در نشست با دهیاران شهرستان فومن عنوان شد

حسنی پور:ساخت و ساز غیر مجاز در برخی روستاهای فومن کمتر از گردنه حیران نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل دفتر امور روستایی و عشایری ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از طرح هادی روستایی در برخی از روستاهای شهرستان فومن را کمتر از گردنه حیران ندانست و افزود:باید تخلفات به صفر برسد و دهیارانی که در صدور پروانه تخلف کرده اند باید مجازات شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک دهیاران شهرستان فومن با عسگر حسنی پور مدیر دفتر امور روستائی و عشایری استانداری گیلان و فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

مومنی زاده:هیچ اداره ای حق ندارد از اعضای شورا یا دهیار کارت شناسایی بخواهد

photo_2015-10-02_11-51-06به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,فرماندار فومن در این نشست با اشاره به اینکه دهیاران در اداره امور روستایی تاثیر گذارند, تعامل بین دستگاهای اجرایی و دهیاران را بسیار خوب خواند و گفت: دهیاران بازوان اجرائی شهرستان هستند.
میر شمس مومنی زاده تعامل دستگاها و دهیاران را در تعیین و شناسایی نیازها و مشکلات و انتقال به مسئولان ضروری خواند و گفت:هرگز نقش دهیاران را در خشکسالی تابستان گذشته فراموش نمی کنیم.
وی از دهیاران خواست تا همانند گذشته در اجرای برنامه ها با فرمانداری همکاری داشته باشند و همچنین در انتخابات نقش ایفا کنند.
مومنی زاده خواستار تعامل بیشتر بین دهیاران و دستگاهای اجرایی شد و تاکید کرد:آموزش دهیاران بسیار مهم است زیرا نداشتن آگااهی لازم باعث ایجاد مشکلات است.
فرماندار فومن بر لزوم وجود مشاوران حقوقی در کنار دهیاران تاکید کرد و خطاب به مدیر کل دفتر امور روستایی و عشایری گفت:دهیاران ما در روستاها در خصوص صدور پروانه ،تغییر کاربری اراضی ؛تفکیک زباله ؛اطفای حریق،ساماندهی رودخانه ها ؛بیمه تامین اجتماعی،اعتبار ساخت و ترمیم پلها ؛ روشنایی معابر ،ساماندهی گلزار شهدا،بوستان محلی و … نیاز به اعتبارات دارند.
مومنی زاده از دهیاران خواست برای ایجاد فضای ورزشی در روستا فعالیت خود را آغاز کنند زیرا آسیب های اجتماعی در جامعه در حال افزایش است.

فرماندار فومن با بیان اینکه ارها در جلسات مختلف بر لزوم تعامل روسای ادارات با دهیاران و اعضای شورا تاکید کرده ام تصریح کرد: هیچ اداره ای حق ندارد از اعضای شورا یا دهیار کارت شناسایی بخواهد , اگر چنین اتفاقی بیافتد من اجازه نخواهم داد تا رئیس آن اداره بار دیگر در محل کار خود حضور پیدا کند.

حسنی پور:ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان فومن کمتر از گردنه حیران نیست/درآمد روستائیان کم است

حسنی پور مدیر کل دفتر امور روستایی و عشایری نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن حجاج ایرانی در منا و تبریک عید غدیر گفت:در گیلان حدود یک هزار و ۷۵۰ دهیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در کشور را از هر ۱۰۰ نفر ۷۰ نفر شهر نشین هستند, اظهار کرد:در استان گیلان نسبت جمعیت ساکن در روستاها به شهر ۶۰ به ۴۰ است.

حسن پور شهرستان فومن را عالم پرور و شهید پرور خواند و گفت: در این شهر علاوه برچای و برنج از بُعد گردشگری نیز شاخص است.

این مسئول به لزوم توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: توسعه فقط به آب رسانی و گاز رسانی و آسفالت و .. محدود نمی شود و اینگونه خدمات ما را به توسعه پایدار نمی رساند.

حسنی پور با اشاره به اینکه امروزه دخل و خرج خانوارهای روستایی با هم هم خوانی ندارد, اظهار کرد:درآمد روستائیان کم است و جوانان تحصیل کرده بیکار زیادی هستند که به ناچار به شهرها کوچ می کنند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان تاکید کرد: می خواهیم با افزایش اعتبارات و رفع موانع قانونی معضلات روستائیان را برطرف کنیم.

وی شهره فومن ,ماسوله و قلعه رودخان را جهانی دانست و گفت:دهیاران افسران خط مقدم توسعه روستایی هستند و از شخصیت حقیقی و حقوقی برخوردارند.

حسنی پور در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت اثر بخش اشاره کرد و گفت:دولت تدبیر و امید با شعار توسعه و تحول گرایی در حال فعالیت هستند و شعار دولت مورد به مورد اجرا می شود .

این مسئول مدیریت و تدبیر در هزینه ها را مهمتر از منابع مالی دانست و با تاکید بر ضرورت هدفمندی هزینه ها گفت: بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آسفالت شده اند.

وی به دغدغه دهیاران اشاره کرد و گفت: ما برای ساخت ساختمان دهیاری ،برای جمع آوری زباله و بحث برداشت شن و ماسه برای آسفالت راههای روستایی و طرح هادی برنامه هایی داریم و در این زمینه ها به دهیاران کمک خواهیم کرد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و عشایری ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از طرح هادی روستایی در برخی از روستاهای شهرستان فومن را کمتر از گردنه حیران ندانست و افزود:باید تخلفات به صفر برسد و دهیارانی که در صدور پروانه تخلف کرده اند باید مجازات شوند.

حسنی پور خواستار ادامه تحصیل دهیارانی که میزان تحصیلاتشان دیپلم است, شد و گفت:این موضوع خوشایند نیست و دهیاران باید ادامه تحصیل بدهند.

وی در پایان اعلام کرد: روستاهایی که جمعیت بالغ بر ۵۰۰ نفر داشته باشند,دهیارانشان تمام وقت محسوب می شوند.

photo_2015-10-02_11-51-14 photo_2015-10-02_11-51-18

Share