به دنبال واگذاری تنها سالن تنیس روی میز گیلان به بخش‌خصوصی

رئیس و نایب رئیس هیئت تنیس روی میز گیلان استعفا دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس، نایب رئیس و کمیته روابط‌عمومی هیئت تنیس روی میز گیلان به دنبال واگذاری تنها سالن اختصاصی تنیس روی میز این استان در مزایده به بخش خصوصی، استعفا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس، نایب رئیس و کمیته روابط‌عمومی هیئت تنیس روی میز گیلان به دنبال واگذاری تنها سالن اختصاصی تنیس روی میز این استان در مزایده به بخش خصوصی، استعفا کردند.
۱۳۹۳۰۶۲۵۰۰۰۷۲۰_PhotoAنایب رئیس مستعفی هیئت تنیس روی میز گیلان با بیان اینکه بیش از نیم قرن است راکت پینگ‌پنگ را در دست دارم، اظهار کرد: از وزیر ورزش می‌خواهیم نسبت به وضعیت تنیس روی میز استان عنایت ویژه داشته باشد.

فریبا قوام‌زاده افزود: در راستای ماده ۸۸ تبصره خصوصی‌سازی، در سال جاری به تمام اداره‌های کل استان‌ها اعلام شده که همه اماکن ورزشی خود را برای منافع دولت به مزایده بگذارند.

وی خطاب به وزیر ورزش، ادامه داد: آیا صحیح‌تر نبود کلمه «مازاد» که بسیار تعیین‌کننده است مورد نظر تهیه کنندگان  آیین‌نامه مذکور قرار می‌گرفت زیرا در پس اجرای این دستورالعمل در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها تنها سالن اختصاصی و آب حیات هیئت‌ها نیز به حراج رفته است و اکنون ماهی هیئت بدون آب باید شنا و تقویم سالانه را اجرا کند.

نایب رئیس مستعفی هیئت تنیس روی میز گیلان با اشاره به اینکه آیا اشاعه چنین فرهنگی در مجموعه وزارت ورزش که فردی ارزشی و ورزشی سکاندار آن است، مورد پذیرش واقع است، افزود: پیرو اجرای دستورالعمل مذکور شاهد از هم پاشیدگی هیئت‌های بسیاری هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه بالای اجاره دوباره سالن‌ها از بخش‌خصوصی و زمان استفاده از اماکن، زشت‌ترین لطمه به ورزش همگانی و بانوان وارد شده است.

قوام‌زاده مزایده اماکن هیئت‌های فعال را خلاف جهت منافع ملی و دولت دانست و تصریح کرد: هیئت‌ها نمایندگان دولت هستند و باید بهای بیشتری بابت اجاره پرداخت کنند و این هزینه‌‌ها از جیب دولت برداشت و به بخش‌خصوصی پرداخت می‌شود که در واقع دزدی از دولت و فشار به اقشار مردم و خوابیدن راه سلامت جامعه است.

وی وزیر ورزش را مورد خطاب قرار داد و اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن بسیاری از این مزایده‌ها در زیر رقم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان که جزو معاملات کوچک قرار می‌گیرند، آیا بهتر نبود هزینه مزایده به دولت وارد نمی‌کردیم و اهلیت هیئت‌ها را مرجح کرده و مدیران کل از حق قابلیت واگذاری به هیئت‌ها استفاده می‌کردند و حواشی زیادی را به اداره‌های کل وارد نمی‌کردند و موجب استعفا و کناره‌گیری افراد علاقه‌مند از هیئت‌ها نمی‌شدند.

این داور، مربی و مدرس بین‌المللی تنیس روی میز کشور گفت: بنده در همایش نخبگان ورزشی کشور درباره افزایش ۵۰ درصدی حق بیمه ورزشی به صورت مکتوب از وزیر ورزش تقاضای رسیدگی کردم اما پاسخی نگرفتم.

وی با بیان اینکه برای هدایت ورزش به طرف اقتصاد مقاومتی این مدال‌ها نیستند که استقامت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این امر سلامت و استقامت همگان که باید پایه هرم ورزش ما قرار گیرد، را می‌طلبد.

قوام‌زاده متذکر شد: در ورزش همگانی و کانون آن خانواده و زنان ما قرار دارند که با نحوه واگذاری اماکن بسیاری از آنها از سالن‌ها دور شده‌اند و قطعاً آمار بیمه‌شدگان بیانگر این مسئله است.

/فارس

Share