استاندار گیلان در دیدار با خانواده جان باختگان فاجعه منا

دولت در حال پیگیری علت وقوع حادثه منا است/مسئولین را در غم خود شریک بدانید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در دیدار با خانواده جان باختگان فاجعه منا، مصیبت وارده به این خانواده‌ها را مصیبتی بزرگ و دلخراش دانست و گفت: دولت به دقت در حال پیگیری موشکافانه علت وقوع حادثه منا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در دیدار با خانواده جان باختگان فاجعه منا، مصیبت وارده به این خانواده‌ها را مصیبتی بزرگ و دلخراش دانست و گفت: دولت  به دقت در حال پیگیری  موشکافانه علت وقوع حادثه منا اسDSC00034ت.

محمدعلی نجفی در این دیدار که به منظور بررسی وضعیت خانواده های حادثه دیده گان منا  در شهرستان لنگرود برگزار شد با اشاره به بی‌تدبیری و سوء مدیریت دولت عربستان در برگزاری مناسک حج خاطر نشان کرد : مصیبت وارده به شما مصیبتی بزرگ و دلخراش است که صبر و بردباری می‌طلبد وخداوند متعال به این صبر و تحمل شما پاداش عنایت خواهد فرمود.

استاندار گیلان از تشکیل ستاد رسیدگی به امور جانباختگان حادثه منا در ساعات اولیه وقوع این حادثه خبر داد و افزود : دولت و ملت متأثر از وقوع این فاجعه هستند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا از نگرانی خانواده‌های این عزیزان بکاهند.

نجفی با اشاره به اینکه دولت  به دقت در حال پیگیری  موشکافانه علت وقوع حادثه منا است گفت :بخش حقوقی و دیپلماسی ریاست جمهوری و تمام بخش‌های مربوطه تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اصل ماجرا روشن و احقاق حق شود.

وی با بیان اینکه چیزی که تاکنون مشخص است سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین عربستان در برگزاری مراسم حج است تصریح کرد : مسئولین را در غم خود شریک بدانید و ما در کنار شما  هستیم وهمانند شما مصیبت زده ایم .

استاندار گیلان با اشاره به سخنان قاطع و تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب درخصوص انجام وظایف دولت عربستان در قبال حادثه دیدگان فاجعه منا و پیگیری‌های خوب رئیس جمهور و مسئولین در این زمینه خاطر نشان کرد : تشییع باشکوه پیکر این عزیزان حاکی از عشق و علاقه و ابراز همدردی دولت و ملت با شما است.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا نهایت کمک و مساعدت به خانواده حادثه دیدگان صورت پذیرد افزود : مسئولین باید به صورت مستمر از خانواده این عزیزان سرکشی کنند و هیچ عذر و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

براساس آمار حج و زیارت تعداد ۲۵ نفر از کاروان گیلان در فاجعه منا جان خود را از دست داده اند که تاکنون ۳ نفر از حجاج گیلانی مفقود می‌باشند.

۹نفر از جان باختگان کاروان گیلان نیز ازشهرستانهای غرب مازندران هستند.

telegramdintitled

Share