سعید عزت الهی

در پلی‌استیشن روبه‌روی کاگاوا بازی کرده بودم/آندو گفت محکم بازی کن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید عزت الهی گفت :در پلی‌استیشن خیلی روبه‌روی کاگاوا بازی کرده بودم و نقاط ضعف و قوت او را می‌دانستم. زمانی که او در منچستر یونایتد بازی می‌کرد، من رئال را انتخاب می‌کردم و او روبه‌روی تیم من قرار می‌گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایران ورزشی, اینکه در ۱۹ سالگی مقابل ژاپن بازی کنی و ترسی از رویارویی با شینجی کاگاوا، کیسوکه هوندا و هاسه‌به نداشته باشی، خودش یک موفقیت بزرگ است.

downloadموفقیتی که حالا نصیب جوان آینده دار تیم ملی شده. سعید عزت‌اللهی سومین بازی ملی‌اش را مقابل تیمی انجام داد که ترسناک‌ترین تیم قاره آسیا است. با انبوهی از لژیونرهای بزرگ و کوچک که هر یک در لیگ‌های معتبر اروپایی برای خودشان بازیکنی کلیدی هستند. عزت‌اللهی اما بدون استرس بازی کرد. آن هم در روزی که جانشین کاپیتان تیم ملی شده بود؛ آندرانیک تیموریان. قبل از بازی کاپیتان به او روحیه داد. گفت که محکم بازی کند و در یک جمله خودش باشد. سعید هم با انجام توصیه‌های کی‌روش و انگیزه‌ای که از حرف‌های کاپیتان به دست آورده بود یک روز موفق را سپری کرد. هر چند که ضرب خوردگی باعث شد تا دقیقه ۶۲ از زمین بیرون بیاید. با هافبک تیم ملی که تازه وارد ۱۹ سالگی شده، یک روز بعد از بازی مقابل ژاپن صحبت کردیم.

در سومین بازی ملی مقابل یک تیم قدرتمند به میدان رفتی. تیمی به نام ژاپن با تعداد بسیاری ستاره. برایت سخت نبود؟

 من قبل از ژاپن هم مقابل تیم قدرتمند بازی کرده بودم. فکر می‌کنم اولین بازی ملی‌ام بود که روبه‌روی ازبکستان به میدان رفتم. آن بازی هم مقابل یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا بود اما قبول دارم که ژاپن سطحش به مراتب بالاتر از ازبکستان است.

نتیجه دلخواه تیم ملی کسب شد؟ یعنی به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی نتیجه‌ای راضی کننده کسب کردیم؟

 بازی که از نظر من خیلی حساس بود. دو تیم آمده بودند که قدرت شان را به دیگری دیکته کنند. ژاپن با تمام ستاره‌های ریز و درشت خود مقابل ما قرار گرفت. ما هم آمده بودیم تا پس از تساوی با عمان نشان بدهیم آنطور که خیلی‌ها فکر می‌کنند افت نکرده و ضعیف نشده‌ایم. خواستیم بگوییم که فاصله‌ای با ژاپن نداریم و در حال پیشرفت هستیم. خدا هم کمک مان کرد و در نهایت به تساوی یک- یک دست یافتیم که نتیجه راضی کننده‌ای بود.

کی فهمیدی که در ترکیب اصلی هستی؟

 کی‌روش شب قبل از بازی در برنامه نود ترکیب را اعلام کرد اما من برنامه را نمی‌دیدم و یادم می‌آید که صبح بازی فهمیدم که جزو ۱۱ بازیکن اصلی تیم ملی هستم.

ستاره‌های ژاپن را می‌شناختی؟ مثلا می‌دانستی که باید با شینجی کاگاوا من تو من باشی؟

 ستاره‌های ژاپن را می‌شناختم. از هوندا گرفته تا کاگاوا و اوکازاکی. البته قبلا مقابل کاگاوا بازی کرده بودم.

(حرفش را قطع می‌کنم) کجا مقابل او بازی کرده بودی؟

 (می‌خندد) در پلی‌استیشن خیلی روبه‌روی کاگاوا بازی کرده بودم و نقاط ضعف و قوت او را می‌دانستم. زمانی که او در منچستر یونایتد بازی می‌کرد، من رئال را انتخاب می‌کردم و او روبه‌روی تیم من قرار می‌گرفت. این بار اما در زمین یکدیگر را دیدیم. آن هم یک بازی ملی و تقابل ایران و ژاپن. امیدوارم که تدابیر کادر فنی را اجرا کرده باشم.

برای حضور در این بازی استرس نداشتی؟ وقتی می‌خواستی کاگاوا را این بار در زمین ببینی؟

 قبل از بازی کمی استرس داشتم اما بعد از اینکه داور سوت آغاز بازی را زد هرگز. دیگر خبری از استرس نبود و سعی کردم بازی همیشگی‌ام را به نمایش بگذارم.

اگر اشتباه نکنم در برخوردی پای تو آسیب دید. درست می‌گویم؟

 بله. در برخورد با همین کاگاوا بود. او پایم را زد و مصدومم کرد. پایم ورم کرد اما روی آن یخ گذاشتم و الان بهترم.

تو در این بازی حساس جانشین کاپیتان تیم ملی شدی. چه حسی داشتی و اصلا برایت سخت بود یا نه که جای آندو بازی کنی؟

 این مساله مسوولیت مرا دو برابر کرده بود. آندو یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی است و از نظر تجربه هم در سطح بالایی قرار دارد. من تمام انرژی و تمرکزم را گذاشتم تا از جایگاه ایشان دفاع کنم و امیدوارم که در انجام این مسوولیت بزرگ موفق شده باشم.

با آندو قبل از بازی صحبتی نکردی؟

 صحبت کردم و او واقعا به من روحیه داد. چه قبل از بازی و چه بعد از آن. به جز او سایر بزرگان تیم ملی مانند سیدجلال حسینی و پژمان منتظری هم با حرفهایشان انگیزه مرا چند برابر کردند و باعث شدند در زمین استرس نداشته باشم.

آندو چه حرفی به تو زد؟ دقیق می‌گویی؟

 گفت خودت باش، محکم بازی کن و استرس نداشته باش. امیدوارم که در انجام وظایفم موفق عمل کرده باشم و کادر فنی از بازی‌ام راضی باشند.

teledintitled

Share