ۵ هزارو ۸۲۳  میلیارد ریال رسید، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال ۹۳ حدود ۴ هزارو ۲۷۵ میلیارد ریال بود که بیانگر رشد ۳۶ درصدی است.

در این گزارش آمده است شرکتهای دریافت کننده مجوز سرمایه گذاری در شش ماه اول سال جاری، ۲۴ شرکت می باشند، در حالی که این رقم در مقایسه با ۱۷ مجوز سرمایه گذاری صادره در مدت مشابه سال قبل، بیانگر رشد ۴۱ درصدی است.

همچنین این گزارش می افزاید تعداد مجوزهای اقتصادی صادره از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در شش ماه اول سال ۹۴، ۶۰۱ فقره بوده که در مقایسه با ۳۵۳ فقره شش ماهه نخست سال قبل رشد ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

مجوزهای صنعتی صادره در منطقه نیز رشد ۴۷ درصدی، پروانه بهره برداری صنعتی با رشد ۸۳ درصدی و مجوز ورود (مواد اولیه و تجهیزات و ماشین آلات) با رشد ۱۱۴ درصدی از دیگر آمار روبه رشد منطقه در شش ماه اول سال ۹۴ محسوب می‌شود.واحدهای تولیدی فعال و در حال راه اندازی منطقه آزاد انزلی هم با رشد ۳۹ درصدی از ۱۰۸ واحد سال ۹۳ به ۱۵۰ واحد در سال ۹۴ رسیده‌اند.

گفتنی است صادرات کالای حاصل از تولید منطقه به خارج از کشور با رشد ۳۸۳ درصدی نسبت به شش ماهه اول سال ۹۳ عدد ۷/۳۶  میلیون دلاری را نشان می‌دهد. در همین بخش صادرات کالای حاصل از تولید منطقه به داخل کشور نیز با رشد ۱۵ درصدی نسبت به شش ماهه اول سال ۹۳ توانسته به عدد هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی،اجرای طرح های توسعه ای و زیر ساختی،کاهش بروکراسی در ارائه مجوزهای اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه ، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی، بورس کالای منطقه و رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر از جمله اقداماتی است که زمینه سازبهبود فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

telegramdintitled

Share