فرمانده انتظامي شهرستان تالش خبر داد

دستگیری متهم در حین فروش اشیاء عتیقه با قدمت ۳ هزار ساله درتالش/کشف ‎۳۶ قلم انواع شئی عتیقه در مخفیگاه متهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ‎۳۶ قلم انواع شئی عتیقه با قدمت ۳ هزار ساله در شهرستان تالش استان گیلان کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ‎۳۶ قلم انواع شئی عتیقه با قدمت ۳ هزار ساله در شهرستان تالش استان گیلان کشف شد.

۱سرهنگ “عباس اسماعیلی” فرمانده انتظامی شهرستان تالش در تشریح این خبر گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر خرید و فروش اشیاء عتیقه توسط فردی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش افزود: ماموران پلیس با انجام تحقیقات پلیسی ضمن اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی  مقام قضائی متهم را در حین فروش اشیاء عتیقه به دو نفر دیگر در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ اسماعیلی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان،۳۶ عدد انواع اشیاء عتیقه شامل : پنج عدد کاسه استوانه ای شکل در ابعاد مختلف، دو عدد انگشتر نگین دار ،یک عدد سکه طلایی رنگ، یک عدد دستبند طلایی رنگ،یک عدد دستبند فلزی،چهار عدد گوشواره در ابعاد مختلف، یک حلقه انگشتر کوچک، دورشته تسبیح، سه عدد آویز یا زنگوله، یک عدد سرمه دان، پنج عدد بلور شیشه ای در ابعاد مختلف، دو عدد مهره خمیر شیشه ای، یک عدد مهره طلایی رنگ شکسته شده، دوعدد درفش فلزی به شکل بز، یک عدد مجسمه سفالی بز که قسمت سر آن شکسته شده بود،دو عدد شمعدان فلزی، دو عدد شمشیر فلزی کشف شد.

وی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را طبق نظریه کارشناسان میراث فرهنگی ۳ هزار سال قبل از میلاد اعلام نموده و اظهار داشت: ارزش تقریبی اشیاء کشف ۲ میلیارد ریال می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش در خاتمه با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده فعالیت قاچاقچیان اشیاء عتیقه مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۸۷ درصدی پروند ه های حوزه پلیس فتا گیلان

رئیس پلیس فتا استان گیلان از کشف ۸۷ درصدی پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات در نیمسال نخست ۱۳۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ” ایرج محمدخانی” رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان عملکرد این پلیس در نیمسال نخست ۱۳۹۴را تشریح کرد.

رئیس پلیس فتای استان گیلان با بیان اینکه مجموع پرونده های ورودی در نیمسال نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۷ درصد کاهش داشته گفت: پرونده های مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای بانکی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، مزاحمت اینترنتی که از شایعترین جرایم سایبری در استان می باشند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶۸درصد ، ۱۱درصد و ۳۲ درصد کاهش داشته که مهمترین دلایل آن را ارتقاء سطح دانش و آگاهی های اجتماعی آحاد جامعه، جلب مشارکت عمومی در تامین امنیت فضای مجازی و  توانمندی پلیس در پیش دستی، کنترل و مقابله با جرایم سایبری می باشد .

سرهنگ محمدخانی افزود: با تلاش کارآگاهان و کارشناسان این پلیس در نیمسال نخست امسال ، ۸۷ درصد پروندههای حوزه فتا در استان گیلان کشف و در همین رابطه ۷۲ درصد متهمانی که شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان ها شده اند، مرد و ۲۸ درصد آنها زن بودند که میانگین سنی آنها ۱۸ تا ۲۵ سال ۳۴درصد ، ۲۶ به بالا ۶۳ درصد و سایر سنین نیز ۳درصد می باشد.

سرهنگ محمدخانی با اشاره به اینکه ۵۶درصد بزهکاران اینترنتی شناسایی شده در شش ماهه نخست امسال دارای تحصیلات عالی بودند، بیان داشت:روند انگیزشی متهمان شناسایی شده به ترتیب ۴۴درصد کسب منافع مالی، ۱۳ درصد ضد اخلاقی ، ۲۶درصد انتقام جویی و ۱۷ درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها ) است.

رئیس پلیس فتای استان گیلان در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir گزارش نمایند.

teledintitled

Share