رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت

رشت جزو ۱۰ شهر نخست کشور از نظر تولید آلاینده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: گیلان تنها نعمت باران را دارد که با بارش باران آلودگی‌ها شسته می‌شود و وارد خاک می‌شود و باید گفت رشت جزو ۱۰ شهر نخست کشور از نظر تولید آلاینده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: گیلان تنها نعمت باران را دارد که با بارش باران آلودگی‌ها شسته می‌شود و وارد خاک می‌شود و باید گفت رشت جزو ۱۰ شهر نخست کشور از نظر تولید آلاینده است.rasooli_3730

رضا رسولی با بیان اینکه از زمان شروع به کار شورای چهارم اعضای شورا و کمیسیون ترافیک با توجه به وضعیت شبکه حمل‌ونقل در رشت سیاست مشخصی را در دستور کار قرار دادند اظهار داشت‌: سهم وسیله نقلیه شخصی در سیستم حمل‌ونقل درصد خطرناک و نگران کننده و ۸۸ درصدد را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت سهم حمل و نقل همگانی باید ۵۰ درصد باشد و در این بین سهم پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز مشخص شده است افزود: برنامه‌ریزی برای رساندن سیستم حمل و نقل رشت به استاندارهای وزارت کشور انجام می‌شود و تدوین این برنامه با مطالعه و در نظر گرفتن زیر ساخت‌های فنی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تأکید بر اینکه در مودر BRT فاز دوم کار ما خیابان سعدی است گفت: در چهار کریدور اصلی شهر توسعه شبکه BRT در دستور کار قرار دارد چرا که برای توسعه حمل و نقل همگانی راه دیگری وجود ندارد.

رسولی با اشاره به اینکه در فازهای بعدی امکان دارد BRT در رینگ شهید بهشتی نیز توسعه یابد تصریح کرد: در مورد BRT در بودجه سال ۹۵ برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سه ماهه اول پاییز امسال باید مطالعات آن تکمیل شود تا در بودجه ۹۵ لحاظ شود خاطرنشان کرد: مسیر خیابان سعدی تا فرودگاه در سال ۹۵ در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تأکید بر اینکه بالا بردن سهم پیاده‌روی در شهر رشت جز برنامه‌ها شورای چهارم است، افزود: در این بخش یکی از مشکلات ما نامناسب بودن معابر پیاده است.

رسولی با بیان اینکه معابر پیاده ترکیبی از پیاده رو پل‌های عابر پیاده و خط کشی‌ها و کیفیت معابر پیاده است گفت: معابر باید برای شهروند جذابیت ایجاد کند تا پیاده‌روی را بر وسیله نقلیه شخصی‌تر جیح دهد.

وی با بیان اینکه فضای سبز کیفیت نور و زیبایی معابر در این بخش بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: توسعه پیاده‌روی بافت مرکزی یکی از جذابیت‌هایی است که به این امر کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت بسترسازی فرهنگی برای پیاده‌روی را مورد تأکید قرار دارد و گفت: برای تحقق این امر برنامه عملیاتی تدوین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سهم پیاده‌روی در گیلان دو دهم درصد از سفرها است اظهار داشت‌: در تهران ۱.۸ درصد است که دلیل عدم اقبال به پیاده‌روری در استان ما نامناسب بودن معابر است.

رسولی با تأکید بر اینکه بازنگری طرح جامع به پاسخ نهایی نرسیده است خاطرنشان کرد: گزارش کار از مشاور گرفته شده است به نطر می‌رسد تا پایان پاییز بازنگری تکمیل شود متأسفانه شرایط ترافیکی امروز شهر از ۵ سال پیش که مطالعات یکبار بازنگری شد بدتر است و این نشان می‌دهد در ۲ سال آینده باید در حوزه ترافیک بسیار کار شود.

وی با تصریح بر اینکه همه تلاش ما این است تا پایان سال مصوبه طرح جامع اخذ شود افزود: در طول سال گذشته هر جا که مطالعات تمامی فاز به فاز با شورای عالی ترافیک چک می‌شود و نواقص برطرف می‌شود تا نتیجه مشخصی از کار گرفته شود.

وی انجام فعالیت‌های ترافیکی با محوریت محیط زیست را مورد تأکید قرار داد و گفت: میدان شهرداری رشت از نظر حرارت و آلاینده‌ها پر خطر است و محدوده مرکز شهر طبق آخرین پروفایل جز مناطق پر حرارت اعلام شدکه ظرفیت عبور وسایل حمل و نقل را ندارد و از نظر تولید آلاینده شهر رشت شرایط نامناسبی را دارد.

وی تأکید کرد: گیلان تنها نعمت باران را دارد که با بارش باران آلودگی‌ها شسته و وارد خاک می‌شود و آلودگی از نوعی به نوع دیگر تبدیل می‌شود و باید گفت رشت جزو ۱۰ شهر نخست کشور از نظر تولید آلاینده است.

وی ساماندهی سیستم تاکسیرانی و اتوبوسرانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ارتباط منظمی بین این دو سیستم وجود ندارد و در هر دو بخش به‌شدت دچار به‌ هم ریختگی هستیم مطالعات یکپارچه در این حوزه در حال انجام است است تا هر فردی تقاضای سفر خود را براساس آن تنظیم کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به بکارگیری مشاور معین تأکید کرد: مطالعات خرد نگر توسط مشاور معین پیگیری می‌شود.

رسولی با اشاره به راه اندازی واحدهای ترافیک مناطق برای تمرکز زدایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: جذب متخصص ترافیک در شهرداری بسیار اندک بوده است و نیز آموزش آن‌ها جهت تربیت متخصص اجراییاز یاد رفته بود که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این آموزش‌ها به موازات طرح جامع در حال انجام است.

telegramdintitled

Share